Istina je prava novost.

Uvoz uništava domaću proizvodnju

U intervjuu u novom Glasu Koncila Goran Beinrauch, dipl. ing. agr., dobitnik Zlatnoga pera, govori o stanju u poljoprivredi i gospodarstvu u Republici Hrvatskoj.

Posebno upozorava da više od 50 posto poljoprivrednih proizvoda uvozimo, a rijetke su kulture koje podmiruju domaće potrebe i koje izvozimo. “Tako imamo promotivnu akciju ‘Hrvatski doručak’ s domaćom hranom, ali ručak i večera su iz uvoza. Iako Hrvatska ima bogomdane prirodne uvjete, nezagađeno tlo, izvore vode, velik broj sunčanih dana, ipak nije realno razmišljati da možemo konkurirati Španjolskoj ili Italiji u količini proizvedene hrane, niti bismo to trebali”, istaknuo je Beinrauch.

Upozorio je i na kvalitetu uvozne hrane u odnosu na domaće proizvode. Primjerice, u Hrvatskoj postoje brojni laboratoriji i danas nije problem ispitati kvalitetu i zdravstvenu ispravnost poljoprivrednih proizvoda. “No problem je kad se od domaćih proizvođača traži da rade ta ispitivanja, koja im se naplaćuju, kao na primjer kod proizvođača mlijeka, a slijepo se vjeruje uvoznicima i deklaracijama na uvoznim poljoprivrednim proizvodima. Tako je u ispitivanju uzoraka koje obavljaju poljoprivredna, fitosanitarna i sanitarna inspekcija u nacionalnom programu nadzora ostataka pesticida u hrani i na njoj oko 2/3 uzoraka uzeto od domaćih proizvođača, a tek oko trećine od uvoza. Iako je ispitivanjem utvrđeno da je tek oko 1 posto uzoraka bilo neispravno, nađeno je kod npr. rajčice uvezene iz Albanije da je imala nedopuštenu količinu ostataka pesticida. Poseban je slučaj kod meda jer se na tržištu mogu naći svakojake mješavine s urednim deklaracijama da je med podrijetlom iz EU-a, iako je možda samo punjen i pakiran u državi članici EU-a, a zapravo dolazi iz Kine ili Ukrajine. Stoga pozdravljam akciju kojom se posebno pakira med proizveden u Hrvatskoj u specijalnoj nacionalnoj staklenki za med. Mogućnost punjenja meda u tu posebno dizajniranu staklenku imaju samo hrvatski pčelari koji striktno poštuju propise pa će potrošači na policama u trgovinama biti sigurni da kupuju domaći med. Također se radi i posebna ambalaža za vino, pa recimo međimurski vinari imaju za svoj pušipel drukčiju staklenu bocu. Taj način isticanja pokazuje se vrlo dobrim i prepoznatljivim za potrošače”, istaknuo je Beinrauch.