Koncert povodom svetkovine sv. Franje u trsatskom svetištu
FOTO: Helena Anušić // Ženski vokalni ansambl „Lilia“
Rijeka (IKA)
Koncert povodom svetkovine sv. Franje, a u marijanskom mjesecu listopadu u bazilici Majke Božje Trsatske koncert „Ave Maria, Ave Francisce“, u nedjelju 6. listopada održali su Ženski vokalni ansambl „Lilia“ i Trsatski koralisti.
Koncert je bio obilježen marijanskim i franjevačkim gregorijanskim koralima, a orguljaške improvizacije između skladbi izveo je svećenik Krčke biskupije, vlč. Josip Vidas.
Koncert je imao humanitarnu notu i namjera je bila nakon koncerta prikupljati dobrovoljan prilog za Prihvatilište za beskućnike „Ruže sv. Franje“. Međutim, u Prihvatilištu su, u duhu franjevaštva, odlučili taj novac prenamijeniti i kako je prije početka koncerta rekla ministra Franjevačkog svjetovnog reda – Mjesnog bratstva Trsata, osnivača Prihvatilišta, Dunja Osojnak Marinović, „novac koji se prikupi neka ode onima koji su sada u punoj većoj potrebi – za žrtve katastrofalnih poplava u BiH“. Marinović je ovom prigodom uručila zahvalnice ansamblima te voditelju ansambala, fra Mariu Zrakiću i orguljašu, za dosadašnje prikupljene priloge koji su bili usmjereni ovoj karitativnoj ustanovi koja skrbi o beskućnicima.
U prvom dijelu koncerta Ženski vokalni ansambl „Lilia“ izveo je birane marijanske gregorijanske korale, među njima „Tota pulchra es“, „Salve Mater misericordiae“, „Gaudium mundi“ i druge skladbe.
U drugom dijelu koncerta muški ansambl izveo je repertoar biranih franjevačkih korala, uglavnom iz Cantuale Romano-Seraphicum, službenog franjevačkog kantuala. Uvrstili su također skladbu Salve Sancte Pater, koju je skladao talijanski franjevac Gabriello Puliti, skladatelj iz 16.-17. st., koji je djelovao i na našim prostorima (u Istri). Skladba je pisana za solo glas uz pratnju bassa continua, koju je na orguljama svirao vlč. Josip Vidas. Za kraj je ansambl izveo skladbu Sia laudato san Francesco koju nalazimo u zbirci Laudario di Cortona iz 13. st., koja se smatra najstarijom franjevačkom glazbenom zbirkom. Skladba je izvedena u autentičnom srednjovjekovnom stilu – vrlo ritmično, višeglasno i uz pratnju udaraljki.
Koncert su oba ansambla zaključila koralom Salve Regina, marijanskim napjevom franjevačke tradicije.