FOTO: Ivan Tašev // Predavanje dr. Đurice Pardona na Katehetskoj zimskoj školi
Zagreb (IKA)
Iz teološke dimenzije zemlje, zemaljskosti, stvorenja i stvorenosti izrasta ekološka poruka upućena u današnje vrijeme čovjeku pritisnutom posljedicama sveopće krize odnosa čovjeka i stvorenoga svijeta, poruka je prvoga plenarnoga predavanja svećenika dr. Đurice Pardona na Katehetskoj zimskoj školi za vjeroučitelje i vjeroučiteljice u osnovnim školama koja se održava 3. i 4. siječnja u Zagrebu pod naslovom „Božja objava u knjizi stvorenja. Vjeronauk u školi i odgoj za očuvanje stvorenoga“.
Organizatori škole su Nacionalni katehetski ured Hrvatske biskupske konferencije i Agencija za odgoj i obrazovanje Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Temeljeći predavanje na kristološkom himnu u poslanici Kološanima „Sve je po njemu i za njega stvoreno“ dr. Pardon je govorio o tome što je prethodilo ekološkoj krizi, odnosu ekologije i Crkve, vjerničkim ekološkim obvezama, ali i o tome kako se Bog objavljuje u stvorenjima prema Pavlovoj eko-teologiji te ponudio put prema rješenju ekološke krize.
Kao teolog zemlje posebno se osvrnuo na to područje, rekavši: „Teologija zemlje se predstavlja kao neizostavan element poučavanja u vjeri kako bi ljudski rod došao do svijesti da sama Zemlja i sva stvorenja šalju čovjeku Božji poziv i poruku potrebe ekološkoga obraćenja. Sadržaj teologije zemlje, premda zapostavljen i zaboravljen u dosadašnjem teološkom obrazlaganju, nameće se kao nužan element i neizostavan sadržaj vjerovanja suvremenoga čovjeka da se nalazi i živi u Božjem domu te da se u njemu ne smije ponašati kao bezobzirni gospodar, nego kao brižni čuvar“.
Govoreći o vrijednosti poruke biblijske vjere o odnosu Bog-čovjek-zemlja za današnje društvo, kazao je da ukoliko se to previdi da tada kršćanski ekološki nauk gubi svoju potku koja veže tkanje djelatnog vjerničkog života. „Ako zanemarimo teološko bogatstvo biblijske vjere o zemlji, u opasnosti smo zapostaviti nama kršćanima vlastiti teritorij i prepustiti ga drugim religioznim skupinama i nereligioznih udrugama koje sve više zauzimaju područje ekologije te šire nauk nespojiv s biblijskim tradicijama, a ponekad i izričito suprotan kršćanskom svjetonazoru“, zaključio je dr. Pardon koji je poručio vjeroučiteljima da imaju odgovornost u razredu poučavajući djecu ekološkim potrebama i djelovanju, ali da ono mora biti utemeljeno na jasnim vrijednostima i temeljnoj istini.