Budi dio naše mreže
Izbornik

Održan stručni skup s voditeljima županijskih stručnih vijeća

Zagreb (IKA)

Susret s voditeljima županijskih stručnih vijeća, organiziran od strane projekta RELIGOBRAZ i Agencije za odgoj i obrazovanje, održan je na Katoličkom bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 14. rujna.

Na susretu su sudjelovali predstojnica Ureda Zagrebačke nadbiskupije za vjeronauk u školi prof. dr. sc. Blaženka s. Valentina Mandarić, predstojnica Katehetskog ureda Sisačke biskupije s. Smilja Čirko, viša savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Gordana Barudžija, članovi projektnog tima RELIGOBRAZ (prof. dr. sc. Ana s. Thea Filipović, izv. prof. dr. sc. Nenad Malović, izv. prof. dr. sc. Denis Barić, postdoktorandica dr. sc. Kristina Vujica, doktorandi Marija Jurišić i Tomislav Šegina) pod vodstvom prof. dr. sc. Ružice Razum, voditeljice projekta te voditelji županijskih stručnih vijeća Zagrebačke nadbiskupije, Varaždinske, Sisačke i Bjelovarsko-križevačke biskupije (25).

Program susreta započeo je molitvenim uvodom i pozdravima. Dr. sc. Barudžija otvorila je susret informativnog dijela sa sudionicima u svrhu planiranja rada za školsku godinu 2022./2023. Uslijedio je rad u obliku samoprocjene interkulturalne kompetencije od strane vjeroučitelja, nakon čega je održano izlaganje o interkulturalnoj kompetenciji.

Također su predstavljeni rezultati ankete provedene među vjeroučiteljima svih vjerskih zajednica o utjecaju inicijalnog studija na razvoj interkulturalne kompetencije kod učenika. Projekt RELIGOBRAZ također je proveo analizu vjeronaučnih kurikuluma osam europskih zemalja čiji su rezultati predstavljeni na stručnom skupu. Susret je završio s istraživačkim radom vjeroučitelja te izradom osobne religijske karte.

Tema interkulturalnog obrazovanja kao i interkulturalnih kompetencija od iznimne je važnosti za vjeronaučnu nastavu u kontekstu socijalno-političkih promjena s kojima se hrvatsko društvo susreće, a koje se reflektiraju na potrebe kompetencija koje su učeniku potrebne kao aktivnom i odgovornom građaninu. Preduvjet za razvoj interkulturalne kompetencije kod učenika je kompetentnost vjeroučitelja koja se osigurava cjeloživotnim usavršavanjem. Ovaj susret imao je za cilj senzibiliziranje vjeroučitelja za ovu problematiku te je, uz predavanja i radne materijale, dao poticaj za daljnju diseminaciju znanja u mjestima na kojima vjeroučitelji djeluju.