Budi dio naše mreže
Izbornik

Iz tiska izišao novi broj časopisa „Lađa“

Zagreb (IKA/TU)

Prvi broj Časopisa za promicanje religioznog odgoja i vrjednota kršćanske kulture „Lađa“ u 2024. godini objedinjuje tekstove pod zajedničkom temom „Suvremene moralne dvojbe“.

U Uvodnoj riječi vlč. izv. prof. dr. Denis Barić poručuje da je Katolički vjeronauk „predmet koji učenicima unutar školskoga odgojno-obrazovnog sustava pomaže u različitim životnim dvojbama, između ostalog i u onim moralnim. Niz je tema koje se obrađuju unutar Katoličkoga vjeronauka, a zahtijevaju ponajprije poznavanje tematike, da bi se potom povela argumentirana rasprava i zauzeo stav, odnosno razriješila određena moralna dvojba. (…) Hvalevrijedno je da strategija aktivnoga učenja u nastavi Katoličkoga vjeronauka potiče učenike da budu aktivni sudionici u nastavnom procesu, a ne pasivni slušatelji, što podrazumijeva ne samo prihvaćanje posredovanoga znanja, već otvorenost novim spoznajama društvenoga konteksta i crkvenoga nauka koje potiču na promišljanje, donošenje zaključaka i pomažu u otklanjanju možebitnih dvojbi.“

Članke potpisuju prof. dr. Veronika s. Nela Gašpar (Dvojbe oko kršćanstva bez nasljedovanja Krista) te izv. prof. dr. Martina s. Ana Begić (Novi naglasci na području spolnog morala). U razgovoru s vlč. doc. dr. Odilonom Singboom o suvremenim (bio)etičkim temama razgovarala je prof. dr. Blaženka s. Valentina Mandarić.

Kroz metodičke upute za konkretan rad u nastavi svoj doprinos i ideje donose vjeroučitelji, mentori i savjetnici, koji pišu o mnogim temama s kojima se susreću u nastavi Vjeronauka i konkretnom radu s učenicima. Primjere iz osobne prakse podijelili su vjeroučitelji Ante Mikulić, Grozdana Drašković, Nikola Grden, Katarina Pučar, Martina Filipović, Marija Patrlj, Štefica Pokorny, Tomislav Galović, Eduard Kožul, Katarina Paić, Janja Škraba Stanešić, Julijana Armanda i drugi. Snježana Catela i Željka Cvetkovski govore o postupnosti rasta u moralnom znanju i moralnim dilemama koje imaju djeca vrtićke dobi.