Četvrti utorak u čast sv. Antunu Padovanskom
Zagreb (IKA)
Hrvatski katolički radio emitirao je u utorak 7. travnja prijenos misnog slavlja četvrtog utorka iz crkve Sv. Antuna Padovanskog na zagrebačkom Svetom Duhu u povodu pobožnosti Trinaest utoraka posvećenih sv. Antunu.
Na početku misnog slavlja fra Roko Bedalov napomenuo je kako biskup Ivan Ćurić zbog izvanrednih okolnosti izazavnih pandemijom nije mogao doći te je predvođenje mise preuzeo fra Ivan Karlić, pročelnik Katedre dogmatske filozofije na zagrebačkom KBF-u.
U homiliji se fra Ivan posebno osvrnuo na sakrament krštenja, pojašnjavajući kako vjernici upravo tim sakramentom ulaze u Kristovo otajstvo, Crkvu, ali i na put križa. „Ušli smo sakramentom krštenja također u Isusov križ, njegov križni put i u njegovo razapinjanje. Ušli smo i u njegovu smrt, a hvala dragom Bogu, i u njegovo uskrsnuće sakramentom krštenja. I naša hrvatska povijest je upravo u znaku križa. Pod tim križem i naš narod često je prolazio česte Getsemanske ure, krvave križne putove. Prečesto smo živjeli vremena teških pitanja koja smo postavljali sami sebi, ali i Bogu. Zašto meni? Zašto ja? Zašto baš mi? Onako kako je i Isus postavio svome ocu pitanje u Getsemanskom vrtu. Oče, je li moguće da me mimoiđe ovaj čas? Postavljali smo i mi slična pitanja u vremenima lutanja, u vremenima razdora, u obiteljima. U vremenima izdajničkih Judinih poljubaca, borbi, lažnih optužbi, čak i od vlastitoga naroda koji put. Od svojih glavara, političkih, gospodarskih, pa i svećeničkih. Postavljamo i danas sebi, a i Bogu razna pitanja tražeći izlaz, posebice iz ove krize koja zahvaća svijet“, naveo je fra Ivan pojašnjavajući kako čovjek u tim pitanjima često traži krivca.
„Vjerojatno se pitamo gdje je sada Bog kada svijet drhti od straha pred pandemijom izazvanom koronavirisuom? Gdje je bio Bog kada su se Zagreb i okolica tresli? Kada je potres rušio obiteljima kuće i stanove? Gdje je bio Bog kada je mlada djevojka poginula?“, zapitao se fra Ivan navodeći kako se ta pitanja u teškim trenucima nameću svima i ona mogu biti logična, ali da se odgovor krije upravo u križu.
„Bog je na križu. Bog je s onima koji su nepravedno optuženi, s onima koji boluju, i zajedno sa svima koji postavljaju to pitanje. On s njima ponovno biva razapet. Danas ga razapinju oni koji danas razapinju slabe, koji se ne brinu za bolesne, koji se ne brinu za vlastiti narod već za svoj probitak, uglavnom financijske naravi. Oni koji se ne brinu za obespravljene. Takvi i danas Boga razapinju“, rekao je fra Ivan Karlić navodeći da Isus nije patio i umro samo na Kalvariji, već uvijek iznova umire i biva razapinjan u ratovima kada umiru ljudi. „Isus pati i umire na hrvatskim križnim putevima iza četrdeset pete. Mučen je Isus u tolikim nevinim stradalnicima na Golom Otoku. Isus je patio i umirao u Vukovaru“, naveo je fra Ivan pojašnjavajući da Isus i danas pati i boluje u onima koji su pogođeni koronavirusom i potresom u Zagrebu. „Isus zajedno s nama pati, jer gdje ljudi pate raspeti Isus je među njima.“
„Za sve nas Isus upravo u patnji na križu otkriva i objavljuje Božju otajstvenu ljubav koja se potpuno daje, koja se žrtvuje bez zadrške. Objavljuje Očevu ljubav do smrti“, rekao je fra Ivan navodeći da takvu ljubav Bog pokazuje i da je Isusov križ vrhunski izričaj Božje ljubavi prema svim ljudima. Fra Ivan Karlić pojasnio je da križ nije Božja kazna, već je pravi razlog Isusove patnje zapravo ljubav, odnosno objava Božje ljubavi, te da je čovjek pozvan po tome pokušati biti sličan Bogu. „Križ nam govori da je Istina pobijedila. Trebala je po križu biti pobijeđena, ali je na kraju po njemu pobijedila. Ako želimo da nas i danas Božja istina vodi onda ne smijemo iz vida izgubiti Isusov križ“, rekao je fra Ivan upozoravajući da danas ima puno križeva i da bismo mi kao ljudi, umjesto da budemo dodatni križ, trebali olakšati svojoj braći.
Naveo je također da u ovim izazovnim vremenima treba njegovati obitelj, jer obitelj je srž društva, ali i mala Crkva. „Možda je baš ovo vrijeme pogodno da nastojimo širiti i njegovati obiteljsku molitvu i zajedništvo. Zajedno moliti znači pomiriti se, oprostiti jedan drugom i željeti dobro jedan drugom. Na taj način donosimo mir, ljubav, solidarnost i razumijevanje. Možda je ovo trenutak da te misli stavimo u djelo“, rekao je fra Ivan završivši homiliju riječima: „Neka nam sv. Antun Padovanski u tome pomogne svojim zagovorom.“