Istina je prava novost.

Svetkovina Bogojavljenja proslavljena u gospićkoj katedrali

Svečano misno slavlje na svetkovinu Bogojavljenja, 6. siječnja u gospićkoj katedrali Navještenja BDM, uime gospićko-senjskog biskupa Marka Mede, predvodio je kancelar Gospićko-senjske biskupije preč. Mišel Grgurić, izvijestio je Tiskovni ured Gospićko-senjske biskupije.

Koncelebrirao je gospićki župnik o. Anto Knežević, a asistirali su bogoslovi Marko Butković i Petar Huseinović te drugi ministranti.

Pjevanje je predvodio katedralni zbor pod vodstvom i uz glazbenu pratnju Nikole Perišića.

Na početku euharistijskog slavlja predslavitelj je, kao što to tradicija nalaže, ma svetkovinu Bogojavljenja ili Sveta tri kralja, blagoslovio vodu i sol. Čovjek svakim blagoslovom daje zahvalu Bogu. Voda je znak novog života očišćenog od grijeha. Vodi se dodaje sol, simbol nepokvarljivosti. Vjernike ta voda podsjeća i na krštenje. Vjernici su je, nakon mise, nalijevali u svoje posude i ponijeli kućama da njome blagoslove svoje domove, urede, dvorišta, vrtove, polja da ih zaštite od vremenskih nepogoda, bolesti i raznih nesreća.

Nakon Evanđelja o. Anto Knežević navijestio je datum Uskrsa u 2025.

U propovijedi kancelar Grgurić najprije se osvrnuo na čitanje Knjige proroka Izaije u kojem se može iščitati poziv na ustanak i na stav spremnosti, na bdjenje: „Jeruzalem poput stražara treba biti spreman i čekati svoga Gospodina. Nadalje prorok ističe da će svi koji se budu stjecali u sveti grad Jeruzalem, bilo Židovi bilo poganski narodi, pjevati hvalu Gospodinu koji dolazi. Ovim riječima Bog preko proroka Izaije potiče sve narode na otvaranje svoga srca koje treba biti zagrijano za pravu i istinsku Božju ljubav, koja se nama očitovala u rođenju Isusa Krista“, protumačio je.

Nadalje, pojašnjavajući svetkovinu Bogojavljenja i poklonstvo trojice mudraca, rekao je: „Bogojavljenje je očitovanje Isusa kao Mesije Izraelova, Sina Božjega i Spasitelja svijeta. Zajedno s Isusovim krštenjem u Jordanu i svadbom u Kani, ono slavi poklon ‘mudraca’ s Istoka Isusu. U tim ‘mudracima’, koji predstavljaju okolne poganske religije, evanđelje vidi prvine naroda koji u utjelovljenju primaju Blagovijest spasenja. Dolazak mudraca u Jeruzalem da se poklone židovskom kralju pokazuje kako oni, u mesijanskom svjetlu Davidove zvijezde, traže u Izraelu onoga koji će biti kralj narodâ. Njihov dolazak naznačuje da pogani ne mogu upoznati Isusa i klanjati mu se kao Sinu Božjemu i Spasitelju svijeta ako se ne okrenu Židovima i ne prime od njih mesijansko obećanje sadržano u Starom zavjetu. Bogojavljenje očituje kako ‘u obitelj praotaca’ ulazi ‘veliko mnoštvo naroda’, postižući ‘izraelsko dostojanstvo’. Bogojavljenja osvjetljuju put obećanja, tamo od patrijarha do Mojsija i Jošue i sve do viđenja kojima započinje poslanje velikih proroka. Kršćanska predaja uvijek je priznavala da se u tim teofanijama Riječ Božja dala vidjeti i čuti, da je u oblaku Duha Svetoga u isti mah bila otkrita i ‘zasjenjena’. Ta se Božja pedagogija pokazuje posebice u daru Zakona o čemu čitamo u Knjigama Izlaska i Ponovljenog zakona. Zakon je dan kao ‘pedagog’ da narod dovede do Krista. Pa ipak nemoć Zakona da spasi čovjeka lišenog božanske ‘sličnosti’ i rastuća spoznaja grijeha koja proizlazi iz Zakona, uzrokuju čežnju za Duhom Svetim. Zato Bog svoju ljubav očituje na još savršeniji način, šalje svoga Sina i dariva ga za naše spasenje. Sin nije došao dokinuti Zakon nego ga nadopuniti, tj. ispuniti savršenijom Božjom ljubavi“.

Nadalje, pojašnjavajući evanđeoski odlomak u kojemu su trojica mudraca, poklonivši se Isusu, prinijela i svoje darove rekao je: „ mudraci s Istoka donijeli su i svoje darove novorođenom Kralju. Ti darovi označavaju bogatstvo i blagostanje te božansko dostojanstvo onoga koji ih prima. Ovi mudraci s Istoka, možemo slobodno reći, predstavnici su pogana i onih koji ne upoznaše Boga. Ali u ovom slučaju zanimljivo je da ih je sam Bog vodio do mjesta rođenja svoga Sina. Najprije ih je vodio sjajnom zvijezdom, a na povratku u njihovu zemlju u snu im je objavio da se vrate drugim putem kako ne bi susreli Heroda koji je namjeravao ubiti dijete Isusa“.

„Ima i među nama mnogo onih koji Boga ne poznaju ni po Svetom pismu niti po slavljenju sakramenata. Veoma je važno da u svome srcu prepoznajemo onu sjajnu zvijezdu koja će nas dovesti do Boga. Da dopustimo Bogu da se svakodnevno rađa i objavljuje u našemu srcu. Da tiho osluškujemo glas njegove svete volje i da ju u svome životu i provodimo. Mudraci su novorođenoga kralja tražili u Jeruzalemu na kraljevskom dvoru, ali ga tamo ne nađoše. Nisu ga našli ni u bogatoj gradskoj kući u Betlehemu, ni u svratištu. Našli su ga u skromnosti i jednostavnosti štalice okruženoj onima koji su se podredili Božjoj volji. Isus nije došao na ovaj svijet zato što je to neki od kraljeva i moćnika zatražio od Boga, nego zbog jednostavnosti i skromnosti Marijinog srca koje je klicalo ’Neka mi bude po tvojoj riječi’“, poručio je preč. Grgurić.

Na kraju mise upriličen je blagoslov župne kuće.