Budi dio naše mreže
Izbornik

Papa Franjo: Dijalog gradi mir, ne osveta i ratna mržnja

Vatikan (IKA)

Primivši u audijenciju izaslanstvo Konferencije europskih rabina papa Franjo je u ponedjeljak 6. studenoga ponovno uputio apel za Svetu Zemlju, prenosi Vatican News.

Zbog lagane prehlade, kako je sam rekao, Papa govor nije izgovorio, nego ga je uručio sudionicima audijencije. Potvrdio je to i ravnatelj Tiskovnoga ureda Svete Stolice Matteo Bruni odgovarajući na pitanja novinara. „Papa Franjo je lagano prehlađen, a ima dug dan pun audijencija. Imao je želju pojedinačno pozdraviti europske rabine te je zbog toga govor uručio. Što se ostaloga tiče, Papine se aktivnosti nastavljaju normalno“, poručio je.

Nakon posljednjeg apela za mir na Bliskom Istoku, tijekom podnevnoga nagovora u nedjelju, papa Franjo je ponovno uputio taj hitan zahtjev.

„Ponovno je izbilo nasilje i rat u toj zemlji kojoj se, blagoslovljenoj od Svevišnjega, neprestano suprotstavljaju podlost mržnje i kobna buka oružja. Zabrinjava i širenje antisemitskih manifestacija koje odlučno osuđujem. Svi vjernici u vremenu razaranja koje proživljava čovječanstvo, pozvani su, u ime Božje, za sve i prije svih graditi bratstvo i otvarati putove pomirenja“, poručio je Sveti Otac.

Pravednost i dijalog za izgradnju mira

„Ne oružje, ne terorizam, ne rat, nego suosjećanje, pravednost i dijalog prikladna su sredstva za izgradnju mira“, istaknuo je Papa te se usredotočio na značenje dijaloga, shvaćenoga kao kontakt čovjeka s bližnjim, gdje i sâm čovjek postaje dijalog, slijedeći Božju riječ.

„Usmjerava naše korake upravo prema traženju drugih, prema prihvaćanju, prema strpljivosti; svakako ne na iznenadnu žestinu osvete i ludilo ratne mržnje. Koliko je stoga važno da mi vjernici budemo svjedoci dijaloga“, naglasio je.

Židovsko naslijeđe u kršćanstvu

„Kršćani i Židovi na temelju svih tih razmatranja približavaju se jedni drugima kroz susrete, slušanje i bratsku razmjenu, prepoznajući se kao sluge i učenici te božanske Riječi, životnog prostora u kojem naše riječi klijaju. Kako bi bili graditelji mira, vjernici dviju vjera pozvani su biti graditelji dijaloga, oslanjajući se na vlastite snage, vlastite sposobnosti i uzdajući se u Božju pomoć.

Dijalog sa židovstvom od posebne je važnosti za nas kršćane jer imamo židovske korijene. Isus je rođen i živio je kao Židov. On sâm prvi je jamac židovske baštine unutar kršćanstva, a mi koji pripadamo Kristu, trebamo vas, draga braćo, trebamo židovstvo kako bismo bolje razumjeli sebe. Stoga je važno da židovsko-kršćanski dijalog održi živom teološku dimenziju, dok se nastavlja baviti društvenim, kulturnim i političkim pitanjima“, napisao je Sveti Otac.

Židovi i kršćani, svjedoci mira

„Židovstvo i kršćanstvo nisu dva međusobno strana vjerovanja koja su se razvila neovisno u odvojenim prostorima i bez uzajamnoga utjecaja“, dodao je. Pritom se prisjetio Ivana Pavla II., kada je tijekom posjeta rimskoj sinagogi 13. travnja 1986., Židove nazvao „voljenom i starijom braćom“. „Više od međureligijskoga, dijalog između Židova i kršćana obiteljski je dijalog“, napomenuo je.

„Draga braćo, povezani smo jedni s drugima pred jednim Bogom. Zajedno smo pozvani svojim dijalogom svjedočiti njegovu riječ, a svojim ponašanjem njegov mir. Neka nam Gospodar povijesti i života dade hrabrosti i strpljenja za to. Shalom!“, zaključio je papa Franjo, a prenosi Vatican News.