Budi dio naše mreže
Izbornik

Vodnjan: Predstavljen restaurirani oltar Krunidbe Bogorodice

Vodnjan (IKA)

U crkvi Gospe Karmelske u Vodnjanu održano je u petak, 25. kolovoza, predstavljanje konzervatorsko-restauratorskih radova na oltaru Krunidbe Bogorodice odnosno Uznesenja Blažene Djevice Marije na nebo iz 1651. godine. Predstavljanje su organizirali Hrvatski restauratorski zavod i Župa Vodnjan.

Na početku predstavljanja vodnjanski župnik vlč. Damir Štifanić pozdravio je okupljene, a posebno one koji su radili na restauraciji ili na drugi način pomogli da se oltaru vrati izvorni izgled.

Zatim su pozdrave uputili Davor Trupković, glavni konzervator Ministarstva kulture i medija u ime ministrice dr. sc. Nine Obuljen Koržinek, Vladimir Torbica, pročelnik Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost Istarske županije u ime istarskog župana Borisa Miletića, Boris Mostarčić, ravnatelj Hrvatskog restauratorskog zavoda i vodnjanski gradonačelnik Edi Pastrovicchio.

Župnik Štifanić ukratko je predstavio ikonografski i teološki aspekt oltara i zahvalio je ranijem župniku vlč. Marijanu Jeleniću na čiju su inicijativu 2017. započeli radovi.

Opsežne konzervatorsko-restauratorske radove koji su trajali gotovo 7 godina predstavila je Laura Stipić Miočić voditeljica radova u Restauratorskom odjelu Vodnjan-Juršići.

Osvrnula se na sve faze radova na oltaru. Pokazala je u kakvom je stanju bio oltar na početku radova, koje je sve analize bilo potrebno provesti da bi se donijela odluka o načinu restauracije, te sve faze restauracije, od razmontirana oltara do vraćanja u crkvu. Posebno se osvrnula na vraćanje izvorne pozlate za koju je utrošeno 925 zlatnih listića 80×80 mm koji svi zajedno teže tek 13,87 grama zlata.

Predstavljena je i dvojezična hrvatsko-talijanska publikacija „ Svečani sjaj oltara Bogorodičine.

Na kraju je vlč. Štifanić zahvalio Hrvatskom restauratorskom zavodu s kojim vodnjanska župa surađuje već desetljećima na očuvanju kulturne baštine vodnjanskih crkvi, Gradu Vodnjanu kao nezaobilaznom suradniku, Konzervatorskom odjelu u Puli i Ministarstvu kulture i medija koje je financiralo restauraciju.