Istina je prava novost.

Održana radionica “Nevidljivi gradovi” i evangelizacija odraslih

U sklopu Devetog pastoralno-katehetskog kolokvija za svećenike, u organizaciji Vijeća za katehizaciju i novu evangelizaciju Hrvatske biskupske konferencije, u Zagrebu su 3. i 4. ožujka održane četiri radionice za svećenike prema metodi postera i “flayera”, među njima i radionica “Nevidljivi gradovi” i evangelizacija odraslih koju je vodio glavni urednik Hrvatske katoličke mreže Siniša Kovačić.

Više od stotinu svećenika, kroz dva dana, s posebnim je interesom sudjelovalo na radionici “Nevidljivi gradovi i evangelizacija odraslih” koju je osmislio glavni urednik Hrvatske katoličke mreže Siniša Kovačić. Govoreći o važnosti komunikacije s medijima podsjetio je na poruku pape Franje za ovogodišnji 54. Svjetski dan sredstava društvene komunikacije u kojoj Sveti Otac ističe kako su “potrebne priče koje će iznijeti na vidjelo istinu o nama samima.”

Svećenici su upoznati s načinima rada medija, svakodnevnim zahtjevima i očekivanjima urednika te je istaknuta važnost suradnje i ostvarivanja redovitih kontakata s novinarima i urednicima. “Svaki si urednik svako jutro postavlja isto pitanje: ‘A što ćemo danas objaviti?’ i suočava se s činjenicom da  kvalitetnim sadržajem mora popuniti određeni broj stranica u novinama, proizvesti određenu minutažu ili objaviti značajan broj članaka ili reportaža na nekoj internetskoj platformi. I ako mi nemamo sadržaja, ništa ne nudimo, ne možemo ni očekivati vidljivost i tražiti od medija da budu sredstvo evangelizacije. U eri digitalnih tehnologija, kada je naglo povećan broj medija, otvorile su se brojne nove mogućnosti za objave, no njihova konzumacija od strane publike ovisi o kvaliteti sadržaja i poruci koju taj sadržaj nosi,” kazao je Kovačić.

Pozvao je okupljene da u svojim župama i sredinama prepoznaju u kojima djeluju aktivnosti koje su sadržajne i zanimljive za objavu u medijima jer na takav način, prisutnošću u medijima, u svojim zajednicama stvaraju dojam o sustavnom pastoralnom radu i postaju vidljivi. “Vidljivost je preduvjet nove evangelizacije. I tu su društvene mreže važan alat, a plodovi rada neočekivani i iznenađujući”, kazao je Kovačić prezentirajući podatke o rastu slušanosti Hrvatskog katoličkog radija, čitanosti Informativne katoličke agencije i portala Hrvatske katoličke mreže. “Prema posljednjim podacima HKR dnevno ima gotovo 100 tisuća slušatelja, a čitanost IKA-e i objava na HKM-u neprekidno raste te se tjedno pročita preko 160 tisuća članaka. Vidljivost smo povećali upravo zahvaljujući društvenim medijima i spoznaji koju je u svom diplomskom radu konstatirala studentica KBF-a u Đakovu Jasmina Kovačić kako je suvremeni čovjek prešao iz civilizacije riječi u civilizaciju slike”, kazao je okupljenima Kovačić te je pozvao sve svećenike na otvorenu i sveobuhvatnu suradnju sa svim medijima Hrvatske katoličke mreže.

Uz ovu radionicu, svećenici su sudjelovali i na radionici “Ljepota mnogostrukog lica Crkve” koju je pripremio vlč. Nikola Jurković iz župe Gornja Stubica, “Uzvišeno blago objavljene Riječi” koju je vodio vlč. Krešimir Bulat, župa Gorjani kod Đakova i na radionici “Hodočašće kao put vjere” koju je osmislio rektor Svetišta Majke Božje Bistričke preč. Domagoj Matošević.