Budi dio naše mreže
Izbornik

Stručni skup za vjeroučitelje pripravnike i njihove mentore

Split (IKA)

Katehetski ured Splitsko-makarske nadbiskupije u suradnji sa splitskom podružnicom Agencije za odgoj i obrazovanje organizirao je prvi stručni skup u novoj nastavnoj godini za vjeroučitelje pripravnike i njihove mentore 14. rujna na Katoličkom bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Splitu. Na skupu o temi „Stručno-metodička priprema za polaganje stručnog ispita“ sudjelovalo je tridesetak vjeroučitelja s područja pet južnih biskupija koji su započeli stažiranje uglavnom po redovnom programu, s ciljem upoznavanja svih preduvjeta potrebnih za stjecanje prve licence za rad u školi.

Stručni skup započeo je molitvom, a pozdravnu riječ i dobrodošlicu sudionicima skupa uputio je uime organizatora mr. don Josip Periš, predstojnik Katehetskog ureda Splitsko-makarske nadbiskupije. Nakon kraćeg uvoda u radni dio skupa koji se sastojao od dva bloka predavanja, mr. Periš je održao prvo izlaganje na temu „Duhovno-vjernički i profesionalni identitet vjeroučitelja“.

Ističući da je školski vjeronauk samo jedan od oblika katehetskog poslanja Crkve, pozvao je vjeroučitelje na ozbiljno i odgovorno obavljanje vjeroučiteljske službe, uključivanje u župnu zajednicu te trajno usavršavanje i rast u različitim dimenzijama: općeljudskoj, duhovno-vjerničkoj, teološkoj, didaktičko-metodičkoj i psiho-pedagoškoj. Mr. Periš je osobito naglasio važnost osobe vjeroučitelja kao najvažnijeg čimbenika katehetskog procesa, stavljajući naglasak na njegovu trostruku dimenziju: biti, znati i znati činiti te osposobljenost na različitim područjima kao što su odgoj, komunikacija, animacija i programiranje.

Budući da se u ovoj školskoj godini uvodi prva faza Cjelovite kurikularne reforme pod nazivom „Škola za život“, drugo predavanje „Glavni naglasci kurikularnog pristupa učenju i podučavanju“ održala je Sabina Marunčić, viša savjetnica za vjeronauk u splitskoj podružnici Agencije za odgoj i obrazovanje.

Prikazujući temeljne kurikulske varijable, istaknula je temeljne oznake kurikularne reforme koju obilježava prelazak na kompetencijski sustav i učenička postignuća, za razliku od dosadašnjeg usmjerenog na sadržaj. Dok tradicionalna škola predstavlja sustav usredotočen na učitelja i naglašeno prenošenje znanja, suvremena nastava usmjerena je na stjecanje kompetencija, vještina mišljenja i rješavanja problema, timskog rada i suradničkog učenja, istaknula je prof. Mrunčić. U nastavku je prikazala strukturu dokumenta „Kurikuluma Katoličkog vjeronauka“ s posebnim naglaskom na ishode učenja i oblike vrednovanja.

U drugom dijelu stručnog skupa prof. Marunčić upoznala je vjeroučitelje pripravnike s načinom ostvarivanja pripravničkog staža i polaganjem stručnog ispita iz vjeronauka. Najprije je održala izlaganje „Ostvarivanje pripravničkog staža i polaganje stručnog ispita“ u kojem je upoznala vjeroučitelje pripravnike i njihove mentore s programom pripravničkog staža, njihovim pravima i obvezama tijekom stažiranja te s postupkom polaganja stručnog ispita.

Nakon tematske rasprave u kojoj su vjeroučitelji imali priliku razjasniti nejasnoće vezane uz različite modele ostvarivanja pripravničkog staža te konkretne situacije pojedinih pripravnika i njihovih mentora, uslijedila je pedagoška radionica „Planiranje i izvođenje vjeronaučne nastave“ kojom je završio stručni skup. Tijekom rada u skupinama vjeroučitelji su promišljali o različitim aspektima motrenja nastavnog rada, rješavajući konkretne zadatke vezane uz planiranje i programiranje, izradu dnevne priprave te kvalitetu komunikacije i interakcije na nastavnom satu.