Područje obrazovanja potrebno je zaštititi od posljedica pandemije
ilustracija (Vatican Media)
Rim (IKA)
U središtu webinara koji je organizirala Europska komisija zajedno s Vijećem biskupskih konferencija Europske unije (COMECE) bile su negativne posljedice pandemije na području poučavanja i obrazovanja, prenosi 4. lipnja Vatican News.
Cilj je konkretno provesti načela i gospodarske smjernice koji se nalaze u usvojenoj Deklaraciji iz Osnabrücka o strukovnom obrazovanju. Radi se o dokumentu koji su prošle godine u tom njemačkom gradu potpisali ministri odgovorni za strukovno obrazovanje u državama članicama Europske unije, europski socijalni partneri i Europska komisija. Taj dokument koji zamjenjuje zaključke iz Rige iz 2015. godine, određuje nove politike strukovnog obrazovanja za razdoblje od 2021. do 2025. godine. Uključuje i čini djelotvornima viđenje i strateške ciljeve kako ih je preporučilo Europsko vijeće o strukovnom obrazovanju za održivu konkurentnost, socijalnu jednakost i otpornost.
U Deklaraciji iz Osnabrücka europski ministri za strukovno obrazovanje obećali su pridonijeti oporavku nakon bolesti COVID-19. Stoga su napomenuli da je nužan dijalog kao što ga promiče spomenuti webinar, da bismo shvatili kako kroz inovativne sustave dalje razvijati europsko područje obrazovanja. Važno je i hitno osigurati sustave usmjerene na budućnost koji podržavaju digitalnu i zelenu tranziciju, kako bi se poboljšalo zapošljavanje i konkurentnost, potičući gospodarski rast. Europska komisija još je jednom u novim strateškim smjernicama za održivi rast Europske unije potaknula na razmatranje temeljne uloge politike u obrazovanju i osposobljavanju na nacionalnoj i europskoj razini.
Među posljedicama pandemije nalaze se rast nejednakosti i socijalnih razlika. Ne smijemo zanemariti učenike koji zbog gospodarske situacije ne mogu pratiti tehnološke promjene. Strukovno obrazovanje ponovno je u središtu europskog društveno-gospodarskog razvoja za sljedeće desetljeće. S obzirom na pandemiju, kombinacija obrazovanja i praktičnog osposobljavanja mora biti u središtu, kako bismo ih usvojili još prije negoli pratili sadašnje i buduće potrebe društva i gospodarstva. Trebamo uključivo i kvalitetno obrazovanje, kao i novu kulturu cjeloživotnog učenja, zaključili su sudionici webinara.