Budi dio naše mreže
Izbornik

Trajna formacija djelatnika katoličkih škola održana i u Dubrovniku

Dubrovnik (IKA)

Susret i stručni skup djelatnika katoličkih škola u sklopu njihove trajne formacije trebao je okupiti u Šibeniku djelatnike svih katoličkih škola u Hrvatskoj, no zbog epidemiološke situacije susret trajne formacije održan je pojedinačno po školama, te su se tako i djelatnici Biskupijske klasične gimnazije Ruđera Boškovića u Dubrovniku okupili u svojoj školi u petak 16. listopada. 

Misno slavlje crkvi Sv. Ignacija u Dubrovniku tom prigodom predvodio je dubrovački biskup Mate Uzinić u koncelebraciji s ravnateljem škole mr. don Josipom Lebom.

U propovijedi biskup Uzinić podsjetio je na sv. Leopolda Bogdana Mandića koji je rekao da je Isus i liječnik i lijek, te je biskup to povezao s novom enciklikom pape Franje „Fratelli tutti“ u kojoj Papa govori o sjenama isključenosti, zatvorenosti, odbačenosti, nacionalizma, sebičnosti, gubitka društvene osjetljivosti, kulture koja ujedinjuje svijet ali dijeli ljude i narode, svijetu u kojemu ljudi nisu osobe nego potrošači, svijetu koji nema povijest, koji želi graditi sve od nule kao da od nas sve počinje, konzumerizmu bez ograničenja i individualizmu bez sadržaja, kulturnoj kolonizaciji, prodaji vlastite tradicije a i duše.

Svijetu velikih riječi poput demokracije, slobode, pravde i jedinstva koje postaju prazne i kojima se manipulira, svijetu u kojemu se sije beznađe i nepovjerenje, u kojemu politika postaje marketing, svijetu rasipanja i odbacivanja onih koji se više ne smatraju korisnima ili više nisu potrebni, svijetu nejednakosti, novih oblika ropstva, svijetu trećega svjetskog rata u dijelovima, svijetu sukoba, strahova, svijetu slabe etike i bez duhovnih vrednota, obmane svemogućnosti, nedostatka humanosti, svijetu zatvorenom u sebe i svoje interese, svijetu s iluzijom povezanosti ali bez prisutnosti poštovanja i srama osobito u digitalnom svijetu.

No, naglasio je biskup, Papa istovremeno kaže da je to svijet u kojem se javlja žeđ za puninom života, za onim što je veliko i vrijedno kao što su istina, dobrota, ljepota, pravda i ljubav, to je svijet nade, nade koja je sposobna gledati dalje od udobnosti i sigurnosti, to je nada koja se ne ustručava otvoriti velikim idealima.

Biskup je naglasio da se trebamo čuvati, ali nije dosta čuvati se, trebamo se i nadati, te nastavio da zato u današnjem evanđelju postoji poruka koju nam Isus daje kao liječnik i u situacijama Covida, ali i svim drugim situacijama koje smo do sada opisali, a ta poruka glasi „Ne bojte se!“. Čuvati se treba, ali se ne smijemo bojati, jer smo vrijedni Bogu.

Biskup Uzinić, pozivajući se na Papinu encikliku, potaknuo je okupljene djelatnike Biskupijske klasične gimnazije da budu milosrdni Samarijanci, da se poput Samarijanca zaustave, kao što se i Bog u Isusu Kristu „zaustavio“ i dao nam primjer što trebamo činiti želimo li ozdravljati sebe i druge, želimo li početi graditi mostove. „Postati svet znači postati poput Isusa: lijek i liječnik. Evo pokušajmo biti Isus jedni za druge, Isus u razredu za svoje đake, Isus u obitelji za članove vlastite obitelji, Isus koji je i liječnik i lijek, za ovaj svijet i vrijeme u kojemu živimo“, zaključio je biskup.

Djelatnici škole su u sklopu toga stručnog skupa pogledali i video predavanja koja su za tu prigodu pripremili i održali dr. Anđelo Maly s Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu o temi „Isus liječnik“, dr. Josip Burušić  s Instituta za društvena istraživanja na temu „Škola kao prostor razvoja osobnog, socijalnog, kulturnog i profesionalnog identiteta učenika“ i dr. Krunoslav Novak s Hrvatskoga katoličkog sveučilišta o temi „Pozitivna komunikacija kao temelj za dobru suradnju“.

Nakon odslušanih predavanja, unutar pojedinih škola održane su i radionice koje su u Biskupijskoj klasičnoj gimnaziji Ruđera Boškovića vodili djelatnici te škole. Radionicu o temi „Isus liječnik“ održao je vjeroučitelj Šime Zupčić, a radionicu o temi „Pozitivna komunikacija kao temelj za dobru suradnju“ održala je pedagoginja Marijana Vekarić. U navedenim radionicama sudionici su produbili i praktično razradili teme o kojima su slušali u predavanjima.