Budi dio naše mreže
Izbornik

U Osijeku započeo ciklus „Listopadskih biblijskih tribina“

Osijek (IKA)

U organizaciji Župe Preslavnoga Imena Marijina u Osijeku 6. listopada započeo je ciklus „Listopadskih biblijskih tribina“.

Voditelj tribina je profesor biblijskih znanosti na Katoličkom bogoslovnom fakultetu u Đakovu vlč. mr. sc. Ivan Benaković. Sve prisutne pozdravio je župnik, preč. Ivan Jurić te je u ovaj biblijski susret sve okupljene uveo molitvom. Potom je naglasio kako je cilj ovih biblijskih tribina trajna izgradnja odraslih vjernika u perspektivi zrelog i odgovornog kršćanstva, kako u župnoj zajednici kao temeljnom mjestu evangelizacije, tako i u društvu u kojemu žive.

Prva biblijska tribina, kao uostalom i ostale tribine koje će se održavati svakog utorka u prostorima Pastoralnog centra Blaženog Alojzija Stepinca u osječkoj donjogradskoj Župi, imala je temu „Apokalipsa u Bibliji – Apokalipsa u suvremenom svijetu: živimo li u apokaliptičnom vremenu?“ Polazeći od osnovnog značenja biblijskog pojma apokalipsa, voditelj tribine nastojao je pojasniti biblijski koncept apokalipse. Kroz svoje izlaganje naglasio je kako već sam pojam apokalipsa označava stvarnost koja biva otkrivena, jer to je srž pojma apokalipsa za biblijskog pisca.

Zatim je prikazan biblijski koncept apokalipse u kontekstu novozavjetnih spisa. Predavač je naglasio kako je iz proučavanja biblijske uporabe pojma apokalipsa te njegova pojavljivanja u Novome zavjetu znakovito za uočiti kako se imenica apokalipsa spominje svega 18 puta, što ukazuje da, ako se pojam i koristi, treba istinski vidjeti u kojem kontekstu ga biblijski pisci rabe. Pojam se najviše koristi u poslanicama sv. Pavla. Za Pavla je pojam važan te ga više puta spominje. Zanimljivo je bilo zapaziti kako se u biblijskoj knjizi koju nazivamo Apokalipsom, Knjizi Otkrivenja, pojam navodi samo jedan puta i to na početku Knjige u Otk 1,1. Zatim je voditelj prikazao dinamiku apokalipse u Novome zavjetu, tumačeći smisao novozavjetnih tekstova koji rabe pojam apokalipsa (Lk 2, 32; Rim 2, 5; Rim 8, 19; Rim 16, 25; 1Kor 1, 7; 1Kor 14, 6.26; 2Kor 12, 1.7; Gal 1, 12; Gal 2, 2; Ef 1, 17; Ef 3, 3; 2Sol 1, 7; 1Pt 1, 7.13; 1Pt 4, 13; Otk 1, 1). Više puta je naglasio kako je važno postaviti pitanje: tko ili što uopće biva otkriveno, ako je temeljni smisao pojma apokalipsa – otkrivanje.

Polazeći od biblijskih tekstova, mr. Benaković zaključio je kako je smisao apokalipse u Novome zavjetu otkrivanje identiteta Isusa Krista kao Onoga koji Boga objavljuje i čini ga jasnim i očitim svijetu. Smisao je dakle, apokalipse u Novome zavjetu otkrivanje osobe Isusa Krista kao vrhunca ljudske povijesti. Njega je vjernik pozvan otkriti u svome osobnom životu i po Njemu živjeti. Iz svega navedenoga postalo je sasvim jasno da suvremeni svijet na apokalipsu gleda nekim drugim očima. Svijet apokalipsu promatra isključivo iz negativne perspektive, i to one koja promatra katastrofu i užas. Apokalipsa kao književna vrsta u Svetome pismu ima i tu dimenziju, no to nije primarni smisao apokaliptične literature u Novome zavjetu, naglasio je mr. Benaković.

U nastavku biblijskih tribina u mjesecu listopadu bit će govora o sljedećim temama: „Apokalipsa u Starome zavjetu“; „Temeljni naglasci Knjige Otkrivenja te poteškoće u njezinom interpretiranju i čitanju“.