Budi dio naše mreže
Izbornik

Split: Započele „Glazbene večeri na Visokoj 2021“

Split (IKA)

Koncertom orguljaške glazbe u izvedbi orguljaša Pavla Mašića u utorak 19. listopada započela je treća smotra (sakralne) klasične glazbe pod nazivom „Glazbene večeri na Visokoj“.

Nakon listopadske pobožnosti, molitve krunice i mise koju je predvodio župnik don Božo Plazibat, u župi Presvetog Srca Isusova na Visokoj u Splitu, koncertom orguljaške glazbe, u izvedbi orguljaša Pavla Mašića, glavnog orguljaša crkve sv. Marka u Zagrebu, započela je treća smotra (sakralne) klasične glazbe pod nazivom „Glazbene večeri na Visokoj“, a koja se priređuje u sklopu trodnevnog župnog pripravljanja za blagdan suzaštitnika Župe, Sv. Ivana Pavla II., od 19. do 22. listopada.

Smotra “Glazbene večeri na Visokoj” pokrenuta je prije tri godine, u povodu pete godišnjice kolaudacije orgulja u župnoj crkvi Presvetog Srca Isusova na Visokoj. Umjetnički ravnatelj „Glazbenih večeri“ i njihov pokretač je prof. Andro Čalo, koji je i za ovo treće izdanje smotre, okupio vrsne domaće umjetnike, koji su se do sada uspješno predstavili javnosti kao uvjerljivi tumači duhovne glazbene baštine.

Koncert je započeo izvedbom „Grand Dialogue du 5 Ton(1696)” Luousa Marchanda, potom su slijedile skladbe Jacques-Nicolasa Lemmensa „Preludi à 5 parties (Ê d´ orgue, 1862)“, Johanna Sebastiana Bacha „Schmücke dich, o liebe Seele, BWV 654“, „Allegro“, Franje Dugana „Preludij i fuga u G-duru“, Jeana Francaixa „Salute Carmelite (Suita o karmelićankama) o s. Blanši, Majci Mariji od Utjelovljenja, s. Ani od Križa, s. Konstanci, s. Matildi, i majci Mariji od sv. Augustina, te Felixa Mendelssohn-Bartholdya, „Sonata u B-duru, op. 65, br.4.“ „Alegro con brio“ „Andonte religioso“, Alelegretto“ i Allegro maestaso e vivoce“.

Pavao Mašić, dobitnik je nagrade Grande Prix Bach i nagrade publike na Bachovom natjecanju orguljaša u Lausanni (2006.), razvija uspješnu karijeru koncertnog orguljaša i čembalista. Raznovrsni interesi njegovog umjetničkog djelovanja u kombinaciji s temeljitim istraživačkim radom, kao stalnom potragom za što izražajnijim tumačenjima, ostvaruju se upečatljivim, virtuoznim i vrlo cijenjenim nastupima.

Glazbu je studirao u Zagrebu, Lausanni i Freiburgu, a od 1999., godine djeluje kao glavni orguljaš crkve sv. Marka na Gornjem gradu u Zagrebu gdje nastavlja bogatu tradiciju sviranja orgulja koje se u toj povijesnoj crkvi neprekidno bilježi još od 1359. g. Usporedno djeluje u zvanju izvanrednog profesora na Muzičkoj akademiji u Zagrebu gdje razvija široku pedagošku djelatnost i odgaja nove naraštaje čembalista i orguljaša. Redovito ima koncerte diljem Južne Amerike, Rusije, Europe i Izraela, sudjeluje u radu žirija međunarodnih natjecanja, voditelj je Orguljaške ljetne škole koja se već više od 25 godina održava u Šibeniku, a kao umjetnički voditelj festivala Orgulje sv. Marka zaslužan je za koncertna gostovanja dvojice svjetskih istaknutih orguljaša koji su po prvi put posjetili Hrvatsku.

Jedan je od najafirmiranijih hrvatskih glazbenih umjetnika svog naraštaja: vrsnost njegovog umjetničkog djelovanja prepoznata je s više od 25 važnih inozemnih i domaćih nagrada (Ivo Vuljević, Kantar, Jurica Murai, Ivan Lukačić, Orlando, Porin, Milka Trnina, Nagrada grada Zagreba, nagrada grada Šibenika), među kojima se izdvajaju nagrade na međunarodnim natjecanjima orguljaša i Lausanni, Zaragozi i Puli, a jedini je hrvatski kandidat koji je sudjelovao na čuvenom svjetskom natjecanju orguljaša u St. Albansu (UK), u više od 50 godina njegova postojanja. Iza njega su mnoge značajne izvedbe: „Šest partita, Goldeberg-varijacije i Umijeće fuge J.S. Bacha, ciklusi Uzašašće i Rođenje Gospodinovo O. Messiaena, integralne izvedbe orguljaških opusa J. S. Bacha, C Francka i D. Buxtehudea ( u suradnji s Antom Knešaurekom), koncerti za orgulje i orkestar Francisa Poulenca, Ante Knešaureka, Stjepana Šuleka i Silvija Foretića, kao i intenzivan rad na pripremi i tisku sabranih djela za orgulje Anđelka Klobučara i Franje Dugana, glavnih orguljaša zagrebačke katedrale 20. stoljeća.

Snima za Hrvatsku radioteleviziju i Croatiu Records; raznolika diskografija uključuje pet solističkih albuma ovjenčanih s ukupno 11 Porina, od čega su čak dva albuma: 1685. Bach, Handel, Scarlotto (2011) i Bach: umijeće fuge (2019) proglašeni najboljim klasičnim albumom godine.