Istina je prava novost.

Seminar za glazbene suradnike i dodjela potvrdnica o završetku školovanja 6. generacije Nadbiskupijske glazbene škole

Redoviti godišnji seminar za glazbene suradnike svih župa Đakovačko-osječke nadbiskupije održan je u subotu 16. ožujka u Dvorani biskupa Josipa Jurja Strossmayera na Katoličkom bogoslovnom fakultetu u Đakovu. Tema ovogodišnjeg seminara, koji je organizirao Nadbiskupijski ured za crkvenu glazbu, bila je „Rad s pjevačkim zborom“.

Susret glazbenih liturgijskih animatora počeo je meditacijom u kojoj su sudionici seminara, na temelju misli crkvenih otaca, razmatrali o svrsi i specifičnoj ulozi glazbe u liturgiji. Nakon uvodne molitve pozdravnu riječ uputio je mo Ivan Andrić, voditelj Nadbiskupijskog ureda za crkvenu glazbu i regens chori đakovačke prvostolnice. Među stotinjak polaznika seminara, mo Andrić osobito je pozdravio mag. mus. Marijanu Matijević, profesoricu glazbe u Osnovnoj glazbenoj školi pri Osnovnoj školi „Ivan Goran Kovačić“ u Đakovu i predavačicu na ovogodišnjem seminaru.

U prvom dijelu susreta Matijević je predstavila neke osnovne vježbe upjevavanja za dječji zbor. Pri tome je pozornost obratila na različite vokalne tehnike, koncentraciju pjevača, kao i vježbe disanja, intonacije i ritma. U sklopu izlaganja sudjelovao je i Dječji pjevački zbor đakovačke Osnovne glazbene škole uz čiju je pomoć Matijević praktično prezentirala vokalne vježbe, ali se osvrnula i na poteškoće rada s dječjim zborom. Na kraju je sam zbor izveo nekoliko sakralnih i profanih dvoglasnih i troglasnih skladbi.

Drugi dio susreta sastojao se od slušanja nekoliko zvučnih zapisa, tj. primjera iz glazbene literature te od čitanja i analiziranja izabranih sakralnih skladbi za mješoviti zbor (Branko Stark „Otče naš“; Zoltan Kodaly „Veni Emmanuel“; Stjepan Lovrić „Tužaljka“; Rob Peters „Alleluia“ i dr.).

Potom se okupljenima obratila s. Branka Čutura, koordinatorica organizacijskog odbora smotre dječjih zborova „Zlatna harfa“. Podsjetila je liturgijske glazbenike na obilježavanje 35. obljetnice osnutka „Zlatne harfe“ i pozvala na uključivanje (novih) dječjih zborova. Pri tome je najavila da će se ovogodišnja smotra dječjih zborova na nadbiskupijskoj razini održati u Svetištu Gospe Ilačke 11. svibnja.

Na kraju seminara upriličena je dodjela potvrdnica o završetku školovanja šestoj generaciji Nadbiskupijske glazbene škole. Polaznicima se obratio mo Andrić: „Radostan sam danas što smo ovo djelo sretno priveli kraju. Svjestan sam da ste vi u dvije prošle godine uz svoje redovite obaveze koje imate kao obiteljski i zaposleni ljudi dodali još jednu koju ste morali uklopiti u vaš redoviti život, a koja je zahtijevala i vremena i osobnog rada i razumijevanja vaših najbližih. Hvala vam na vašoj ustrajnosti, otvorenosti i na vašem trudu. Zahvaljujem i vašim župnicima koji su vas podržavali na putu vaše formacije. Čestitam vam, i molim da sve ono što ste uložili Bog stostruko nagradi na vaše dobro i na dobro župnih zajednica u kojima djelujete kao glazbeni suradnici.“

Pri završnom činu podjele potvrdnica okupljenom skupu pridružio se generalni vikar i novoimenovani pomoćni biskup Đakovačko-osječke nadbiskupije mons. Ivan Ćurić. U kratkom pozdravu osvrnuo se na bogat i kvalitetan rad crkvenih glazbenika na području mjesne Crkve te obećao i dalje, kao pomoćni biskup đakovačko-osječki, usko surađivati i promicati glazbeno-liturgijski život među vjernicima, a osobito među orguljašima, voditeljima zborova i pjevačima.

Potom je mons. Ćurić podijelio 16 potvrdnica o uspješnom završetku školovanja onim polaznicima koji su odslušali i položili ispite dvogodišnjeg ciklusa Nadbiskupijske glazbene škole. Među brojnim glazbenim suradnicima skupu su se pridružili i župnici preč. Josip Ivešić, Tomislav Ćurić i Marin Putilin, koji su došli podržati i čestitati svojim župljanima koji su uspješno završili Nadbiskupijsku glazbenu školu.

Nadbiskupijska glazbena škola osnovana je u okviru Škole za župne suradnike i djeluje od jeseni 2004., s ciljem da kroz dvogodišnji ciklus predavanja pruži potrebno poznavanje liturgike i glazbe onima koji su već u službi glazbenih animatora u liturgiji, kao i onima koji se tek namjeravaju posvetiti ovoj zadaći. Nastava se odvijala kroz petnaest susreta po školskoj godini, a jedan školski dan podrazumijevao je četiri zajednička školska sata (liturgika, pjevanje i dirigiranje, liturgijski glazbeni repertorij, solfeggio) te pojedinačni sat sviranja.