Budi dio naše mreže
Izbornik

BUGARSKA I SRPSKA PRAVOSLAVNA CRKVA O "MAKEDONSKOM PROBLEMU"

Beograd (IKA )

Beograd, Sofija, Skopje, 22. 3. 1995. (IKA) - Pitanje kanonske pripadnosti Makedonske Pravoslavne Crkve ponovno se nalazi u sredičtu pozornosti, nakon čto je patrijarh Bugarske Pravoslavne Crkve Maksim razgovarao s Sv. Sinodom Srpske Pravoslavne Crkve.

Beograd, Sofija, Skopje, 22. 3. 1995. (IKA) – Pitanje kanonske pripadnosti Makedonske Pravoslavne Crkve ponovno se nalazi u sredičtu pozornosti, nakon čto je patrijarh Bugarske Pravoslavne Crkve Maksim razgovarao s Sv. Sinodom Srpske Pravoslavne Crkve. Patrijah Maksim prihvatio je poziv Sv. Sinoda da posjeti Srbiju. Glasnogovornik SPC, mitropolit Amfilohije Radoviđ, objasnio je u susretu s novinarima u Beogradu, da srpska i bugarska Crkva imaju bez obzira na neke probleme, sestrinski odnos. Prilikom susreta, mitropolit Amfilohije, spomenuo je odluku bugarskopravoslavne Crkve od pročle godine da imenuje episkopa za dijasporu, koji bi skrbio za bugarsku nacionalnu manjinu u Srbiji i Crnoj Gori, te je ta odluka izazvala nezadovoljstvo u Beogradu. Mitropolit Amfilohije prigovorio je BPC da nije jasno odgovorila na pitanja o kojoj se to bugarskoj nacionalnoj manjini radi i koje su ovlasti episkopa za dijasporu unutar granica bivče Jugoslavije. Bugarske novine javljaju da je glavna tema razgovora izmešu predstavnika dviju Crkvi, bio makedonski problem. Makedonska Pravoslavana Crkava nakon prvoga svjetskog rata bila je nasilno pripojena beogradskoj patrijarčiji, te je 1967. godine proglasila svoju autokefalnost, odnosno neovisnost od Srpske Pravoslavne Crkve. Beogradski patrijarh i ekumenski patrijarh iz Carigrada nisu nikada prihvatili samostalnost Makedonske Pravoslavne Crkve. Gr~ka takošer ne priznaje ni samostalnost makedonskoga naroda, ni njegove Crkve. Stoga, Gr~ka uvjek navodi argumente, da jedna slavenska država pod imenom Makedonija može imati teritorijalne zahtjeve na podru~je stare makedonske države i na sjevernogr~ko podru~je. Bugarska ima druga~iji stav prema Makedoniji i smatra je dijelom Velike Bugarske. S crkvene strane, sofijska patrijarčija se nije nikada odrekla pretenzija prema Ohridu, simbolu slavenskog pravoslavlja.