Istina je prava novost.

U Senju proslavljena svetkovina Tijelova

Na svetkovinu Presvetog Tijela i Krvi Kristove, 3. lipnja, Tijelovsku procesiju i svečano koncelebrirano večernje euharistijsko slavlje u senjskoj katedrali predvodio je gospićko-senjski biskup Zdenko Križić.

Biskup se u propovijedi osvrnuo na Posljednju večeru na kojoj je Isus, uoči svoje smrti, uzeo u ruke kruh te rekao svojim učenicima: „Ovo je tijelo moje – za vas. Ovo činite meni na spomen“ (1 Kor11, 24).

Tako isto učinio je uzevši vino. Kao što je našem tijelu potrebna hrana, tako je i duši potrebna hrana. Isus nam za hranu daje samoga sebe. Tijelovo je svetkovina kojom slavimo spomen na uspostavu Euharistije, ali i ponajprije potrebu vjernika da imaju još jedan dan posebne zahvalnosti za neizmjeran Isusov dar i kao zadovoljštinu za grijehe nevjere u stvarnu Isusovu prisutnost u euharistiji. Papa Grgur IV. 1264. blagdan Euharistije uvodi za cijelu Crkvu.

U 13. stoljeću bilo je mnogo poznatih osoba koje su primile viđenja ili nadahnuća da se u Crkvi uvede jedan takav blagdan kojim bismo na poseban način častili euharistiju. Veliki teolog onog vremena Toma Akvinski sastavio je svečani časoslov i svečanu misu za taj blagdan, a napisao je i najljepše himne ikad napisane u čast euharistije. Neke od njih i mi dobro znamo i pjevamo ih na euharistijskim slavljima, posebno prigodom klanjanja Presvetoj euharistiji. Sveti Toma Akvinski u jednoj molitvi pred križem u crkvi u Orvietu čuo je riječi Isusa s križa: „Toma, lijepo si napisao o meni.“ Nije teško Isusa razveseliti. Molimo ga da mu nešto radosti može podariti i svatko od nas, rekao je biskup.

Stari zavjet je pun simbolike koja upućuje na Isusa. Židovi su krvlju janjeta premazivali nadvratnike kuća prije izlaska iz Egipta, da smrt mimoiđe njihove prvorođene sinove. Snaga Isusove krvi daleko nadilazi onu starozavjetnog janjeta. Isusova krv jamstvo je vječnog života. Isus će sebe definirati kao „kruh života“ i dodati: „Ako ne jedete tijela Sina Čovječjega i ne pijete krvi njegove nećete imati života u sebi“ (Iv 6,53).

U prvom čitanju čuli smo kako narod sklapa Savez s Bogom. Za savez je potrebno prikazati na žrtveniku žrtvu životinje. Krvlju te životinje škropi se poslije narod da bi se naglasilo kako narod ovim savezom ulazi u krvni, odnosno rodbinski odnos s Bogom, podsjetio je biskup Križić.

Isus, uspostavljajući euharistiju, govori o novom savezu u njegovoj krvi, krvi Sina Božjega. To je vječni savez po kojemu postajemo djeca Božja. Slavljenjem euharistije, na ovu svetkovinu, izričemo veliku zahvalnost Isusu na tom neizmjernom daru. Dajemo zadovoljštinu za one koji u taj dar ne vjeruju i do njega ne drže i tako se odriču nebeskog lijeka i božanske snage.

U ovoj svetkovini molimo i za sve vjernike koji vjeruju u Isusovu prisutnost u euharistiji, ali ne dolaze do svijesti da i oni, primajući dar s neba, trebaju postajati dar za druge, rekao je biskup i pozvao: Molimo za sve nas da, primajući Tijelo koje se za nas predalo, i mi se predajemo za druge u ljubavi i služenju. Dopustimo euharistiji da nas pretvara u dar, kako je to bio naš Učitelj za sve nas. Molimo ga, neka nam pomogne da i mi budemo svjesniji veličine tog Isusovog dara, da u njemu otkrijemo Isusa koji nas voli, koji se za nas brine i po euharistiji želi ostati s nama u sve dane do svršetka svijeta“, zaključio je biskup Križić.

U misi su koncelebrirali župnik Richard Pavlić, župni vikari Mario Kralj i Igor Lulić te bivši župni vikar, sada župnik ogulinski Nikola Prša, asistirao je bogoslov Kruno Brajdić i posluživali ministranti.

Nakon pričesti krenula je iz katedrale Tijelovska procesija s Presvetim Oltarskim Sakramentom ulicama i trgovima grada Senja i zaustavljala se uz četiri postavljena oltara gdje su bila prigodna čitanja, klanjanje Presvetom i molitva biskupa za vjernike i grad. U procesiji su, nakon križa, pošli prvopričesnici i djeca posipajući laticama cvijeća ispred Presvetog, potom biskup s Pokaznicom i svećenici koncelebranti, bogoslov i ministranti. Baldahin su nosili članovi DVD-a Senj. Iza njih su pjevanje predvodili pjevači katedralnog zbora pod ravnanjem Ivana Prpića Špike i potom se uključili brojni vjernici.

Procesija je prošla gradom i vratila se u katedralu gdje je obavljeno kratko klanjanje uz prigodne euharistijske pjesme, pohrana hostije, završni blagoslov i zahvalnica Tebe Boga hvalimo.