Budi dio naše mreže
Izbornik

Susret biskupa Palića i ravnatelja osnovnih i srednjih škola

Bijelo Polje (IKA)

Susret ravnatelja osnovnih i srednjih škola s područja Mostarsko-duvanjske i Trebinjsko-mrkanske biskupije s mjesnim biskupom Petrom Palićem i „okrugli stol“ o temi kurikulne reforme i vlastitostima katoličkog vjeronauka u školi održan je u srijedu, 12. travnja, u duhovno-obrazovnom centru „Emaus“ u Bijelom Polju kod Mostara u organizaciji Katehetskog ureda hercegovačkih biskupija.

Na susretu su bile nazočne ministrica znanosti, prosvjete, kulture i športa u Vladi Hercegbosanske županije Gordana Nakić, ministrica obrazovanja, znanosti, kulture i športa Vlade Županije Zapadnohercegovačke Daniela Perić, ravnatelj Zavoda za školstvo iz Mostara Željko Ćorić te oko 40 ravnatelja osnovnih i srednjih škola.
Sve nazočne na početku susreta pozdravio je predstojnik Katehetskog ureda Mostarsko-duvanjske i Trebinjsko-mrkanske biskupije don Ante Pavlović i svima zahvalio na dobroj i kvalitetnoj suradnji koja postoji između ravnatelja i Katehetskog ureda, odnosno biskupijâ.
Biskup Palić pozdravio je sve nazočne ravnateljice i ravnatelje, ministricu Nakić, a ministrici Perić čestitao na imenovanju za novu ministricu i zaželio joj puno uspjeha i Božji blagoslov u njezinu radu.
Biskup je naglasio kako ovakve susrete smatra dobrom prigodom „kako bismo promislili o zajedničkom izazovu, a to je odgoj naše djece i utiranje puta njihovoj budućnosti kroz odgoj i obrazovanje.“
Govoreći o suvremenim izazovima, biskup Palić naglasio je „da nam se znanje i učenje sve više nameću kao funkcionalni pojmovi.“

„Znanje se u naše vrijeme sve više koristi kao ekonomski resurs ‘nove ekonomije’. Učenje koje biva povezano samo uz vrijeme i novac postaje sadržajno siromašnije i indiferentnije. Odgoj i obrazovanje se ravnaju i teže sadržaju i mjeri. Odgoj i obrazovanje stavlja ljude kao osobe na prvo mjesto i više je od puke proizvodnje ljudskog kapitala. Konačni kriterij ekonomije je dobit. A vrhovni kriterij obrazovanja je kvalitetna osoba i dobar život“, rekao je biskup Palić.
Imajući upravo ovu činjenicu na umu, da bi obrazovanje trebalo uvijek značiti odgoj osobe i da potiče samoodgoj, ostaje stalna zadaća Crkve angažirati se i uključiti se u školski sustav, i to ne samo isključivo kroz školski vjeronauk, nego i ponudom škola koje vodi Katolička Crkva, kazao je biskup.
Obrazovanje u našem društvu uključuje znanje o tome kako su ljudi razvijali i određivali životne i vjerske horizonte u našoj povijesti i u našoj sadašnjosti. Djecu i mlade treba upoznati s tim znanjem. Vjeronauk u školi je mjesto gdje se u školskom okruženju kod djece i mladih budi osjećaj za određene vrednote koje su važne za život jednog društva i gdje se budi osjećaj za Boga. Sve se to događa iz uvjerenja da djeca i mladi imaju pravo na vjerski odgoj i slobodno ispovijedanje vjere u obrazovnom procesu, naglasio je biskup Palić.
„Školski vjeronauk postavlja pitanja na koga se i na što se čovjek današnjice može osloniti, što ljudi zapravo trebaju živjeti, što život čini vrijednim življenja. Ova se pitanja ne smiju zanemariti u školskom diskursu. Vjeronauk može biti i jest povlašteno mjesto za ova pitanja. Škola dobiva ‘više’ time što ne dopušta da joj se uskraćuju mogućnosti. Njezine mogućnosti su ne samo u prenošenju znanja, već i u radu na pitanjima ljudskosti. Šansa našeg vremena je da škola ne dopusti da joj se ta sposobnost rada na odgoju za ljudskost oduzme, već da je sama dalje razvija“, zaključio je biskup Palić zahvalivši svim ravnateljima na njihovu angažmanu i ohrabrivši ih da i nadalje, unatoč različitim izazovima, nastoje da se kroz školski sustav prenosi ne samo znanje, nego i vrednote koje pomažu u izgradnji boljeg i pravednijeg društva u kojemu živimo.

Nazočnima su se obratile ministrica Nakić i nova ministrica Perić, izrazivši otvorenost za suradnju u svemu što će služiti dobrom i kvalitetnom odgoju i obrazovanju naših mladih.

Nakon pozdravnih riječi uslijedio je „okrugli stol“. Prvo predavanje održao je pomoćnik ministrice obrazovanja, znanosti, kulture i športa Zapadnohercegovačke županije prof. Mario Mikulić koji je govorio o temi „Kurikulnom reformom do kvalitetnije obrazovanja u osnovnim i srednjim školama“. Prof. Mikulić upoznao je ravnatelje s važnim elementima kurikulne reforme, kao i sa zadaćama ravnatelja i nastavnika u školi te potrebom suradnje svih čimbenika u školi kako bi se reforma mogla provesti.

Drugo predavanje održao je predstojnik Nacionalnog katehetskog ureda Hrvatske biskupe konferencije prof. dr. Ivica Pažin o temi „Vlastitosti katoličkoga vjeronauka u školi – izazov za školu i ravnatelje“.
Govoreći na temelju iskustva iz Republike Hrvatske o provedbi kurikulne reforme, prof. Pažin govorio je o mjestu vjeronauka u školskom sustavu, kao i o izazovima s kojima se i danas susreću vjeroučitelji u školama u Republici Hrvatskoj.

Nakon predavanja u diskusiji su se mogla čuti razna promišljanja o izazovima i važnim usmjerenjima za kvalitetnije obrazovanje i provedbu kurikulne reforme u školama.
Susret je završio zajedništvom oko bratskoga stola, uz zahvalu don Anti Pavloviću na organizaciji i biskupu Paliću na pozivu na ovaj susret i sa željom da se ovakvi susreti nastave, navodi se u izvještaju objavljenom na stranici Mostarsko-duvanjske biskupije.