Budi dio naše mreže
Izbornik

„Argumenti“ HKR-a: Kvalitetno novinarstvo

Zagreb (IKA)

U „Argumentima” Hrvatskoga katoličkog radija u ponedjeljak 23. svibnja govorilo se o kvalitetnom novinarstvu, kako istinito i razborito izvještavati te snalazi li se Crkva u novim medijima.

Zašto je bitno dubinsko istraživanje tema od javnog interesa? Kako potaknuti na još kvalitetnije novinarstvo? Mogu li i kako preživjeti mediji u vremenima krize i brzog tehnološkog razvoja? Jesu li mediji mjesto susreta Crkve i svijeta? Odgovore na ta pitanja i druga pitanja urednici Daliji Mock dali su Anita Malenica, članica Vijeća za elektroničke medije, Diana Tikvić, urednica novih medija Hrvatske katoličke mreže i prof. dr. sc. Danijel Labaš, pročelnik Odsjeka za komunikologiju na Fakultetu hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu.

Malenica je istaknula projekt poticanja novinarske izvrsnosti koji je Agencija za elektroničke medije pokrenula 2020. godine. „Potaknut je činjenicom da je to bilo pandemijsko doba, bili smo svjesni situacije u kakvim uvjetima žive novinari”, naglasila je.

Posebni ciljevi koji se žele ostvariti tim projektom odnose se na dodatni angažman novinarki i novinara i dubinsko istraživanje tema od javnog interesa, jačanje kritičkog kapaciteta i društvenog utjecaja elektroničkih publikacija, širenje broja tema i relevantnosti sadržaja elektroničkih publikacija, istinito i razborito izvještavanje u doba pandemije koronavirusa i potresa u Zagrebu 2020., profesionalizacija novinarskog i autorskog rada u elektroničkim publikacijama, nagrađivanje i motiviranje novinara/novinarki za vrhunski autorski rad te jačanje autonomije novinara.

Prof. Labaš naglasio je da novinar koji želi ostati ozbiljan treba voditi računa o svom samopoštovanju. „Kada sa studentima raspravljam o profesiji, uvijek povezujem etiku i moralna pitanja. Novinar bi trebao biti istinoljubljiv, objektivan, nepristran, pravedan, trebao bi sve jednako uvažavati i provjeravati svoje izvore. Na taj način postaje se ozbiljnim novinarom”, pojasnio je dr. sc. Labaš.

Kako se Crkva snalazi u novim medijima komentirala je Tikvić: „Crkva ima više svijest o tome da ono što izvještava treba biti istinito, provjereno, kvalitetno, na dobrobit i na izgradnju, nego li svjetovni mediji. Treba pomiriti moderne trendove i poslanje koje Crkva ima, iskoristiti prostor koji postoji i ispuniti ga dobrim sadržajem”.

U „Argumentima“ je zaključeno da Crkva mora biti u korak s vremenom ostajući pritom vjerna svojem poslanju. Ne bi smjeli prihvatiti ciljeve koji su, nažalost, očiti u nekim drugim medijima poput imati što veću slušanost, što veću gledanost, što veći broj lajkova, dok pitanje istine, informiranja, koliko god to izgledalo zastarjelo, i danas ima svoju težinu. Crkva sredstva društvene komunikacije vidi i kao sredstvo korisno za katehizacijsku novu evangelizaciju, zaključak je emisije.