Budi dio naše mreže
Izbornik

XXX. OBITELJSKA LJETNA ŠKOLA (2)

Zagreb

Izlaganja o. Prkačima, dr. De Micheli, prof. Vokić, obitelji Jarun i o. Nikića pobudila veliko zanimanje.

Zagreb, 31. 8. 2001. (IKA) – Radove drugoga dana XXX. Obiteljske ljetne škole koja se od 29. kolovoza do 2. rujna održava na zagrebačkom Fratrovcu, otvorio je 30. kolovoza o. Rok Prkačim predavanjem «Uloga roditelja u odgoju djece prema novijim crkvenim dokumentima», a imao je za cilj animirati rad po skupinama.
«Roditelji su u prvom redu odgojitelji djece za naravne vrednote. To je njihova naravna obaveza i neotuđivo pravo, a i samo dijete po naravi ima svoja prava: na život dostojan ljudske osobe, na život u istini i ljubavi; na odgoj oca i majke. Roditelji trebaju odgajati djecu, kako u naravnim vrednotama, kao što su: pomaganje potrebnima, nesebičnost, zajedničko dobro, pravednost, tako i u moralnim vrednotama, kao što su: savjest, poštenje, istina, sloboda.» Govoreći o obitelji kroz prizmu žive Crkve, o. Prkačim naglašava kako su «obitelji od početka bili centri za širenje vjere i odgoja kršćanskih kreposti. Roditelji su i prvi navjestitelji vjere jer se dijete ravna po onome što vidi od roditelja i čuje. Roditelji su tako prvi duhovnici svoje djece što može biti presudno u vrijeme životnih kriza. Kršćanska obitelj pozvana je svoju zadaću vjerskog odgoja vršiti u povezanosti s Crkvom, što uključuje i stalne kontakte s vjeroučiteljima svoje djece» naglasio je o. Prkačim.
Liječnica opće prakse i djelatnica Obiteljskog savjetovališta splitske župe Gospe od Zdravlje dr. Danijela De Micheli Vitturi, majka osmero djece, izlagala je na temu «Dijete – Božji dar». Govoreći o majčinstvu i očinstvu dr. De Micheli ističe kako «ljudsko očinstvo i majčinstvo, premda su biološki slični roditeljstvu kod drugih bića u prirodi, sadrže bitno i isključivo sličnost s Bogom na kojoj se temelji obitelj kao ljudska zajednica ljubavlju sjedinjenih osoba. Božansko #!Mi#! vječni je uzorak ljudskog #!mi#!, a to je prva potvrda jednako dostojanstva muškarca i žene: oboje su jednake osobe». Govoreći o djetetu kao daru te jedinstvene zajednice, doktorica nadopunjava misao kako su «djeca koja se od roditelja rađaju – izazov, jer oni učvršćuju, obogaćuju i produbljuju bračno zajedništvo» «Obitelj je zaista – više nego ikoja stvarnost – okoliš u kojem čovjek može živjeti radi #!samoga sebe#!, i to iskrenim sebedarjem, stoga ona ostaje #!svetište života#!. Svaki novi život, svako novo dijete, nova je zvijezda na nebu vječnosti. Roditi i podići dijete najveće je djelo, životno remek djelo što ga roditelji mogu postići u svom životu».
Nakon izlaganja ovo dvoje predavača uslijedio je rad po skupinama u kojima su roditelji i prisutne osobe pokušali dati odgovore na konkretne zahtjeve koje proizlaze iz životne situacije poput osnovnih potreba djeteta s osvrtom na konfliktne situacije, obiteljskoj ekonomici, te o suvremenim promjenama djeteta u našoj sredini uzrokovane ostalim utjecajima pored roditeljskog doma.
Nakon vrlo živog rada po skupinama, roditelji i polaznici Škole sudjelovali su na zajedničkom misnom slavlju što ga je u podne predvodio voditelj Obiteljske ljetne škole o. Jure Bosančić.
Popodnevni program pred punom dvoranom novopridošlih posjetitelja započeo je izlaganjem bivše ministrice Prosvjete i sporta prof. Ljiljanom Vokić na temu «Dometi i granice u odgoju školaraca». «Nema jače odgojne snage nego što je život uzorna odgojitelja. Uvijek sam bila uvjerena da se djeca odgajaju u obitelji, a školski odgoj vezan je uz dobar primjer dobrog učitelja» započela je sadašnja ravnateljica VII. Gimnazije u Zagrebu svoje izlaganje često potkrepljujući ga živim primjerima iz svoje 21-godišnje profesorske prakse. «Obrazovati može onaj tko nešto zna, a odgajati onaj tko je netko. Taj netko je primjer kojim se postiže suodgoj djeteta» naglašava prof. Vokić. Upitajući se «Što može dati nastavnik u školi u odgojiteljskom smislu, što bi trebao, a što stvarno daje?» prof. Vokić vjeruje kako «je dobar učitelj dobar psiholog koji pri susretu sa svojim učenikom uočava njegovo duševno stanje u određenim trenucima. Učitelj mora u isto vrijeme biti i strog i blag, na njemu je da stvori okvire ponašanja učeći dijete/učenika radu, potičući ga. Pri tome je izuzetno važno strpljenje i razumijevanje njihovih potreba. Vremena se mijenjaju, te je danas više nego inače potrebno više slušati. Slušati govore duše i otkriti što njih zanima, što ih muči i pomagati im – stvarati povjerenje». Prof. Vokić nije zaboravila napomenuti kako «učitelj mora voljeti svoje učenike i da prije svega ispravnim stavom i objašnjenjem pruža pozitivan primjer. Učenici vole učitelje koji poučavaju i znaju, koji vole i pokazuju interes za cjelokupni razvoj osobe». Na kraju izlaganja gost-predavač, prof. Vokić, odgovarala je na brojne upite nazočnih.
Za svoje osobno iskustvo prisutne je obogatio i bračni par Jurun koji su u kratkom izlaganju svjedočili svakidašnje zahtjeve djece pred roditeljima. Na kraju drugoga dana Obiteljske škole o. Mijo Nikić sudionike je upoznao s «Kršćanskom dubinskom meditacijom» kroz teoriju i praksu.
Prigodnom zajedničkom večerom završio je radni dio drugoga dana Obiteljske škole.
Danas su na rasporedu teme o djeci i mladima ometanim u razvoju, novim oblicima komunikacije, agresiji djece i mladih, te drogi u vlastitom domu. Program započinje u 8,30. (i08519/tg/sd)