Svibanjska pobožnost Gospi u Trogiru
FOTO: Ivan Marjanica // Čašćenje Gospe u trogirskom svetištu bl. Augustina Kažotića
Trogir (IKA)
U Nacionalnom svetištu bl. Augustina Kažotića u Trogiru u nedjelju 31. svibnja proslavljena je svetkovina Duhova, kojoj je prethodila molitva krunice i time je završila svibanjska pobožnost Gospi, koju je kao i zaključnu misu predvodio fr. Petar Galić, OP.
Uz poštovanje sigurnosnih mjera u svetištu su se okupili župljani i vjernici okolnih župa, a pjevanje je predvodio župni zbor na čelu s orguljašicom Katarinom Čičić.
U homiliji fr. Petar je istaknuo da nas “Gospodin želi pripremiti da i mi trebamo biti cvijeće – cvijeće Gospodnje koje nikad ne vene, ne gubi svježinu i milinu, a to nam daje Duh Sveti: ljepotu, životnost, složenost… Kad smo otvoreni Duhu Svetome onda nam godine ne smetaju – uvijek nam daju poletnost i životnost. Zato je čovjek od 90 godina životniji nego mladić od 20 godina koji je zatvoren Duhu Svetome. Tajna je u otvorenosti Duhu Svetome, koji nas napaja, oživljava, prožima…
Duh Sveti je tajna koja nadilazi otajstvo – treća božanska osoba. On nam daje razumijevanje i prosvjetljuje svaki um koji mu je otvoren, to je prosvjetljenje Duhom Svetim. On želi svakome od nas dati puninu. Kaže Isus: “Poslat ću vam Duha Svetoga koji će vas poučavati u svemu što sam rekao”. Duh Sveti nam doziva otajstva Isusova u danom trenutku kad smo njegovi suradnici, istaknuo je propovjednik.
Duh Sveti nas oslobađa od grešnih veza. U Evanđelju Isus – Uskrsli Gospodin daje apostolima poslanje – pokazuje im svoje rane i kaže: ‘Mir vama’, koje su ih ozdravile. Po Isusovoj žrtvi mi se iscjeljujemo. Apostolima daje poslanje navještaja i dahne u njih – ‘primite Duha Svetoga’. Duh Sveti ušao je u njih u sili i dobili su autoritet ‘kojima otpustite grijehe – otpuštaju im se, kojima zadržite – zadržani su’. Duh Sveti je taj po kojem se otpuštaju grijesi, to se događa u svakoj ispovijedi, zaključio je fr. Petar.
Prije završnog blagoslova fr. Petar je na glavu svakog vjernika stavio latice blagoslovljenog cvijeća kao simboliku da su primili Duha Svetoga, koji je ljubav između Oca i Sina i kao Treća božanska osoba čini puninu Boga.