U Zagrebu predstavljena knjiga dr. Tončija Matulića "Pobačaj. Drama savjesti"
Predstavljanje knjige "Pobačaj. Drama savjesti"prof. dr. sc. Tončija Matulića
Zagreb (IKA)
Predstavljanje knjige "Pobačaj. Drama savjesti" dr. Tončija Matulića, profesora moralne teologije na Katoličkome bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, održano je u četvrtak 31. siječnja u franjevačkom samostanu Bezgrešnog začeća Blažene Djevice Marije u zagrebačkoj Dubravi. Knjigu su predstavili umirovljeni zagrebački pomoćni biskup Valentin Pozaić, prof. dr. Ana Borovečki te dr. fra Ante Bekavac.
Biskup Pozaić u predstavljanju knjige osvrnuo se na prošlost kada su se za ubojstvo nerođenih tražili različiti razlozi: uime ideološke orijentacije, teške društvene materijalne situacije sebičnih interesa, političke korektnosti, straha…
“Pred trudnom ženom nalazimo se pred dvije osobe – majkom i djetetom. Embrij, fetus, nije organ majke, nego je novi jedinstveni organizam, novo biće.”
Mons. Pozaić istaknuo je problem lingvističkog inženjerstva, odnosno sugestivnoga lažnog rječnika, koje je u ulozi zla. Kazao je kako se prema potrebi novo ljudsko biće naziva konceptus, biološki materijal, nakupina stanica. “Abortus više nije ubojstvo, nego prekid trudnoće. Govori se i o pravu na izbor. Ne kaže se da je to afirmacija lažnog prava na prohtjevno ubojstvo. Umjesto eutanazije, govori se o dostojanstvenom umiranju”, ustvrdio je biskup Pozaić.
“U definiciji obitelji ne bi se smjelo spominjati oca, majku i dijete. Dijete napose smeta. Ako se izbaci dijete, obitelj može biti bilo što.”
Biskup se osvrnuo i na demografsku katastrofu u hrvatskom narodu i na Zapadu općenito. Vlada silan strah od nedostatka ljudi i seobe naroda, kazao je, te podsjetio kako je u lipnju 2017. godine u publikaciji Ujedinjenih naroda o demografiji dana procjena stanovništva u svijetu i Hrvatskoj. Prognoza UN-a bila je alarmantna: Hrvatskoj prijeti demografski kolaps. “Već je sada Hrvatska pusta zemlja i priziva nove stanovnike”, kazao je mons. Pozaić.
Osvrnuo se i na političku korektnost koja se danas snažno ističe. No, što je s moralnom korektnošću, pravednošću, vjernošću, istinoljubljivošću, upitao se biskup.
Podsjetio je i na riječi Benedikta XVI. koji je upozoravao na diktaturu relativizma koja ništa ne priznaje kao konačno i koja kao zadnje mjerilo dopušta samo vlastito ja i njegove želje. Govorio je i o moralnosti zakona.
“Zakon je vanjski društveni čuvar vrednota i ne smije biti nemoralan. Nemoralan zakon ne obvezuje, izaziva savjest na protivljenje i osporavanje, budi priziv savjesti.”
Biskup se osvrnuo i na govor pape Franje Svjetskoj udruzi katoličkih liječnika, kojoj je poručio da ako ih Hipokratova zakleta obvezuje da uvijek služe životu, onda ih evanđelje još više potiče da ga uvijek i posvuda vole kada mu je potrebna osobita skrb, a to je očito na početku i pri kraju života.
“Drama savjesti priziva priziv savjesti. Branimo pravo na fizički integritet. Branimo pravo na moralni integritet.”
“S velikim nestrpljenjem i nadom očekivana je knjiga ‘Pobačaj. Drama savjesti’ i drago mi je da je danas pred nama”, kazao je biskup, te zahvalio autoru i zaslužnima za izdavanje knjige.
Dr. Borovečki predstavila je sadržaj knjige i kazala da je izvrsno pregledno štivo za svakoga tko se želi baviti pitanjem pobačaja: pravnicima, liječnicima, filozofima, teolozima, ali i svima koji su zainteresirani za to pitanje bez obzira koje gledište zastupali.
“Samo se kroz dijalog i detaljno upoznavanje argumenata svih, bez obzira tko oni bili u raspravi o pobačaju, može uistinu doći do istinskog dijaloga o tom pitanju koje je ovom društvu neizmjerno potrebno. Samo se propitkivanjem vlastitih stavova i otvorenošću za dijalog dolazi do iskrenoga društvenog konsenzusa, ali se jasno promišlja o povijesnom ukorijenjenju i putu nekog društva, pa tako i hrvatskog.”
Treći predstavljač knjige dr. Bekavac kazao je kako se danas govor o pobačaju suvremenom čovjeku čini skandaloznim.
“Suvremeni čovjek drži da govor o pobačaju, tj. drami savjesti mora biti daleko od njegovih misli, očiju i ušiju.”
Fra Ante ustvrdio je kako suvremeni čovjek kao da ne želi slušati, gledati, razumjeti, spoznati svu dramatičnost i moralno zlo hotimičnog čina ubojstva nedužnoga ljudskog bića.
Na kraju je autor knjige dr. Matulić zahvalio najprije Bogu, a onda i predstavljačima, kao i svima nazočnima.