Provincijal Bilokapić: Sv. Šimun za Isusa kaže da je Mir, Svjetlo, Spasenje i Slava
FOTO: Ines Grbić//Proslava svetkovine sv. Šimuna
Zadar (IKA)
Na svetkovinu sv. Šimuna, zaštitnika grada Zadra koji je puku Zadarske nadbiskupije osobito dragi zaštitnik već osam stoljeća, 8. listopada središnje prijepodnevno misno slavlje u crkvi Sv. Šime u Zadru predvodio je fra Andrija Bilokapić, provincijal Franjevačke provincije sv. Jeronima.
Sv. Šimuna opisuje evanđelist Luka kada govori o pohodu Marije i Josipa u jeruzalemski hram koji su došli prikazati Isusa četrdeseti dan od njegovog rođenja. Šimun je tada u djetetu Isusu prepoznao iščekivanog Mesiju. Blagdan sv. Šime naziva se i svetkovina susreta, istaknuo je fra Andrija, rekavši: „Susreću se Bog i čovjek, susreću se ljudi, Šimun, Marija, Josip, Ana. Razmjenjuju se Djetetom, predaju jedni drugima dijete, samoga Gospodina. To je poklad susreta. Pozvani smo doista sada, danas da se dogodi susret između nas i Mesije, između nas i Boga. To je srž, središnji trenutak našeg života“, poručio je provincijal Bilokapić.
U Lukinom evanđelju koje donosi što je Šimun rekao o Isusu u susretu s Marijom i Josipom, sabrane su vrijednosti cijelog evanđelja, istaknuo je fra Andrija. Te riječi su mir, po Šimunovim riječima: Otpuštaš slugu svoga u miru. Spasenje – Ta vidješe oči moje spasenje. Svjetlo – Šimun je rekao da je Isus svjetlost na prosvjetljenje naroda i slava, rekao je i da je Isus slava puka izraelskoga.
Propovjednik je pojasnio sadržaj tih odrednica. „Mir je prisutnost Boga. Biti u miru znači biti potpun, doticati vječnost, ući u zajedništvo s Bogom. Mir može uspostaviti samo Bog, kad je njegovo bogatstvo u nama, a naša ljudskost u njemu. Pomireni s Bogom i čovjekom, možemo ući u mir“, rekao je fra Andrija, istaknuvši da Bog „mir neobično naviješta“. „Naviješta ga križem pod kojim je i Marija koja trpi križ. Mir je plod duha. Molimo Gospodina da isti duh koji je Šimunu objavio Isusa Pomazanika i nama objavi Pomazanika, da u naše biće unese mir“, potaknuo je provincijal Bilokapić.
„Spasenje je čežnja svakog čovjeka. Biti spašen znači nadići opasnost, zlo. Biti spašen je moguće samo u Kristu. Isus je nama u svemu sličan, u nemoći i u smrti, da bismo mi njemu bili slični u Uskrsu. Isus je Bog, sličan nama u čovjeku, da bismo mi bili njemu slični u božanstvu. To je spasenje“ rekao je fra Andrija. Isus je darivatelj spasenja. Isus daruje sebe, svoga Oca, svoga Duha, daruje sve od sebe. „Na križu, kad mu je sve bilo oduzeto, Isus i tada razdaje. Razdaje praštanje, spasenje, Kraljevstvo Božje, ljubav, duha, svoju Majku. Sve razdaje i time, pribijen na križ, bogati čovjeka sobom. To je spasenje“, poručio je propovjednik.
„Svjetlo je povlašteni simbol kršćanstva. Bez svjetla je život nemoguć. Da se sunce ugasi, nastala bi smrt na zemlji. Sunčev sjaj i toplina su uvjeti života“, rekao je fra Andrija, podsjetivši da se i listovi biljaka okreću prema mjestu odakle prodire svjetlo. „Svi trebamo svjetlo. To je naš Gospodin. Biti obasjan svjetlom odozgor. Šimun je obasjan svjetlom Isusom. Isus je svjetlo svijeta, posreduje život“, rekao je fra Andrija.
„Slava je osnovna Božja odrednica. To je Božje božanstvo. Riječ slava u liturgiji Crkve unosi nas u dioništvo božanske zbilje, u puninu. Božja slava se objavila – Bog ide ususret čovjeku. Bog se objavio Šimunu i nama. U Isusu Bog je postao jedno s čovjekom, da bi u Isusu čovjek postao jedno s Bogom. Po primanju sakramenata Bog ulazi u naš život da bi nas uzdigao da budemo jedno s njim. To je slava“, istaknuo je provincijal Bilokapić.
Šimun je rekao da ga Bog otpušta u miru po riječi svojoj. „Riječ je veliko čudo, zavičaj ljudske duše, ljudskog bitka, osnovna značajka čovjeka. Riječ pokreće našu nutrinu i cijelo biće. Bog je progovorio iz sebe, ali Bog se utjelovio, riječ je postala čovjekom, tijelom. Važno je slušati riječ koja nam daje dioništvo u Božjoj slavi“, potaknuo je fra Andrija.
Sv. Šime je prorok i Mariji kojoj je prorokovao da će joj mač boli probosti dušu, da se razotkriju namisli mnogih srdaca. „Cijeli život Marije događa se između dvije riječi, između riječi mač boli i Evo ti majke. Marija raste uz svog Sina. Ako nas pogodi mač boli zbog onoga što volimo, nemojmo se bojati. Tu ćemo čuti Isusovu riječ kad kaže, Evo ti majke. I uze je sin k sebi. Važno je da uzmemo Mariju koja je učiteljica vjere. Marija je duhovna majka i majka Crkva. S njom možemo biti usmjereni prema milosti“, poručio je fra Andrija.
Za Šimuna Evanđelje kaže Duh Sveti bijaše na njemu, on je bio mudra osoba. „Mudrost čovjeka je spoznati Boga, spoznati sebe ljubljenim od Gospodina. Isus je u Šimunovim rukama. Time što je Šimun primio Isusa u svoje ruke, on ga je primio u svoje srce. To je važno, primiti Boga u svoje središte, da ga primimo u svoje srce“, rekao je provincijal, dodavši da Šimun prima Boga u neznatnosti djeteta. „U svojoj nemoći Šimun prihvaća moćnoga, svemoćnoga, i to u svojoj starosti. Onaj koji se osjeća svemoćnim, koji uživa u svojim idolima, svojoj nadmoći i svemoći, svom bogatstvu i svojim titulama, karijerama, taj je zatvoren za bitno i živi od otpuha praha. Sve to se raspada. Čovjeka to ne može do kraja ispuniti i učiniti sretnim. U svojoj nemoći, starosti, bolesti, siromaštvu, uvijek imamo mogućnost otvoriti se Gospodinu“, ohrabrio je fra Andrija, poželjevši da nam sv. Šime pomogne otkriti snagu u trpljenju i patnjama.
„Šimun u Isusu prihvaća svoju budućnost. Unatoč svega što nam se odgađa, ostanimo svježi da možemo prihvatiti svoju budućnost, zajedništvo s Bogom“, potaknuo je fra Andrija, poručivši: „Sveti Šimun je zaista prorok. Sv. Šime je veleban prorok koji i danas prorokuje. Sada i ovdje govori nam što je volja Božja, da se volji Božjoj otvorimo i predamo, da se s Gospodinom sjedinimo. Sv. Šimun je prorok Mariji, Crkvi i nama. U milosnom trenutku susreta Isusa i Šimuna, Bog se naginje nad svakim od nas da nas prigrli kao što majka grli dijete; da ga očisti, presvuče, nahrani, pouči, da se napuni djetetom i da sebe prinese u to dijete. Tako Bog čini. Neka sv. Šime nama pokaže kako biti prorok“, potaknuo je fra Andrija.
Duh sv. Šime utkan je u tkivo cijele Crkve, jer svaki dan u Povečerju u molitvi Časoslova cijela Crkva moli riječi koje je izrekao Šimun: Sad otpuštaš slugu svoga, Gospodaru, u miru.
„Crkva svaki dan moli sa sv. Šimom s tim riječima i tako biva usmjerena u pravom pravcu i smjeru Neba. Na to smo jako ponosni, jer ga Crkva svakim danom stavlja u liturgiju, Crkva svaki dan moli Šimunovu molitvu. Mi se hranimo sadržajem iz kojega je živio sv. Šimun i za kojeg je sv. Šimun živio. U molitvi koju trajno naviještamo, Sad otpuštaš slugu svoga, Gospodine – sad – to je trenutak koji sv. Šimun živi. To je trenutak susreta s Mesijom, s Gospodinom, s Bogom. To je trenutak kojeg i mi možemo živjeti. To je životna osovina – susresti Gospodina, susresti sebe u Njemu, propustiti Njega u sebe i onda možemo biti u miru“, poručio je fra Andrija Bilokapić.
Nakon mise, svećenici i puk počastili su moći sv. Šimuna koje se nalaze u škrinji iznad glavnog oltara u zadarskom svetištu sv. Šimuna.