Budi dio naše mreže
Izbornik

Korizmena duhovna obnova svećenika Đakovačko-osječke nadbiskupije

Đakovo (IKA/TU)

Korizmena duhovna obnova za svećenike Đakovačko-osječke nadbiskupije održana je u ponedjeljak, 27. veljače 2023. u Metodovoj dvorani u Đakovu.

Obnova je počela molitvom Srednjeg časa koju je predvodio mo. Ivan Andrić. Na obnovi su uz brojne svećenike i redovnike sudjelovala sva trojica đakovačkih biskupa: nadbiskup Đuro Hranić, pomoćni biskup Ivan Ćurić i umirovljeni nadbiskup Marin Srakić. Obnovu je vodio vlč. prof. dr. Josip Bošnjaković s Katoličkog bogoslovnog fakuleteta u Đakovu i voditelj Bračnih i obiteljskih savjetovališta.

Tema je bila „Obilje Litostrotosa“. To je pojam koji iz Evanđelja po Ivanu. Pilat je Isusa prilikom suđenja postavio na pločnik, za što ja naveden grčki pojam Litostrotos i hebrejski Gabbata. Vlč. Bošnjaković je krenuo od činjenice da se taj pojam na sličan način koristi u Pjesmi nad pjesmama u 3. poglavlju. U njoj je opisano prijestolje kralja Salomona koje je načinjeno od srebra, zlata i grimiza, a iznutra je popločeno ljubavlju. To prijestolje je dio svadbene povorke.

Vlč. Bošnjaković je tako povezao zaručnika iz Pjesme nad pjesmama s radošću Kristova srca na Veliki petak. Dalje je otkrio još dva mjesta na kojima se spominje Litostrotos – Pločnik. Tako je iz izvještaja o Salomonovom posvećenju Hrama u 2 Ljet 7, 1 – 3 izveo pouku o odanosti prvoj ljubavi, ustrajnosti u ulaganju i kad se ne vide plodovi, te o konačnom cilju svećeničkog djelovanja – da možemo na kraju života ponoviti riječi toga izvještaja: „Vječna je ljubav njegova!“

Litostrotos se još spominje u Est 1, 5 – 8, gdje se prilikom gozbe kralja Ahasvera ponovno nabrajaju grimiz, zlato i srebro. Voditelj duhovne obnove na kraju je zaključio da na Veliki petak Isus nije imao srebro, zlato i grimiz, ali je imao prijestolje obilno popločeno ljubavlju.

Nakon razmatranja obilja Litostrotosa, uslijedilo je pokorničko bogoslužje u kojemu je vlč. Bošnjaković tumačio Evanđelje o Isusovom preobraženju te na osnovu njega izvukao pitanja za ispit savjesti koja se tiču specifično svećeničkoga života i djelovanja. Po završetku pokorničkog bogoslužja uslijedio je križni put i prilika za slavlje sakramenta ispovijedi.