Zagreb: Stručni skup za vjeroučitelje pripravnike i mentore
Zagreb (IKA)
U suradnji Agencije za odgoj i obrazovanje i Ureda Zagrebačke nadbiskupije za vjeronauk u školi, 3. studenog održana je stručno-metodička priprema pripravnika za odgojno-obrazovni rad i polaganje stručnog ispita.
Taj metropolijski stručni skup (za vjeroučitelje s područja Zagrebačke nadbiskupije te Varaždinske, Sisačke i Bjelovarsko-križevačke biskupije) na koji se prijavilo 40 vjeroučitelja pripravnika i njihovih mentora započeo je pozdravom koji je u ime organizatora uputila prof. dr. sc. Valentina Blaženka Mandarić, koja je predstavila i ostale organizatore – više savjetnike u Agenciji za odgoj i obrazovanje mr. sc. Gordanu Barudžija i gosp. Dalibora Adžića, koji su kasnije i dali teorijski okvir stručnom skupu, te gđu Anitu Vranić, tajnicu Nacionalnog katehetskog ureda HBK. Vjeroučitelji su se ujedno pomolili za nedavno preminule kolege iz Zagrebačke nadbiskupije i Varaždinske biskupije.
Pripravnički staž vjeroučitelja i stručni ispit naslov je predavanja koje je održao Dalibor Adžić, prof., viši savjetnik. On je iskustveno govorio o procesu pripravničkog staža vjeroučitelja, općenito i s vjeroučiteljskim posebnostima, te o samom polaganju stručnih ispita i konkretnim očekivanjima od pripravnika u pisanom i usmenom dijelu ispita te na oglednom satu. Mr. sc. Gordana Barudžija, viša savjetnica, održala je predavanje Dnevnik stažiranja – što, kako i zašto? Dnevnik stažiranja pripravnik donosi na stručni ispit kako bi komisija dobila uvid u jednogodišnje aktivnosti koje prate rad vjeroučitelja pripravnika.
Nakon kratke pauze i osvježenja održane su dvije konkretne radionice, posebno za pripravnike i posebno za njihove mentore. Katarina Pučar, prof. savjetnik, radila je s pripravnicima na temu Planiranje i izvođenje vjeronaučne nastave. To planiranje ne odnosi se samo na pisanje pripreme, nego je važno razvijati određene strategije i kreativnost u snalaženju te uvijek predvidjeti i alternativni put do željenog cilja, osobito u nastavi s učenicima. Ukazala je na metode i strategije rada te sadržaje i aktivnosti koje vjeroučitelji početnici i pripravnici trebaju imati u vidu pri planiranju nastave. Prikazan je jedan osmišljeni sat za nastavu vjeronauka u 6. razredu osnovne škole uz nekoliko elemenata iznenađenja, kako se to zna dogoditi u stvarnom životu, da bi se pripravnici mogli unaprijed pripremiti i snaći u nepredvidivim situacijama kad nešto pođe po krivu.
S mentorima je radila dr. sc. Kata Lamešić, prof. savjetnik, a pripremila je temu Različite perspektive pri mentoriranju pripravnika, pri čemu je terorijski pojasnila što mentorstvo podrazumijeva, ali i s čime ga ne treba miješati. Predstavila je važnost profesionalnih kompetencija i iskustva te specifičnih znanja, vještina i osobina koje mentoru trebaju za mentoriranje. Objasnila je i na konkretnim primjerima što to znači u pojedinom slučaju. Pojašnjene su faze mentoriranja, pojedini izazovi i mogući odgovori na te izazove. Mentori su uz vježbu osvješćivali svoje jake strane u profesionalnom radu i izazovu mentoriranja pripravnika za stručni ispit – svoje eventualne slabosti, prilike i jake strane rada.