Održan 11. susret hrvatskih studenata iz Njemačke
Foto: Ivan Gavranović // Susret hrvatskih studenata u Bonnu
Bonn (IKA)
U organizaciji Dušobrižničkog ureda za Hrvate u Njemačkoj i Hrvatske katoličke misije Köln, od 29. studenoga do 1. prosinca u biskupijskoj kući Venusberg u Bonnu je održan 11. susret hrvatskih studenata o temi „Teologija tijela – katolička seksualna revolucija“
Predavač je bio don Damir Stojić, a na susretu se okupilo 135 studenata iz cijele Njemačke.
U petak, 29. studenoga Susret hrvatskih studenata je pozdravnim govorom otvorio delegat Dušobrižništva za Hrvate u Njemačkoj vlč. Ivica Komadina izrazivši radost zbog velikog odaziva studenata. Također je zahvalio don Damiru što je prihvatio doći u Njemački i održati predavanja hrvatskim studentima.
Don Damir je prvo predavanje započeo govorom o svom životnom iskustvu, odrastanju u Kanadi te o odluci da postane svećenik. Objašnjavajući što je teologija tijela, koja se razvila iz kateheza koje je održavao papa Ivan Pavao II., krenuo je od govora o čovjekovom dostojanstvu. „Bog ima plan za spolnost. Bog nas je tako stvorio i oblikovao, kao muško i žensko, proglasivši to svoje remek djelo kao ‘vrlo dobrim’, kako kaže Knjiga postanka. Dakle, što je teologija tijela? To je, ukratko, znanost o Bogu u tijelu. Odnosno, drugim riječima, tvoje tijelo, muško ili žensko tijelo, nešto govori o Bogu“, rekao je predavač.
Govoreći o posebnosti i neponovljivosti čovjeka kao slike Božje, don Damir je povukao paralelu s pahuljicama snijega koje su, kada se gledaju pod mikroskopom, sve različite, a opet savršeno simetrične. „Ni jedna pahulja nije ista, a svaka je savršena i remek djelo, i nikad se više neće ponoviti. Ako je Bog uložio toliko truda u jednu pahuljicu, koju nitko neće vidjeti i koja će se rastopiti, kakav je naš Bog? On je raskošan u ljubavi i ljepoti i stvara čovjeka na svoju sliku. Ovo je najvažnija istina koju trebate zapamtiti: ti si slika i prilika Božja“, poručio je don Damir.
Kroz razne konkretne primjere i na slikovit način, don Damir je objašnjavao spolnost i vrijednost ljudske osobe. Ohrabrio je studente da vrjednuju i čuvaju u sebi i drugima sliku Božju. „Kad znaš da si slika Božja, onda znaš i da je tvoje tijelo sveto, tvoje tijelo je hram Duha Svetoga. Vrijednu sliku stavljamo u okvir da bismo ju zaštitili. Tako i Katolička Crkva, kada iskazuje neku zabranu, iza toga stoji veliki dar. I stoga je Crkva stavila veliki okvir oko onoga što najviše vrijedi, a to je ljudska spolnost. I zato je toliko zabrana: jer je ljudska spolnost vrijedna“, zaključio je don Damir prvo predavanje o teologiji tijela.
Drugog dana Susreta, u jutarnjem dijelu, don Damir je započeo predavanje riječima pape Ivana Pavla II. koji je rekao da je „tijelo, i jedino ono, sposobno učiniti vidljivim ono što je nevidljivo: duhovno i božansko. Ono je stvoreno kako bi u vidljivu stvarnost svijeta prenijelo otajstvo skriveno od davnina u Bogu i tako postalo njegov znak“. Objašnjavajući te Papine riječi, don Damir je rekao kako „ljudsko tijelo nije nešto usputno, nego je sveto i proglašeno kao vrlo dobro. Tvoje tijelo otkriva nešto o Bogu što nitko ne bi znao da nema ljudskog tijela i što stoji u srži Božje naravi“.
Između ostaloga, don Damir je govorio o jedinstvu muškarca i žene u braku u kontekstu Presvetoga Trojstva. „Presveto Trojstvo je stvorilo cijeli svijet, a najveća slika Presvetog Trojstva su muško i žensko. Na dan vjenčanja muškarca i žene, svećenik izgovara riječi ‘što Bog združi, čovjek neka ne rastavlja’. Nevidljivo Trojstvo na dan vjenčanja spaja muškarca i ženu, oni postaju živući sakrament – vidljivi znak, nevidljive Božje ljubavi – te sudjeluju u nutarnjem životu Presvetoga Trojstva.“
U nastavku predavanja je govorio o ljubavi. „Što je potrebno za ljubav? Jedna osoba da ljubi, druga osoba da prima ljubav te ljubav između njih. To je ono otajstvo koje je odvjeka skriveno u Bogu, a otkriveno u muškarcu i ženi. Božja je ljubav bez početka i kraja. Ljubav muškarca i žene ima početak, ali ulazeći u Božju ljubav, ona je trajna i nema kraja.“
Nakon predavanja, studenti su imali mogućnost postavljati pitanja, nakon čega je slavljena sveta misa. U poslijepodnevnim satima je bilo organizirano razgledavanje Bonna koje su vodili domaći studenti. Dan je završio euharistijskim klanjanjem, duhovnim programom i druženjem.
Susret studenata je završio na prvu nedjelju došašća, 1. prosinca misom s vjernicima HKM Köln. Svetu misu u crkvi St. Remigius u Bonnu, predvodio je don Damir Stojić. U propovijedi je govorio o došašću i značenju toga vremena kojim se iščekuje Božić. „Što je došašće, možda najbolje objašnjava grčka riječ ‘parusia’ koja znači ‘dolazak’, ali također znači i ‘onaj koji je već došao’. Ta se riječ najčešće koristila u kontekstu židovskog svadbenog običaja. U svadbenoj povorci, kod Židova, zaručnik je uvijek bio na kraju. Kad bi svadbena kolona stigla do zaručnice, onda bi se uzviknulo ‘Stigli su, tu su!’. Povorka je stigla, ali zaručnik još nije stigao, budući da je na kraju kolone. Smisao je da već je, a još nije“, rekao je don Damir te naglasio kako došašće priziva u svijest tri Isusova dolaska: dolazak prije dvije tisuće godina kada se rodio u Betlehemu, dolazak na kraju vremena i Isusov stalni dolazak u euharistiji.
Na kraju mise, u ime HKM Köln, fra Ivan Režić je zahvalio don Damiru na sudjelovanju na Susretu hrvatskih studenata i na propovijedi. Nakon svete mise, studenti su imali zajednički ručak nakon čega su se uputili svojim domovima.
Sljedeći Susret hrvatskih studenata iz Njemačke održat će se u studenome 2025. godina, a domaćin će biti Augsburg.