Lađa
Zagreb (IKA)
„Kršćanska nada“ tema je trećeg ovogodišnjeg broja časopisa za promicanje religioznog odgoja i vrjednota kršćanske kulture „Lađa“ koji priprema Ured za vjeronauk u školi Zagrebačke nadbiskupije.
„U vrijeme kada ljudi često i teško nalaze razloga za nadu, kao vjeroučitelji i odgojitelji pomozimo djeci i mladima otkriti dar i ljepotu kršćanske nade. Kršćanska nada nije tek puki optimizam, ona nije pusta želja za ljepšom budućnošću, ona je ukorijenjena u vjeri u božansko spasenje u Kristu. Samo je Krist čovjeku mogao dati ‘nadu da ćemo kao udovi njegova Tijela biti s njime u istoj slavi gdje je on, naša Glava i prvijenac’ (KKC, br. 661). Milosni je dar, ničim zaslužen, biti kršćaninom. Dar koji postaje odgovornost“, poručuje urednica časopisa „Lađa“ prof. dr. sc. Ružica Razum u uvodniku u novi broj.
Vjeroučitelji su u službi paljenja malih svjetiljaka nade, a često su oni sami i svjetionici svojim učenicima i široj društvenoj zajednici. U ovome broju časopisa „Lađa“, koji je posvećen upravo kršćanskoj nadi, u rubrici „Članci“ vjeroučitelje svojim promišljanjem ohrabruju prof. dr. sc. Nenad Malović (Što se misli kad se kaže „nada“?), dr. sc. Kristina Vujica (Mudrost nade između vjere i ateizma) i izv. prof. dr. sc. Iva Mršić Felbar (Nada – nositeljica kršćanske eshatologije).
A u nadi su i vjeroučitelji svojim kolegama ponudili vlastite ideje i materijale za rad u osnovnoj i srednjoj školi te s predškolskom djecom (Ivana Sučija, Grozdana Drašković, Martina Horvat, Janja Škraba-Stanešić, Jelena Mihalić, Ines Kresoja, Štefica Pokorny, Petar Smontara, Ivanka Pejić, Tamara Vrdoljak i Snježana Catela). U „Čitaonici za velike i male“ svoj je doprinos dao kršćanski pisac Stjepan Lice, dok se u rubrici „Vjeroučiteljska praksa – pogled izvana“ može pročitati o napredovanju vjeroučitelja (iz iskustva vjeroučiteljice Petre Beljan) te aktualni članak Ivanke Petrović pod naslovom „Opterećenje i otpornost učitelja razrednika u vremenu promjena“- Uz ostale redovite rubrike tu je i najava obilježavanja Jubileja tijekom školske godine 2024./2025. koju donosi dr. sc. Gordana Bardužija.