Istina je prava novost.

Duhovna obnova u Ludbregu prve nedjelje u mjesecu

Prvu duhovnu obnovu u 2024. godini u Svetištu Predragocjene Krvi Kristove u Ludbregu 7. siječnja održala je s. Ozana Krajačić, redovnica Družbe Kćeri Božje ljubavi, o temi „Položiti Riječ u jasle svoga srca!“, odnosno kako primiti Isusa, primiti Riječ koja je tijelom postala, izvijestio je Ured za pastoral u medijima Varaždinske biskupije.

S. Ozana počela je nagovor primjerom Marije, Isusove majke, koja „u sebi pohranjivaše sve te događaje i prebiraše ih u svome srcu.“ (Lk 2,19) Kao što je Marija u srcu čuvala (pohranjivala) sve događaje i riječi koje su joj bile upućene preko proroka Šimuna u hramu prilikom Isusova prikazanja te o njima razmišljala (prebirala), tako smo i mi pozvani čitati Božju Riječ te o njoj promišljati kako bi nam se usadila u srce, kako bismo Riječ položili u jasle svog srca. S. Ozana nastavila je opaskom današnjem društvu, a to je nedostatak šutnje, sabranosti i tišine. Naglasila je koliko je potrebno ostati u šutnji, tišini i sabranosti kako bismo susreli živoga Boga u Riječi, u Evanđelju. Šutnju je nazvala duhovnim lijekom jer se u šutnji duša odmara u Božjoj prisutnosti. Dodala je kako istinska duhovna obnova započinje našom čežnjom za Bogom, da više upoznamo Njega, što možemo učiniti upravo čitajući Sveto pismo. Zbog tog je razloga potaknula sve nazočne da donesu odluku da počnu čitati Bibliju. Ohrabrila je sudionike riječima sv. Terezije Avilske da Bog čeka našu odluku kako bi mogao na temelju našeg „Da“ izvršiti ono što je naumio.
S. Ozana približila je sudionicima ovomjesečne duhovne obnove vježbu razmatranja Svetog pisma – Lectio Divina, koja se sastoji od četiri koraka. Prvi je čitanje odabranog evanđeoskog odlomka, zatim meditacija koju je objasnila kao ponavljanje neke riječi ili dijela odlomka Evanđelja koji osobi koja prolazi tu vježbu odzvone u duši. Najviše se zadržala na tom drugom koraku kako bi približila razliku svjetovne meditacije i meditacije u duhovnom smislu. Naglasila je da je potrebno žvakati riječ u sebi te ju kušati, ne osjetilima, već dubokom čežnjom za Bogom, kušati je srcem kako bi se upravo ta riječ spustila u srce pozivajući se na misao s početka nagovora, da poput Marije pohranimo riječ u srcu i prebiremo je, odnosno da je usadimo u svoje srce i o njoj razmišljamo, k njoj se vraćamo. Ostala dva koraka su molitva i kontemplacija, nakon kojih slijedi akcija, odnosno djelovanje prema onome što smo primili.
Nagovor je zaključila riječima da upoznavajući Boga, upoznajemo sebe, smisao svojeg života i poslanja, a to možemo učiniti čitanjem i razmatranjem Svetog pisma.