Održana duhovna obnova u marijanskom svetištu u Ivanovcima
Foto: Nevenka Špoljarić // Duhovna obnova u Ivanovcima
Ivanovci (IKA)
Duhovna obnova za više od tisuću vjernika, uključujući marijanske štovatelje, održana je na spomendan Gospe od Suza, u subotu 31. kolovoza 2024. u Svetištu Majke Novog Saveza u Ivanovcima (filijali župe Harkanovci).
Duhovnu obnovu vodio je povjerenik Provincijskog centra za duhovna zvanja Hrvatske provincije sv. Jeronima franjevaca konventualaca i voditelj Evangelizacijske zajednice „Sveti Duh“ fra Stjepan Brčina. Liturgijsko pjevanje predvodili su članovi zajednice Filip Panza, Juraj Liška, Karlo Kramar i Antonio Matulić. Svečano večernje euharistijsko slavlje predvodio je fra Stjepan, a suslavio domaći župnik vlč. Robert Almaši.
Uvodeći u propovijed fra Stjepan podsjetio je nazočne da su proteklih nedjelja slušali o Euharistiji i čuli kako mnogi od Isusovih učenika rekoše: „Tvrda je to besjeda! Tko je može slušati?“, nisu razumjeli Isusa, nisu vjerovali Isusu koji kaže: „Riječi koje sam vam govorio duh su i život su. A ipak, ima ih među vama koji ne vjeruju.“
Poručio je da i danas Isus jasno govori te je nekima tvrda ta besjeda i odlaze iz Crkve. „Mnogi su bili učenici, ali su se naljutili, napustili Isusa i ostala su dvanaestorica. Zašto? Dva su razloga. Židovi su se sablaznili o riječi ‘Tko blaguje tijelo moje i pije krv moju, ima život vječni; i ja ću ga uskrisiti u posljednji dan.’ (Iv 6,51-58). Kada su se udaljili od Boga, izgubili su Božju snagu u sebi. I mi danas guramo svoju snagu i zato se brakovi raspadaju… Nemamo u sebi Božji život. Neki su našli alternativu – jogu, babe vračare i slično. Pogani su često žrtvovali životinje, pili životinjsku krv. Levitski zakon zabranjuje pijenje krvi žrtvovane životinje. Izraelci su tražili snagu, ali nisu prepoznali Božju ljubav“, rekao je dodajući da je za katolike prihvatljivo samo „Tko jede moje tijelo i pije moju krv, u meni ostaje i ja u njemu“.
Govoreći o Božjoj snazi u otajstvu Euharistije, kazao je da svatko u sebi nosi različite duhove, Božje ili đavolske. Dodao je da brojni vjernici ne razumiju Euharistiju, primjerice „prime na misi Tijelo Kristovo i odmah dotiču kipove“ poručio je dodajući da su izgubili strahopoštovanje pred Presvetim. „Neki napuštaju Crkvu zbog Euharistije jer da bi blagovao, moraš biti u milosti. Vjera iziskuje napor. Ima ljudi koji redovito idu na misu, a ne ispovijedaju se. Idu, a ne vjeruju. Duhovno su mrtvi“, rekao je propovjednik te ukazao na prepreke sakramentalnom životu. U kontekstu otajstva Krista i Crkve podsjetio je na riječi iz Pavlove poslanice Efežanima (Ef 5, 21-32) rekavši da su „muškarci dobili puno težu zapovijed nego žena“.
„Večeras smo u marijanskom Svetištu Majke Novog Saveza u Ivanovcima, slavimo Gospu od Suza, Mariju – kovčeg Novog Saveza. U Starom zavjetu simbol Božje prisutnosti je Kovčeg saveza koji su Izraelci vukli pred sobom. U njemu su bile položene zapovijedi po kojima trebaju živjeti. Počeli su vjerovati da je dovoljno imati kovčeg, a deset Božjih zapovijedi nisu obnašali. Bog je to vidio. Doživjeli su propast, uništen je hram, nestaje kovčeg. U Knjizi otkrivenja (Otk 11, 19) ‘otvori se hram Božji na nebu i pokaza se Kovčeg saveza njegova u hramu njegovu’“, podsjetio je propovjednik.
Pojasnio je da je Marija Novi kovčeg saveza jer rađa Isusa koji donosi novi zakon ljubavi. „U kovčegu je bila pohranjena i mana – hrana s neba kojom je Bog hranio svoj narod. Marija je rodila Isusa koji kaže za sebe ‘Tko jede moje tijelo i pije moju krv, u meni ostaje i ja u njemu’. Uočavamo poveznicu s Euharistijom“, rekao je potičući nazočne da poštuju Presveto. Naglasio je da nema ozbiljne duhovnosti bez svetih sakramenata.
Kazao je da valja upamtiti da je starozavjetni kovčeg nosio pisanu riječ Božju, a novozavjetni utjelovljenu Riječ te je veoma važno razumjeti snagu Euharistije u osobnom životu. Promišljanjem o blagoslovu koji znači imati mir i radost u srcu, propovjednik je govorio o Božjoj ljubavi, posvjedočivši da je doživio da je Bog ljubav i to mu je promijenilo život.
„O Bogu teoretski sve znamo, no imamo li u svojoj nutrini iskustvo Boga? Zašto ne znamo prenositi vjeru jedni drugima? Djeca ne idu na misu; od dvjestotinjak krizmanika njih petero-šestero dođe na nedjeljnu misu. Zašto? Ne pričate djeci o iskustvu Boga ili imamo krive slike o Bogu, udaljeni smo srcem od Boga, imamo kameno srce? Bog nas ljubi, Isus vas čeka! Tko god živi sakramentalno postaje drukčiji, dolazi do ozdravljenja srca. Ili jesmo Kristovi ili nismo. Netko tko je upoznao da je Bog ljubav neće ostaviti Crkvu ni zbog svećenika koji mu nije po volji. Danas, kada se događa suptilniji progon Crkve, treba nam autentično iskustvo Uskrsloga Isusa“, poručio je fra Stjepan.
Nakon mise je predvodio klanjanje pred Presvetim.
Harkanovačka je župa zahvaljujući mnoštvu volontera hodočasnike dočekala, ugostila i priredila blagovalište s okrepom. U zajedništvu su sudjelovali brojni hodočasnici iz Osijeka, okolnih slavonskih mjesta te pedesetak župljana osječke Župe Uzvišenja Svetoga Križa koje je pratio župni vikar Vladimir Sabo.
Marijansko Svetište Majke Novog Saveza u Ivanovcima (kraj Valpova) ujedno je Schönstattsko svetište, drugo u Hrvatskoj u krilu Hrvatske schönstattske obitelji, sjedinjene u Savezu ljubavi sa Schönstattskom obitelji diljem svijeta. Svetište Majke Triput Divne je utemeljeno 2017. godine na području filijalne crkve sv. Ivana Kapistrana u Ivanovcima, gdje je temeljni kamen na gradilištu budućeg svetišta 17. rujna blagoslovio domaći sin, umirovljeni đakovačko-osječki nadbiskup Marin Srakić. Schönstattski pokret ove godine slavi 110. godišnjicu zajedništva poteklog u Schönstattu, gdje je započela misija Majke Triput Divne.