Učenici Elektroindustrijske i obrtničke škole uredili senzornu sobu u Domu „Sveta Ana”
FOTO: Danijel Delonga // Blizanci Marko i Luka Bosančić, maturanti Elektroindustrijske i obrtničke škole u Rijeci
Rijeka (IKA)
Blizanci Marko i Luka Bosančić, maturanti Elektroindustrijske i obrtničke škole u Rijeci svoj su maturalni rad ugradili u prostoriju za djecu Caritasovog Doma „Sveta Ana”, sigurne kuće za žene i djecu žrtve obiteljskog nasilja. Senzornu sobu, odnosno igraonicu, 4. svibnja opremili su uređajima, senzornim elementima, uz pomoć nastavnika Tomislava Damjanovića.
Zadatak učenika bio je montirati i uključiti svu opremu, te znati kako ona radi. Luka i Marko iskazali su veliko zadovoljstvo sudjelovanjem u projektu koji, osim što im je važan za završetak školovanja, donosi dobrobit i drugoj djeci. Riječ je o posebnim audio-vizualnim uređajima koji se aktiviraju senzorima i tako stvaraju osjetilne efekte u prostoriji, umiruju i opuštaju.
Cijeli je projekt dio programa „TEENS FOR KIDS“ koji potiče interakciju škole i lokalne zajednice, a financira ga Ministarstvo znanosti i obrazovanja u sklopu preventivnih programa škola.
Voditeljica školskog projekta, vjeroučiteljica Marijana Medanić, podsjetila je da je vrijednost projekta 20 tisuća kuna od čega je otprilike 13 tisuća izdvojeno za nabavu senzornih elemenata i opreme, dok je preostali dio bio namijenjen za edukaciju i financiranje opreme koja će učenicima u budućnosti koristiti u radu. „Projekt je poticaj i budućim maturantima koji već proučavaju razne elektroničke uređaje i smišljaju na koji bi način mogli nekome koristiti”, rekla je vjeroučiteljica.
Podsjetila je i kako to nije prva suradnja škole i Doma Sv. Ane čiji je osnivač Caritas Riječke nadbiskupije. Projekt uključuje i predavanja o prevenciji nasilja u adolescentskim vezama i prevenciji nasilja u obitelji. Instalacijom su iznimno zadovoljni i djelatnici Doma „Sveta Ana” što je potvrdila i ravnateljica Željka Frković.
Soba je namijenjena za igru s djecom jer svjetlost i zvukovi umiruju i opuštaju, a uz njih se mogu izvoditi i različite vježbe ili učiti uz igru. Uz poticajnu multisenzornu okolinu potiče se cjelokupni razvoj djeteta, samostalnost u svakodnevnim aktivnostima i njihova socijalizacija, te jača samopouzdanje i pozitivna slika o sebi.
Prostor će se moći koristiti i u radu s adolescentima koji pokazuju probleme u ponašanju kao i probleme poremećaja pažnje i koncentracije. U radu s odraslima audio-vizualni efekti upotrebljavaju se kao dio terapijskih programa u tretmanu trauma i akutnih težih emocionalnih stanja. Prostor će, prema potrebama, moći koristiti i djelatnici Doma kao antistres program, s ciljem opuštanja, smanjenja razine stresa i povećanja radne efikasnosti.