Završena Katehetska zimska škola
Katehetska zimska škola 2019. (Foto: Hrvoje Josip Bišćan)
Zagreb (IKA)
Stručna radna skupina za kurikul katoličkog vjeronauka u osnovnim i srednjim školama usuglasila konačni prijedlog kurikula.
„Vjera – znanje – iskustvo. O vrednovanju ne-mjerljivog“ bila je tema Katehetske zimske škole za vjeroučitelje u osnovnim školama, koja je u Zagrebu završila 11. siječnja. Nakon završetka Škole, stručna radna skupina održala je sjednicu u prostorijama Nadbiskupijskoga pastoralnog instituta.
Tema sjednice bilo je usuglašavanje konačnog prijedloga kurikula za katolički vjeronauk u osnovnim i srednjim školama.
Predstojnik Nacionalnoga katehetskog ureda HBK dr. Ivica Pažin za IKA-u je rekao: „Pokušat ćemo analizirati sve elemente prema kojima smo morali izraditi nacionalni kurikul katoličkog vjeronauka u osnovnoj i srednjoj školi.”
Nakon ovog sastanka i, vjerujem, našeg ujednačenog mišljenja o kurikulu katoličkog vjeronauka, ovaj će prijedlog programa biti dostavljen hrvatskim biskupima.
„Hrvatska biskupska konferencija je, prema Ugovoru između Svete Stolice i Republike Hrvatske, kao i prema Ugovoru između Vlade RH i HBK iz 1999. godine, dužna odobriti kurikul katoličkog vjeronauka za osnovne i srednje škole prije nego ga ministrica svojom odlukom propiše kao važeći dokument za sljedeću školsku godinu.“
Kako je rekao dr. Pažin, hrvatski biskupi će o prijedlogu kurikula raspravljati na svom izvanrednom zasjedanju 21. siječnja ove godine.
Rad škole počeo je toga dana molitvom i predavanjem doc. dr. Višnje Rajić s Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu o „Praćenju i vrednovanju učenikova razvoja“. Upozorila je da je u etapi vrednovanja riječ o vrlo složenom procesu zbog čije višestruke uloge učitelj treba posjedovati „široku bazu znanja i vrlo razvijene vještine kojima će osigurati valjanu i objektivnu procjenu ostvarenosti ishoda učenja i učenikova razvoja“. Dr. Rajić smatra da je odgojna dimenzija toga procesa nažalost ostaje zanemarena i zaključuje: „Ukoliko se pak složimo da je odgoj aktivnost koja je nama učiteljima i pedagozima vrijedna, utoliko valja promisliti kako i na koje načine vrednovati njegove ishode? Možemo li uspješno pratiti, vrednovati pa i ocjenjivati razvoj kompetentnosti učenika u svim njenim dimenzijama?“
Rad je nastavljen u radionicama.