Predavanje izv. prof. Alimović o planiranju nastave za učenike s višestrukim teškoćama
Foto: Ante Novak // Izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Zagreb (IKA)
Izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu održala je u petak 20. studenoga predavanje „Kurikulumsko planiranje za učenike s višestrukim teškoćama“ na Katehetskoj jesenskoj škola za vjeroučitelje u posebnim uvjetima odgoja i obrazovanja.
Izv. prof. Alimović u predavanju je istaknula da je tijekom posljednjih desetljeća u školama sve veći broj učenika s višestrukim teškoćama. Istaknula je da to sa sobom nosi brojne izazove u nastavnom procesu, od planiranja ciljeva i potrebnih znanja, do prilagodbe materijala i primjene primjerenih metoda poučavanja.
Učenici s višestrukim teškoćama, osobito oni koji se susreću s većim izazovima u svakodnevnom životu i edukaciji, nerijetko imaju i specifične edukacijske potrebe koje se mogu razlikovati od edukacijskih potreba učenika bez teškoća ili s pojedinačnim i blažim teškoćama u razvoju, rekla je.
Stoga pri planiranju nastavnih ciljeva, ishoda i sadržaja koji će se obrađivati s ovim učenicima treba prvenstveno voditi računa o njihovim cjeloživotnim potrebama. Na ovaj način će obrazovanje pridonijeti ne samo učenju akademskih sadržaja na primjeren način, nego i usvajanje vještina važnih za cijeli život, pojasnila je predavačica.
Kurikul Katoličkog vjeronauka ističe svrhu toga predmeta u školi, koja je omogućiti učenicima sustavno, postupno i što cjelovitije upoznavanje, produbljivanje i usvajanje kršćanskoga nauka i katoličke vjere radi ostvarivanja evanđeoskog poziva na svetost i postignuća općeljudske, moralne i kršćanske zrelosti. No, isto tako, taj predmet učenicima pomaže otkrivati vlastito dostojanstvo, čemu ćemo težiti i u radu s učenicima s višestrukim teškoćama kroz prepoznavanje vlastitih sposobnosti, snaga, vrlina, dodala je.
Nadalje je istaknula da predmet ističe i potrebu poštivanja drugih ljudi, razvija načela pravednosti i solidarnosti prema čovjeku i društvu što će pridonijeti međusobnom prihvaćanju i pružanju podrške onima kojima je potrebna. Tako će i učenici s višestrukim teškoćama u pojedinim situacijama pružiti podršku drugoj osobi na njima primjeren način, istaknula je.
Kurikulom vjeronauka pretpostavljena su područja i teme poučavanja te osnovni ciljevi i ishodi poučavanja učenika. Kurikulum za programe stjecanja životnih kompetencija je sam po sebi već u velikoj mjeri prilagođen sposobnostima učenika s višestrukim teškoćama, no s obzirom na veliku heterogenost skupine i dalje će biti potrebne dodane prilagodbe svakom pojedinačnom učeniku, rekla je izv. prof. Alimović.
Tako će, nadodala je, učenici s višestrukim teškoćama na sebi primjeren način steći znanja o kršćanskom nauku, katoličkoj vjeri, običajima koji ih prate. No također će steći pozitivan stav prema životu, prema sebi i svom mjestu u ovom svijetu te o svojim snagama i kako ih primijeniti u svakodnevnom životu, istaknula je, između ostaloga, izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović.