Udruga Obitelji 3plus osmislila karticu s popustima za 600 tisuća Hrvata
FOTO: Ostalo // Konferencija za novinare Udruge Obitelji 3plus
Zagreb (IKA )
Udruga obitelji s troje ili više djece (Obitelji 3plus) na konferenciji za novinare u utorak 16. listopada službeno se predstavila hrvatskoj javnosti.
Ta neovisna, neprofitna, nevladina, nekonfesionalna i nestranačka organizacija civilnog društva nastala je na inicijativu samih roditelja iz velikih obitelji. Najveću je pozornost Udruga privukla Obiteljskom karticom s popustima i posebnim pogodnostima za 3plus obitelji koji njihovu svakodnevicu s brojnim financijskim i logističkim izazovima čine jednostavnijom, ističu iz Udruge.
Obiteljska kartica projekt je ostvaren u suradnji s nizom nacionalnih i lokalnih tvrtki partnera koje su prepoznale tržište od više od 600 tisuća ljudi koji danas u Hrvatskoj žive u velikim obiteljima. Redovnim članstvom u Udruzi, 3plus obitelji dobivaju mogućnost korištenja posebnih popusta i pogodnosti kod partnera među kojima se ističu poznati brendovi A1 (bivši VIPnet), Školska knjiga, Peugeot, Citroën, Baby center, Froddo, Croata, Jadran čarape, TRCZ automobili, Adria Oil, Biovitalis i mnogi drugi. Osim uštedama i podizanjem kvalitete života, Udruga želi zastupati interese 3plus obitelji stvaranjem afirmativnijeg okruženja bez predrasuda, poticanjem znanstvenih istraživanja o različitim aspektima njihova života, organiziranjem radionica, povezivanjem radi međusobne podrške, poticanjem tvrtki na društveno odgovorno poslovanje i utjecanjem na javne politike.
Nakon međusobnih konzultacija, nekolicina nas roditelja iz velikih obitelji zaključili smo da bez samoorganizacije interesi velikih obitelji, kojih u Hrvatskoj ima više od 112 tisuća, nikad neće doći u fokus javnosti i politike. Ovakav model postoji diljem Europe i iznimno je uspješan, rekao je na konferenciji za medije predsjednik udruge Obitelji 3plus Ivan Malbašić. Malbašić je nakon predstavljanja Obiteljske kartice pozvao svu zainteresiranu javnost da se uključi u rad udruge. Zajednički možemo ostvariti sinergijski učinak s višestrukim koristima za čitavo društvo i zato pozivamo tvrtke koje žele društveno odgovorno poslovati, stručne pojedince koji svojim znanjem mogu doprinijeti te sve obitelji s troje ili više djece da se, svatko na svoj način, uključe u projekt.
Dva važna cilja Udruge već su ostvarena, jer je Udruga postala član krovnog europskog udruženja ELFAC-a te je uspostavila dobru suradnju s Ministarstvom za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku. Potvrda toga je i sudjelovanje pomoćnika ministrice Ivice Bošnjaka i predsjednice ELFAC-a Marie Regine Maroncelli na konferenciji za medije, ističe se u priopćenju Udruge. Bošnjak je istaknuo da ministarstvo podržava tu inicijativu jer roditelje smatra važnim dionicima u kreiranju politike za obitelj i mlade pa je njihova samoorganizacija apsolutno poželjna. Također, podizanje kvalitete života velikih obitelji smatra važnim za demografsku obnovu.
Maroncelli je okupljenima predstavila ELFAC kao krovnu organizaciju europskih udruga velikih obitelji, a zatim se osvrnula na situaciju na Starom kontinentu. U Europi trećina obitelji nema djece. Velike obitelji čine 13% svih obitelji, ali iz njih dolazi više od 30% djece. Pojedine države smatraju da migracijom mogu riješiti demografske izazove, ali u nekim državama depopulacija je uistinu velika opasnost. Udruge velikih obitelji imaju ključnu ulogu u iznošenju potreba i predstavljanju rješenja za stvaranje prijateljskog okruženja za obitelji. I Maroncelli i Malbašić istaknuli su da ne žele nikoga uvjeravati da treba imati veliku obitelji, nego im je misija olakšati živote onima koji se sami odluče za to, ističe se u priopćenju.