Foto: IKA // Katehetska jesenska škola za vjeroučitelje u posebnim uvjetima odgoja i obrazovanja
Zagreb (IKA)
Katehetska jesenska škola za vjeroučitelje u posebnim uvjetima odgoja i obrazovanja započela je u petak 18. listopada 2024. u sjedištu Hrvatske biskupske konferencije u Zagrebu.
Škola je započela molitvom, nakon koje su uslijedili pozdravni govori predstojnika Nacionalnog katehetskog ureda HBK prof. dr. Ivice Pažina i predsjednika Vijeća HBK za katehizaciju i novu evangelizaciju mons. Đure Hranića.
Prof. dr. Pažin poručio je da Škola nosi naziv „Planiranje/ Strategije učenja i poučavanja učenika s teškoćama“. „Stvarnost u kojoj živimo i koja nas okružuje stvarnost je besmislenih ratova i stvarnost koja kao da se na različite načine i na različitim područjima urušava u samu sebe“, istaknuo je rekavši da tema Škole „misli na sutra i budi nadu“.
Zahvalio je svima koji su planirali Katehetsku jesensku školu i onima koji pomažu u njezinom ostvarenju.
Pomoćnica ravnateljice Agencije za odgoj i obrazovanje Mara Capar, mag. rehab. educ., rekla je da je zahvalna svima što su pravovremeno preuzeli odgovornost pripreme kako bi mogli odgovoriti na potrebe učenika. „Hvala vam na odgovornosti koju ste preuzeli, na ulaganju u obrazovanje koje je najsnažnija kompetencija budućnosti 21. stoljeća“, poručila je okupljenima.
Potom se okupljenima obratio nadbiskup Hranić podsjetivši također na temu Katehetske jesenske škole. „Tko razmišlja o strategiji, otvoren je novomu! Strategija je uvijek pogled s onoga danas u ono što će biti sutra. Ona nikada ne reagira, ona usmjeruje; ona se nikada ne zadovoljava administracijom i tehnikom, ona je ta koja oblikuje i daje formu tom novom! To novo opet nije ništa drugo nego ono, što ćemo u didaktičkom smislu nazvati inovacijom. Sve to odgovara na pitanje: Što mora biti drukčije od onoga što je vrijedilo do danas? Kakvu budućnost želimo izgraditi? Koje nove slike i pripovijesti o Bogu stvoriti u današnjem vremenu kako bi On, koji je uvijek s nama, bio očit i učenicima s teškoćama?“, poručio je.
Kazao je da je Crkva, najprije zahvaljujući vjeroučiteljicama i vjeroučiteljima, shvatila da ljepota nesavršenosti, kojom su darovani djeca i učenici s teškoćama u razvoju, jest ona ljepota koja je draga Gospodinu. „Nije osoba s teškoćama ta, koja se mora prilagođavati društvu, pa i Crkvi! Crkva, društvo, zajednica je ta, koja se mora prilagođavati takvim osobama. Ne čudi, stoga, što je papa Franjo njima potvrdio: ‘Ne stidite se biti najvrjednije blago Crkve’“, istaknuo je mons. Hranić.
„Drage vjeroučiteljice i vjeroučitelji! Strategija je svakako važna. Niti bez planiranja ne možemo! Ozbiljan rad zahtijeva studiozan pristup, koji vama nikada nije bio stran. Hvala vam na tome! Ipak, vjerujemo da je Vjeronauk u školi ne samo nastavni proces i katehetski susret, nego i milosni čin! A Bog nekada čini na nepredvidljiv način ono što čovjek u svojim strategijama planira. Dakle, ništa nam drugo ne preostaje nego planirati i računati s neplaniranim, iz ljudske perspektive, Božjim zahvatom koji u središte naše pozornosti želi uvijek staviti onoga koji je najpotrebniji našega djelovanja i dijakonijskoga služenja“, poručio je okupljenim vjeroučiteljima te im poželio Božji blagoslov i uspjeh u radu.
Uslijedilo je predavanje doc. dr. Martine Vuk Grgić o teologiji invaliditeta.