Hrvatska narodna banka, uzimajući u obzir preporuke Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske i Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo u vezi s minimiziranjem kretanja i međusobnih kontakata, dala je preporuku bankama da privremeno ukinu naknadu fizičkim osobama za transakcije na bankomatima izvan vlastite mreže u Republici Hrvatskoj.

Time se želi pridonijeti smanjenju rizika od zaraze jer se u tom slučaju građani ne bi koristili udaljenijim bankomatima svoje banke kako bi izbjegli dodane troškove, već bi mogli odabrati najbliži raspoloživi bankomat. HNB očekuje da ova odluka bude u primjeni u cijelom razdoblju trajanja ovih izvanrednih uvjeta izazvanih pojavom COVID-19.

Također, bankama je upućena molba da razmotre mogućnost izdavanja debitnih kartica najugroženijim skupinama potrošača. To se ponajprije odnosi na starije osobe koje nemaju izdane debitne kartice po računima te na potrošače koji su zbog blokade otvorili zaštićene račune za koje neke banke nisu predvidjele izdavanje debitnih kartica. Korištenje debitnih kartica omogućilo bi tim skupinama građana pristup gotovini i informaciju o stanju na računu putem mreže bankomata. Banke su pozvane i da razmotre mogućnosti kojima bi osigurale pristup poslovnicama s minimalnim rizikom zdravstvene ugroze za određene skupine građana (npr. izdvojeno vrijeme rada poslovnice za umirovljenike).

Navedenim preporukama vodi se računa o najugroženijim kategorijama građana te onima kojima se preporučuje maksimalno ograničeno kretanje kako bi se njihova izloženost virusu COVID-19 svela na najmanju moguću mjeru.

Dodatno, uzimajući u obzir uz krizu izazvanu koronavirusom i potres koji je pogodio Zagreb 22. ožujka 2020., a u slučaju da banke planiraju reduciranje broja poslovnica u nadolazećem razdoblju, HNB očekuje da tome pristupe analitično i odgovorno, vodeći računa o zdravlju i sigurnosti svojih zaposlenika, ali i osiguravanju osnovnih bankovnih usluga svojim klijentima u poslovnicama. HNB naglašava da je u ovoj iznimno izazovnoj situaciji poseban naglasak potrebno staviti na održavanje bankomatske mreže, mreže POS terminala te ključnih digitalnih kanala (e-bankarstvo i m-bankarstvo), koji moraju biti funkcionalni, dostupni i stabilni, ističe se na mrežnim stranicama HNB.