Adventska duhovna obnova svećenika Varaždinske biskupije
FOTO: Varaždinska biskupija//Adventska duhovna obnova svećenika
Varaždin (IKA)
Duhovna obnova svećenika Varaždinske biskupije održana je u ponedjeljak, 11. prosinca, u dvorani Pastoralnog centra u Varaždinu, izvijestio je Ured za pastoral u medijima Varaždinske biskupije.
Gost predavač bio je profesor biblijskih znanosti doc. dr. sc. o. Niko Bilić, DI., a nakon predavanja misu je u varaždinskoj katedrali slavio varaždinski biskup Bože Radoš.
Na duhovnoj obnovi sudjelovali su biskup Radoš, umirovljeni biskup Josip Mrzljak te svećenici, đakoni i redovnici s područja biskupije.
Nakon molitve srednjega časa, predavača je na početku duhovne obnove pozdravio i predstavio vikar za kler Varaždinske biskupije preč. Anđelko Košćak. Tema nagovora o. Bilića bila je „svećenik – biblijske osnove (Melkisedek, Aron, Isus Krist)“. Prije nagovora svećenici su na poticaj o. Bilića zapjevali pjesmu „Dođi, Gospodine Isuse“.
Predavač je predložio tri pitanja za osobno promišljanje svećenika: koji prinos ja dajem Bogu, u čemu sam se ja najviše iznevjerio Bogu te što me najbolje sjedinjuje s Isusom?
„Ta pitanja stoje u pozadini govora o prasvećeniku Melkisedeku. Njegova posebnost je što kod njega otkrivamo kako biti na sliku Božju znači donositi blagoslov. On blagoslivlja kao što Bog blagoslivlja – aktivni je donositelj blagoslova. Blagoslivljanje je dvostruko – blagoslivljam zazivajući Božju pomoć, ali blagoslivljam Boga slaveći ga i hvaleći ga“, rekao je o. Bilić te nastavio govoriti o Abrahamu koji u susretu sa svećenikom dolazi do bitno nove teološke spoznaje. „Abraham se i prije molio, ali tek u susretu sa svećenikom izgovora sveto Božje ime – Jahve. Tek nakon susreta sa svećenikom imamo zapisanu prvu Abrahamu molitvu, po prvi put se susrećemo s pojmom vjerovati, a Abraham sklapa s Bogom savez“, istaknuo je o. Bilić nekoliko crtica govoreći o starozavjetnom svećeniku Melkisedeku.
Potom je govorio o Aronu, Mojsijevom bratu, prvorođencu, čovjeku koji je prema starozavjetnom zakonu praotac svećeničke velike obitelji i prvi veliki svećenik čije je poslanje: „Idi ususret Mojsiju“ (Izl 4, 27).
„Bog govori Aronu, kao i njegovom bratu Mojsiju. ‘Ti si taj koji je zadužen za ono što se meni prenosi’ – to je ono bitno svećeničko. Aron ima vrlo važnu ulogu u zajednici, preko njegovog štapa Bog je izvodio čudesa. Njegov štap je uvršten u zavjetni Kovčeg. Sva znamenja, čudesna djela, Božji sud nad Egiptom, Mojsije izvodi zajedno s Aronom“, kazao je, između ostaloga predavač govoreći o Aronu te naveo još nekoliko događaja i situacija gdje su Aron i Mojsije djelovali zajedno.
„Aron je važan jer je prošao tešku krizu i kušnju, jer je pokleknuo i pao (prihvatio prijedlog naroda Izl 32, 2)“, naglasio je o. Bilić. Govorio je i o njegovoj svećeničkoj službi, njegovom poznatom blagoslovu (Br 6), danu pomirenja kada Aron izvršava obred te istaknuo da je najprije izvršio žrtvu za vlastiti grijeh te ispovjedio krivnju cijele zajednice. Naglasio je i teološki pasiv – Bog je onaj koji daje oproštenje.
Predavanje je završio govorom o novozavjetnom Svećeniku – Isusu Kristu, svećeniku dovijeka po redu Melkisedekovu. „Isus je svećenik snagom nerazoriva života po živoj Božjoj prisezi ( Heb). Isus je svećenik koji se zaogrnuo slabošću jer je prihvatio ljudsku narav, sam je iskušavan, kroz patnju se naučio slušati, trpio je za nas čim se rodio, za svoga života sa suzama je upućivao molitve i prošnje, obraćao se onome tko ga može spasiti od smrti i bio je uslišan. On je umro, bio u grobu, ali je spašen od smrti po uskrsnuću“, rekao je, između ostaloga, o. Bilić govoreći o Kristu kao svećeniku.
Na kraju je podsjetio na pitanja s početka predavanja. Predavanje, odnosno razmatranje, završio je s molitvom, pjesmom „Dođi, Božiću“.
Nakon susreta u Pastoralnom centru svećenici su se uputili u katedralu na sakrament pomirenja te na slavlje mise. Misu je predvodio mons. Radoš u koncelebraciji s umirovljenim biskupom Mrzljakom, predvoditeljem duhovne obnove o. Nikom Bilićem, svećenicima središnjih biskupijskih ustanova te dekanima.
Na početku mise biskup je istaknuo kako je prva i zadnja riječ duhovne obnove bila „dođi“. „Mi iščekujemo Božji dolazak. Zovemo ga radosno s pjesmom, a on i nama kaže: ‘dođite i vi’. Mjesto susreta s Njim su vrata naše nutrine. Mi mu moramo otvoriti vrata da bi mogao ući. Grijeh je onaj koji nas zaključava, a Bog nas i danas poziva da otključamo ono što je grijeh zaključao, kako bismo mogli zajedno s njim sjesti za euharistijski stol“, kazao je mons. Radoš.
U propovijedi je zahvalio svećenicima na dolasku, posebice o. Biliću na predavanju o temi svećeništva. „Mi smo plodni svećenici onoliko koliko smo blizu Bogu“, naglasio je biskup.
„Vjerujem da u ovom vremenu došašća posebno razmatrate riječ Božju. A došašće je dolazak. O tome je govorio i o. Bilić u nagovoru. Kroz riječi ‘dolazak, došašće, hod, hoditi, odvezati, ići, biti spreman’ možemo vidjeti poruku došašća za nas svećenike“, kazao je propovjednik.
Istaknuo je kako je riječ Božja liturgije dana – evanđelje, posebno znakovito za svećenike te tumačeći pojedine slike iz evanđelja ustvrdio: „Vjera je snaga koja nosi druge. Vjera svećenika i biskupa nosi druge. Vjera je dar, ali za druge. Nismo svećenici za sebe. Ali, postoje objektivne teškoće da ljude dovedemo do Isusa. No, ljubav je ona koja daje snagu. Snaga vjere nadilazi objektivne teškoće.“
„Kroz ove dana čut ćemo izričaj, a i izgovarat ćemo ga: ‘otpuštaju ti se grijesi’. Onaj koji daje odrješenje grijeha, oslobodio je čovjeka u Božje ime. Isus je oslobodio čovjeka iz današnjeg evanđelja OD kako bi bio slobodan ZA. Ovih dana nam je dužnost, poslanje i milost u ispovjedaonici u Božje ime oslobađati ljude da se ne vraćaju na život smrti i grijeha. Ima li što veće i ljepše od ovog našeg poslanja?“, upitao je biskup te potaknuo svećenike da ljudima i u nemogućim situacijama dovedu Isusa.