Vjeroučitelji Dubrovačke biskupije o kurikularnoj reformi
FOTO: Angelina Tadić // Stručni skup vjeroučitelja Dubrovačke biskupije
Dubrovnik (IKA)
Stručno vijeće vjeroučitelja Dubrovačke biskupije o temi kurikularne reforme održano je u četvrtak 3. siječnja u Samostanu sv. Klare u Dubrovniku.
Nakon uvodnog pozdrava pročelnika Katehetskog ureda don Hrvoja Katušića, predavanja i radionice održali su vjeroučitelji Ana Volf i Ivan Mikolić iz tima za provedbu kurikularne reforme za katolički vjeronauk.
Predavači su istaknuli da kurikularna reforma nije odbacivanje svega postojećeg, već je riječ o stavljanju naglaska na one dobre prakse koje već postoje, koje vjeroučitelji već provode u nastavi, uz otvorenost novim metodama. Rečeno je da se od usmjerenosti prema sadržaju učenja ide na usmjerenost na proces učenja; od učenja sadržaja i činjenica prema podršci u razvoju vještina, stavova i vrijednosti uz usvajanje znanja; od poučavanja putem predavanja prema upotrebi različitih metoda poučavanja i aktivnom učenju; od potpune kontrole nad procesom učenja prema uključivanju učenika u proces učenja pružanju pomoći učenicima u učenju.
Predavači su vjeroučitelje upoznali s mogućnostima u virtualnim učionicama u obrazovnoj reformi s kojima vjeroučitelji već rade, kao i digitalnim metodičkim priručnicima. Pojašnjeno je da nije riječ prvenstveno o digitalizaciji nastave, te da je i neophodan profesionalni i osobni razvoj učitelja.
Vjeroučitelji su iznijeli svoja dosadašnja iskustva s kurikularnom reformom, posebno oni čije škole su od ove školske godine u eksperimentalnoj kurikularnoj reformi. Predavači i vjeroučitelji su primijetili da velik dio onoga što donosi kurikularna reforma, vjeroučitelji već godinama provode u svojoj nastavi, posebno zbog specifičnosti vjeronauka kao školskog predmeta koji je već odavno otvoren novim načinima i metodama poučavanja, a sada kroz kurikularnu reformu to može još snažnije doći do izražaja.