Hodočašće starijih invalidnih osoba Požeške biskupije u Voćin
Voćin (IKA)
Hodočašće starijih i invalidnih osoba Požeške biskupije u Voćin održano je 7. lipnja, na šesnaestu godišnjicu kada je sv. Ivan Pavao II. okrunio lik Majke Božje Voćinske. Misno slavlje je predvodio požeški biskup Antun Škvorčević.
Program je započeo dolaskom hodočasničkih skupina iz domova i ustanova za starije osobe s područja Požeške biskupije i oblikovanjem ulazne procesiju u kojoj su hodočasnici, pjevajući marijanske pjesme, ušli u crkvu i pozdravili Gospu, obilazeći Gospin lik na oltaru. Slijedilo je pokorničko bogoslužje i prigoda za osobnu ispovijed.
Središnji dio hodočašća bilo je misno slavlje koje je predvodio požeški biskup Antun Škvorčević. Biskup je najprije pred likom Gospe Voćinske u ime hodočasnika uputio nekoliko pozdravnih poklika Isusovoj Majci a oni su odgovarali pjevajući »Blažena ti što povjerova«. Voćinski župnik Ivan Ereiz pozdravio je biskupa, zahvalio mu za sve što čini za hodočasnike u svojoj pastoralnoj skrbi, te mu je čestitao predstojeći imendan.
U uvodnoj riječi biskup je podsjetio na znakovitost ovog hodočašća jer se događa na dan kad je papa Ivan Pavao II. okrunio Gospin lik te u uskrsnom vremenu, neposredno pred svetkovinu Pedesetnice, koja nas podsjeća da je Marija s učenicima bila moliteljica za dar Duha Svetoga. Izrazio je radost što može predvoditi ovo slavlje s predstavnicima domova za starije i nemoćne osobe s područja Požeške biskupije, i iz Pitomače u susjednoj Varaždinskoj biskupiji, te je poimence nabrojio pojedine ustanove iz kojih dolaze i uputio pozdrav njihovim korisnicima i djelatnicima. Rekao je hodočasnicima kako su na ovo hodočašće sa sobom ponijeli sve ono što je utkano u njihove životne sudbine, te ih je pozvao neka sve to povjere Isusovoj Majci da moli s njima i za njih, za članove njihovih obitelji, za Crkvu u Hrvatskoj, napose za Požešku biskupiju, kao i za dobro naše domovine.
U homiliji, podsjećajući na smisao hodočašća, biskup je kazao kako i ovdje u Voćinu stoljećima zrači snaga Marijine majčinske prisutnosti te je izrazio uvjerenje da će se radi toga i današnji hodočasnici u srcu osjećati dobro, lijepo i radosno, i da će njihove životne tegobe postati lakše. Posebni pozdrav uputio je svećenicima, koji ih prate ih njihovim ustanovama ili kućama, kao i svim njihovim djelatnicima na čelu s ravnateljima i svima drugima koji im ondje služe. Kazao je hodočasnicima kako mu je poznato da oni u svojim ustanovama međusobno razgovaraju o mnogim temama: O svojim osobnim tegobama i poteškoćama, o onome što vide na televiziji ili čuju na radiju, te je ustvrdio da prebirući i komentirajući aktualna događanja, nerijetko ostaju zarobljeni nemoću da išta u njima poprave ili promijene na bolje.
Povezujući to iskustvo s naviještenom Božjom riječju, biskup je podsjetio kako u ulomku prvog čitanja iz Djela apostolskih sv. Pavao svjedoči da je tako bilo i u njegovo doba, ali da je on velikom strastvenošću u razgovor s političarima, članovima Velikog vijeća, u sinagogama i na drugim mjestima gdje je susretao ljude nastupao s Božjom istinom s obzirom na granicu našeg postojanja koja se zove smrt, a koju nam je objavio Isus Krist. Ustvrdio je kako je apostol Pavao uvijek i posvuda naviještao da je Isus Krist svojim uskrsnućem od mrtvih pobijedio našu smrt. Naglasio je kako se Pavlov navještaj o Isusovoj pobjedi nad smrću nije sviđao tadašnjim moćnicima, židovskim glavarima i rimskim vlastodršcima, koji su ga zbog toga progonili i dovlačili u sudnice da ga ušutkaju, pa čak i osude na smrt.
Napomenuo je kako je sv. Pavao, kako svjedoči sv. Luka u prvom čitanju toga dan, iskoristio i svoje pravo da kao rimski građanin prizove na carev sud u Rimu, i to prvenstveno zato da bi i njemu i drugima u Rimu navijestio kako je Isus Krist pobjednik nad smrću, i da je u njemu naša sudbina. Biskup je potaknuo hodočasnike da i oni poput sv. Pavla u razgovore o svojim slabostima, nemoćima i umiranjima uključe Isusa Krista, i da se obnove u istini kako oni nisu neki izgubljeni pojedinci, nego ljudi za koje je on iz ljubavi položio svoj život, i koje će zagrljene svojom pobjedničkom ljubavlju izbaviti od smrti i podariti im vječni život. Usporedivši njihov život s uskrsnom svijećom čijim sagorijevanjem svjetlo pobjeđuje mrak, biskup je poželio hodočasnicima da dok njihov tjelesni život vene i umire, u njima pobjeđuje Isus Krist, naša jedina nada.
Govoreći o naviještenom evanđeoskom ulomku – gdje uskrsli Gospodin apostola Petra tri puta pita: «Voliš li me?» – biskup je istaknuo kako nas Isus uvjerava da i u najtežim i najnemoćnijim situacijama možemo živjeti najveću moć duha, a to je ljubav. Poručio je hodočasnicima da zbog svoje starosti i bolesti nikad ne pomisle kako više ništa ne mogu učiniti, nego da uvijek budu svjesni da mogu ljubiti, činiti ono što Bog radi i svojom ljubavlju održava u postojanju svijet i nas u njemu.
Pozvao ih je da se na tragu Isusova pitanja Petru: «Ljubiš li me više nego ovi?», u svojim domovima, kao korisnici i djelatnici natječu u ljubavi jedni prema drugima, svjedočeći na taj način vještinu plemenitosti svoga duha. Kad volimo jedni druge, zapravo volimo Isusa Krista, a on nas po toj ljubavi otima iz ralja smrti, ustvrdio je biskup. Potaknuo je nazočne da pred voćinskim likom Blažene Djevice Marije s Isusom u naručju otvore Pobjedniku nad smrću svoje živote, te ih njezinim zagovorom zahvati njegova ljubav, koju slavimo u svetoj misi, moćna podariti im vječni život. Podsjetio ih je da se obnove i u pripadnosti Crkvi na čijem je čelu Petar koji voli Isusa Krista. Kazao je da Crkva nije neka organizacija koju su smislili ljudi, nego živi organizam Isusa Krista, koji u snazi svoga Duha ljude ispunja darom svoje ljubavi. Poručio je hodočasnicima da vole Isusa Krista u Crkvi kako ga je Marija voljela, i da vole svoje bližnje kako ih vole Marija i njezin sin Isus Krist, da će im po toj ljubavi, unatoč teškoća i nemoći život biti lijep i radostan.
Na kraju misnog slavlja, biskup je zahvalio svima koji su pomogli starijim i invalidnim osobama doći na ovo hodočašće, kao i za sve dobro koje im čine, služeći im i skrbeći za njih, bilo kao socijalni djelatnici, bilo kao svećenici. Rekao je da otiđu s ovog hodočašća u svijesti da je svatko od njih velika dragocjenost u Božjim očima. Zaželio im je još radosne trenutke u svetištu po daljnjem programu koji je slijedio te je na njihove tjelesne i duhovne rane zazvao Božji blagoslov.