FOTO: KS
Zagreb (IKA)
Kršćanska sadašnjost objavila je novi broj Međunarodnog katoličkog časopisa Communio god. 48 (2022.) br. 144.
Novi broj Communija sadrži priloge o temi „Isus Krist – Ikona Boga nevidljivoga“. Radi se o teološkom promišljanju odnosa nevidljivoga i vidljivoga u kršćanskoj vjeri.
U promišljanje pod naslovom „Intima appetit humilis“ uvodi glavni i odgovorni urednik hrvatskoga uredništva Communija Ivica Raguž.
Temu otvara David Vopřada prilogom „Patristička liturgija i kateheza kao prijelaz vidljivoga u nevidljivo“. Slijedi prilog „Postajanje vidljivim Nevidljivoga u sv. Augustina“ Notkera Baumanna, potom i Maxime Deurbergue s prilogom „Historia i vidljivost Krista u slikama Drugoga nicejskog sabora“. Eckhard Nordhofen piše pod naslovom „Ikona – odgovor na zabranu slika“. Nedjeljka Valerija Kovač progovara o navedenoj temi pod naslovom „Suvremena teologija o slikama kao mediju kršćanske religioznosti: Stock – Hofmann – Nordhofen“. Zatim slijedi prilog Hanne-Barbare Gerl-Falkovitz pod naslovom „Tko vidi mene, vidi i Oca“. Slijede prilozi Ivice Žižića, Vincenta Holzera i Jean-Luca Mariona pod naslovima „Liturgijsko motrenje“, „Stanja kristologije na zalasku modernoga doba“ i „Ikona nevidljivoga Boga“. Posljednji naslov prije rubrike „Osvrti“ je „O objavi koja bi bila židovska“ Dana Arbiba.
Rubrika „Osvrti“ donosi dva priloga o temi „Pjesma nad pjesmama“. Prvi prilog je naslovljen „Pjesma nad pjesmama i židovska egzegetska teologija“ autora Michela Fishbanea. Drugi naslov je „Pjesma nad pjesmama u rabinskoj predaji: kratak uvod“ autora Jean-Roberta Armogathea.
Nakon rubrike „Osvrti“ novi broj Communija donosi dva kraća priloga katoličkog teologa Hansa Ursa von Balthasara naslovljena „Držati se – Nedohvatljivoga“ i „U Očenašu se ne nalazi ja“.
I drugi ovogodišnji broj Communija bogatiji je za još jednu rubriku – „Epimeteje“, kojoj je autor Ivica Raguž. U rubrici, kojom se i zaključuje novi broj, Raguž promišlja o sljedećim temama: „Oštar nož i brusilica“, „O modi“, „Moda i protestantizam“ i „Strah, nada i Juda“.