Istina je prava novost.

Međužupanijski / međubiskupijski stručni skup za vjeroučitelje osnovnih i srednjih škola

Prvi međubiskupijski (međužupanijski) stručni skup u 2025./2026. školskoj godini za vjeroučitelje osnovnih i srednjih škola Splitsko-makarske, Zadarske, Šibenske, Hvarske i Dubrovačke nad/biskupije održan je u subotu 22. studenoga u Nadbiskupskom sjemeništu u Splitu, izvijestio je Tiskovni ured Splitsko-makarske nadbiskupije.

Skup su organizirali Katehetski ured Splitsko-makarske nadbiskupije, splitska podružnica Agencije za odgoj i obrazovanje i Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu. Na skupu je sudjelovalo oko 250 vjeroučitelja iz pet južnih nad/biskupija, a tema skupa bila je „Odnos stručnog usavršavanja i razvoja kompetencija vjeroučitelja s naglaskom na izgradnju identiteta i očuvanja kulturno-duhovne baštine“.

Pozdravnu riječ i uvod u program stručnog skupa izrekla je predstojnica Katehetskog ureda Splitsko-makarske nadbiskupije prof. dr. sc. Jadranka Garmaz. Uime suorganizatora sudionike stručnog skupa pozdravio je dekan Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Splitu prof. dr. sc. don Ivan Bodrožić, ističući važnost trajnog stručnog usavršavanja vjeroučitelja u kojem participira i KBF. Promišljajući o važnosti identiteta i baštine prof. Bodrožić je podsjetio „da nas Bog poziva da budemo osobe živog božanskog identiteta i njegova živa baština.“ Pozivajući vjeroučitelje da budu veleposlanici Katoličkog bogoslovnog fakulteta u svojim školama kako bi motivirali buduće studente za studij teologije te da i sami prate programe cjeloživotnog učenja koje nudi KBF, prof. Bodrožić je zaželio vjeroučiteljima ugodan i plodonosan rad.

Biskupski vikar za kler don Vedran Torić uputio je pozdravnu riječ uime splitsko-makarskog nadbiskupa Zdenka Križića. Istaknuo je važnost vjeroučiteljskog poslanja jer biti vjeroučitelj znači biti misionar, znači podijeliti svjetlo i radost evanđelja ne samo s učenicima, nego i s njihovim roditeljima, kolegama i svima drugima. Stoga stručno usavršavanje i razvoj kompetencija vjeroučitelja imaju za cilj trajno rasplamsavati žar i želju za traženjem načina kako kao vjeroučitelj biti misionar. Promišljajući o krizi duhovnih zvanja i vjeroučiteljskog poziva, don Vedran je pozvao vjeroučitelje da potaknu mlade ljude u prihvaćanju vjeroučiteljskog poziva sa željom da im i ovaj susret pomogne u jačanju misionarske svijesti.

Prvo predavanje, pod nazivom „Odnos stručnog usavršavanja i razvoja kompetencija vjeroučitelja“ održala je viša savjetnica za vjeronauk Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Sabina Marunčić. U prvom dijelu predavanja protumačila je pojam kompetencija i predstavila najvažnije dokumente o kompetencijama učitelja. Potom je objasnila razliku između stručnog usavršavanja i profesionalnog razvoja te predstavila faze razvojnog puta učitelja u kojima su se prepoznali i nazočni vjeroučitelji. U završnom dijelu predavanja predstavila je rezultate istraživanja o utjecaju stručnog usavršavanja na razvoj kompetencija.

Drugo predavanje pod nazivom „Od baštine do identiteta: integracija djela Ivana Meštrovića u kurikul Katoličkog vjeronauka“ održala je vjeroučiteljica u Osnovnoj školi Kamen-Šine u Splitu dr. sc. Ivana Grabić. U uvodnom dijelu predstavila je životni i umjetnički put Ivana Meštrovića te Meštrovićevo stvaralačko putovanje od nacionalne mitologije prema religioznoj tematici. Središnji dio predavanja posvetila je sakralno-umjetničkom kompleksu Crikvine – Kaštilac u Splitu koji je Meštrović kreirao kao prostor susreta umjetnosti, vjere i molitve. Kompleks je posvećen „Životu Isusa iz Nazareta“, a sadrži ciklus od 28 drvenih reljefa od Navještenja i Rođenja do Raspeća i Uskrsnuća. Završni dio predavanja predavačica je posvetila metodičko-didaktičkoj primjeni Meštrovićeve umjetnosti u vjeronaučnoj nastavi.

Na skupu je održan i interaktivni prikaz projekata u srednjoj školi: Tragovima baštine, koji su priredili Josipa Stipica, prof. vjeroučiteljica i Pino Repanić, prof. povijesti i likovne umjetnosti u Drugoj gimnaziji u Splitu. Tijekom dvije godine proveli su školske projekte s ciljem upoznavanja i analize umjetničkih djela u neposrednom kontaktu, iznošenja kritičkoga stava te prosuđivanja važnosti umjetničkog djela u nacionalnom i europskom kontekstu s naglaskom na značenje duhovnosti i religioznosti.

Na samom kraju stručnog skupa dane su obavijesti iz Katehetskog ureda i Agencije za odgoj i obrazovanje te je provedena evaluacija stručnog skupa.