Istina je prava novost.

COVID-19: Učestala pitanja vezana uz izdavanje e-Propusnica

Uslugama u sustavu e-Građani i Osobnom korisničkom pretincu možete pristupiti ako posjedujete vjerodajnicu koja se nalazi na Listi prihvaćenih vjerodajnica, javlja u subotu 4. travnja koronavirus.hr.

Provjerite posjedujete li već vjerodajnicu za pristup sustavu (ukoliko se koristite internet bankarstvom, imate elektroničku osobnu iskaznicu, itd… ) – https://gov.hr/e-gradjani/lista-prihvacenih-vjerodajnica/1667

Ukoliko nemate niti jednu vjerodajnicu za pristup sustavu, vjerodajnica ePASS s kojom možete koristiti usluge u sustavu e-Građani razine sigurnosti 2 (uključivši i e-Propusnice), iznimno za vrijeme privremenog ograničenja kretanja, može se zatražiti i putem udaljene procedure koja ne zahtijeva odlazak na šaltere Financijske agencije.

Za postupak izdavanja, potrebno je dostaviti  sljedeću dokumentaciju:

UČESTALA PITANJA I ODGOVORI OKO PROPUSNICA

PITANJE 1.:
Zdravstveni sam djelatnik/vatrogasac/pripadnik Crvenog križa, pripadnik HGSS-a, na koji način se izdaje propusnica?
ODGOVOR:
Medicinsko osoblje koje posjeduje iskaznice izdane od nadležnih Komora, a koje sudjeluju u sprječavanju širenja bolesti COVID-19 nije dužno ishoditi e-Propusnicu, već se mogu kretati temeljem: liječničkih iskaznica izdanih od Hrvatske liječničke komore, članske iskaznice izdane od Hrvatske komore medicinskih sestara, članske iskaznice izdane od Hrvatske ljekarničke komore, članske iskaznice izdane od Hrvatske komore dentalne medicine.
Također e-Propusnice nisu potrebne ni pripadnicima žurnih službi (vatrogasci, pripadnici Crvenog križa, pripadnici HGSS-a) koji sudjeluju u sprječavanju širenja bolesti COVID-19, kad su na dužnosti i u službenim odorama.

PITANJE 2.:
Da li vozači taxi vozila moraju imati propusnicu ukoliko obavljaju vožnju izvan svog mjesta prebivališta?
ODGOVOR:
Taksist mora imati propusnicu svog poslodavca ukoliko vozi izvan mjesta prebivališta, a koja mu vrijedi bez obzira je li mu u autu stranka ili ne.

PITANJE 3.:
Da li osobe koje nisu boravile u svome mjestu prebivališta u trenutku donošenja Odluke o zabrani napuštanja mjesta prebivališta i stalnog boravka u Republici Hrvatskoj trebaju propusnice prilikom povratka u mjesto prebivališta?
(Mnogobrojni su primjeri osoba koje su napustile svoje prebivalište na području Grada Zagreba uslijed potresa te bi se vratili u mjesto prebivališta, a što je i bila preporuka Stožera CZ RH.)
ODGOVOR:
Načelnik Stožera civilne zaštite RH ministar Davor Božinović je na tiskovnim konferencijama pozvao osobe da se vrate u svoja prebivališta (imaju osobnu kao dokaz) i u tim slučajevima nije potrebna propusnica.

PITANJE 4.:
Može li se dobiti propusnica za skrb o starijoj osobi (obilazak i donošenje namirnica) koja nije član obitelji?
ODGOVOR:
Ako je riječ o skrbi za starije unutar mjesta prebivališta onda nije potrebna posebna propusnica, ali se moraju poštivati sve propisane higijenske  mjere.
Ako je riječ o skrbi izvan mjesta prebivališta onda, sukladno uputi, od nadležnost stožera CZ moraju dobiti propusnice uz razlog „ vitalni obiteljski razlozi, pružane skrbi starijim osobama (isto vrijedi i za djecu), također uz poštivanje svih mjera.

PITANJE 5.:
Trebaju li djeca / maloljetne osobe imati propusnicu u slučaju napuštanja prebivališta ako isto napuštaju zajedno sa roditeljima?
ODGOVOR:
Ako roditelj ima važeću propusnicu, nije potrebno posebno za maloljetno dijete. Ukoliko postoji neka specifična situacija, javite se nadležnom stožeru da vam da detaljnije upute. Načelno – ako je roditelju dopušteno kretanje, dijete može s roditeljem. U slučaju da roditelj nema važeću propusnicu, djetetu može propusnicu izdati i liječnik u prijeko potrebnim slučajevima (bolest i slično…).

PITANJE 6.:
Da li je hrvatskim državljanima koji rade u inozemstvu, uz poziv poslodavca koji posjeduju da se jave na posao, potrebna i propusnica za izlazak s područja prebivališta?
ODGOVOR:
Stožerima CZ gradova i općina preporučeno je da u takvim slučajevima stožer CZ na području kojeg osoba ima prebivalište izdaje propusnicu, ali uz uvjet da osoba obavezno uz sebe mora imati poziv stranog poslodavca.
Na granici će se osobama mjeriti temperatura i ako su zdravi, puštat će ih dalje.

PITANJE 7.:
Procedura izdavanja propusnica za odlazak na otoke?
ODGOVOR:
Fizičkoj osobi koja s kopna želi doći na otok, a nalazi se u kategoriji koja može ishoditi propusnicu, propusnica se može izdati u slučaju da je njen dolazak na otok neophodan i neodgodiv, a što obrazlaže u svom zahtjevu stožeru civilne zaštite nadležnom za mjesto planiranog odredišta na otoku (općinski ili gradski stožer civilne zaštite). Prije izdavanja propusnice fizičkoj osobi, stožer civilne zaštite nadležan za mjesto planiranog odredišta na otoku dužan je ishoditi suglasnost nadležnog županijskog stožera civilne zaštite.
U odnosu na propusnice koje se izdaju djelatnicima pravnih osoba također se propusnica može izdati u slučaju da je njen dolazak na otok neophodan i neodgodiv, a postupak izdavanja jednak je kao i za fizičke osobe.

PITANJE 8.:
Procedura izdavanja propusnica za poljoprivrednike/OPG-ove?
ODGOVOR:
Uputa stožerima civilne zaštite je da fizičkim osobama koje im se obrate sa zahtjevom za izdavanje propusnice zbog obrade zemlje, tj. obavljanja poljoprivrednih radova izvan područja prebivališta, izdaju propusnice.
Za male OPG-ove koji nisu u sustavu PDV-a i nisu u registru poreznih obveznika. Ministarstvo poljoprivrede i dalje izdaje propusnice po dosadašnjem principu, temeljem ispunjenog zahtjeva ( putem telefona, e-maila ili web forme www.savjetodavna.hr/propusnice). Poljoprivrednici koji nisu u sustavu PDV-a te nisu u registru poreznih obveznika i dalje podnose zahtjeve na način na koji su i do sada. Također, sve izdane propusnice vrijede do navedenog isteka.

PITANJE 9.:
Da li osoba koja u svojstvu vozača prevozi drugu osobu koja posjeduje valjanu propusnicu (npr. otac ili suprug prevozi zdravstvenu djelatnicu s posla odnosno na posao) mora imati propusnicu?
ODGOVOR:
Uputa stožerima civilne zaštite je da osobama koje u svojstvu vozača prevoze drugu osobu koja posjeduje valjanu propusnicu izdaju propusnicu.

PITANJE 10.:
Da li osobe u kategoriji slobodnih profesija (npr. slobodni fotografi, slobodni reporteri i sl.) ostvaruju pravo na propusnice u cilju obavljaju svojih poslova?
ODGOVOR:
Osobe u kategoriji slobodnih profesija (npr. slobodni fotografi, slobodni reporteri i sl.) ostvaruju pravo na propusnice u cilju obavljaju svojih poslova imaju pravo, ali osobno upućuju zahtjev nadležnom stožeru uz potvrdu poslodavca da su neophodni. Primjerice, vezano za članove Hrvatskog novinarskog društva možete pronaći informacije koje se nalaze na njihovim stranicama – https://www.hnd.hr/kako-do-e-propusnice-za-slobodne-novinare

PITANJE 11.:
Da li osobe koje obavljaju poslove po ugovoru putem student servisa ostvaruju pravo na propusnice?
ODGOVOR:
Imaju pravo, ali osobno upućuju zahtjev nadležnom stožeru uz potvrdu poslodavca da su neophodni.

PITANJE 12.:
Da li osoba koja je prokurist u nekoj tvrtki može izdavati propusnice?
ODGOVOR:
Pristup sustavu e-Propusnice imaju osobe koje su u sustavu ePorezne definirane kao odgovorne osobe te one koje imaju ovlast za predaju pojedinih obrazaca (primjerice JOPPD)

PITANJE 13.:
Tko ima pravo pristupa sustavu za izdavanje ePropusnica u ima tijela javne uprave?
ODGOVOR:
Uz odgovornu osobu pojedinog tijela (čelnika tijela), pravo pristupa ovom sustavu imaju osobe koje imaju pravo unosa podataka u Registar zaposlenih (RegZap). Pri tome mogu za pristup sustavu koristiti bilo koju vjerodajnicu koja se koristi u sustavu eGrađani.

PITANJE 14.:
Uspješno sam izdao propusnicu u sustavu ePropusnice, no javlja mi da je propusnica nevažeća.
ODGOVOR:
Svaka propusnica izdaje se sa početnim i završnim datumom kada vrijedi. Na datume van tog roka sustav javlja da ona ne vrijedi. Primjerice ako ste propusnicu napravili 2.4.2020. i stavili rok važenja od 6.4.2020 – 20.4.2020. tada propusnica na dan 2.4.2020 ne vrijedi.

PITANJE 15.:
Zapošljavamo djelatnike iz drugih država koji nemaju nijednu vjerodajnicu. Kako ćemo njima izdati propusnice?
ODGOVOR:
Svaka osoba zahtjev može, osim kroz sustav ePropusnice podnijeti i na tradicionalan način, direktno instituciji od koje traži propusnicu. Institucije su obvezne kroz sustav izdati, uz ispunjenje pretpostavki iz Odluke, digitalne propusnice.

PITANJE 16.:
Moja tvrtka ima veliki broj djelatnika za koja je potrebno izdati propusnice. Moze li se to automatski obaviti?
ODGOVOR:
Sustav ePropusnice omogućit će automatsko unošenje velikog broja podataka za izdavanje propusnica. Detalje o načinu dodavanja velikog broja odobrenih propusnica u sustav objavit ćemo naknadno.

PITANJE 17.:
Naši radnici nemaju mogućnost dobivanja elektroničke pošte. Kako da im izdamo propusnice
ODGOVOR:
Digitalne propusnice bit će pohranjene u sustavu, a osobi se mogu dostaviti korištenjem elektroničke pošte ili osobnog korisničkog pretinca. U slučaju da radnik nema elektroničku poštu, poslodavac može ispisati propusnice te ih uručiti radniku.

PITANJE 18.:
Ja kao obrtnik ne koristim sustav ePorezne., Kako ću si izdati propusnicu?
ODGOVOR:
Potrebno je obratiti se lokalnom stožeru civilne zaštite.

PITANJE 19.:
Mogu li ostaviti kontakt podatke kako bi me u slučaju potrebe mogli kontaktirati iz Stožera?
ODGOVOR:
Kontakt podatke možete upisati u zahtjevu pod poljem Napomena.

PITANJE 20.:
Osoba je vlasnik tvrtke ili obrta ali u njemu nije zaposlena. Može izdati propusnice za svoje zaposlenike ali ne i za sebe?
ODGOVOR:
Sukladno Odluci, pravo na propusnice imaju radnici za obavljanje posla. Pravo na propusnice nije predviđeno za vlasnike tvrtki ili obrta. Predlažemo da se za navedeno pitanje obratite Stožeru civilne zaštite RH za sprečavanje širenja zaraze koronavirusom.

PITANJE 21.:
Zaposlenik sam tvrtke i za redovno obavljanje poslova potrebna mi je propusnica. Iniciram li ja izdavanje propusnice ili to radi moj poslodavac?
ODGOVOR:
U pravilu izdavanje propusnica inicira poslodavac. Unatoč tome, zaposlenik može također podnijeti zahtjev za izdavanje propusnice svom poslodavcu.

PITANJE 22.:
Kako predajem zahtjev za propusnicu? Samozaposlen sam odvjetnik.
ODGOVOR:
Kod odvjetnika koji su samozaposleni, ispravan put je da prvo predaju zahtjev kao građani, a zatim ga kao poslodavci trebaju odobriti. Alternativno, za njih zahtjev moze odobriti i osoba koja za njih ima ovlaštenja raditi u sustavu ePorezna (npr predaja JOPPD obrazaca).

PITANJE 23.:
Možete li nam kreirati određeni broj propusnica za naše djelatnike (ispod 100 propusnica) jer mi to ne možemo?
ODGOVOR:
Sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite koje propisuju način izdavanja propusnica, vi ste kao poslodavac odgovorni za izdavanje propusnica za Vaše zaposlenike, poštujući načela nužnosti prisustva pojedinog radnika na radnom mjestu. Stoga sustav nije u mogućnosti izraditi propusnicu u Vaše ime jer se radi o malom broju propusnica koje je moguće ručno unijeti u sustav.

PITANJE 24.:
Nemam internet bankarstvo, niti ijednu od vjerodajnica za ulazak u uslugu e-Propusnice niti sam ikad koristio sustav e-Građani. Na koji način mogu nabaviti vjerodajnicu?
ODGOVOR:
Ukoliko nemate niti jednu vjerodajnicu za pristup sustavu, vjerodajnica ePASS s kojom možete koristiti usluge u sustavu e-Građani razine sigurnosti 2 (uključivši i e-Propusnice), iznimno za vrijeme privremenog ograničenja kretanja, može se zatražiti i putem udaljene procedure koja ne zahtijeva odlazak na šaltere Financijske agencije. Za postupak izdavanja, potrebno je dostaviti  sljedeću dokumentaciju: potpisanu Pristupnicu za ePASS  (potpis mora odgovarati onom na identifikacijskom dokumentu) – ista se nalazi na linku-https://epass.gov.hr/Login.aspx te sken identifikacijskog dokumenta korisnika. Dokumentaciju je potrebno dostaviti na adresu e-pošte projekt.eposlovanje@fina.hr. Dodatno, u slučaju da pojedine osobe ne mogu pribaviti niti jednu vjerodajnicu, mogu podnijeti zahtjev korištenjem dosadašnjih načina predaje zahtjeva primjerice putem e-mail adrese stožera i liječnika primarne zdravstvene zaštite.

PITANJE 25.:
Poslao sam zahtjev za propusnicom no jos uvijek nisam dobio nikakav odgovor. I dalje stoji status ” u obradi”/Koji je moj status zahtjeva?
ODGOVOR:
Status zahtjeva možete provjeriti u aplikaciji e-Propusnice. Ukoliko je zahtjev uspješno zaprimljen, isti može biti i dalje u obradi. Zbog povećanog broja podnesenih zahtjeva do samog odobrenja može proći određeno vrijeme.

PITANJE 26.:
Ne radi mi prijava internet bankarstvom. Token nije izdan na mene kao fizičku osobu, već je riječ o poslovnom računu.
ODGOVOR:
Ukoliko nije problem, možete li pokušati i vjerodajnicom koja je izdana vama kao fizičkoj osobi (token vašeg tekućeg računa, neka druga vjerodajnica, elektronička osobna iskaznica…)? Sustav bi vas trebao prepoznati kao ovlaštena osoba za Vaš poslovni subjekt ukoliko ste upisani kao osnivač/ovlaštena osoba u pripadajući registar. Alternativno, za vas zahtjev može odobriti i osoba koja ima ovlaštenja raditi u sustavu ePorezna (npr predaja JOPPD obrazaca).

PITANJE 27.:
Ne razumijem što je vjerodajnica?
ODGOVOR:
Vjerodajnica je sredstvo dokazivanja (prepoznavanja) elektroničkog identiteta koje je zaštićeno tehnološkim protokolima. Vjerodajnica je nešto što korisnik zna i/ili posjeduje (npr. korisničko ime/lozinka, token na mobilnom telefonu, digitalni certifikat i sl.).  Korisnik vjerodajnicu treba pažljivo čuvati i nikome ju ne smije povjeravati. Popis vjerodajnica koje su prihvaćene za prijavu u sustav NIAS, pa i uslugu e-Propusnice se nalazi ovdje – https://gov.hr/e-gradjani/lista-prihvacenih-vjerodajnica/1667

TEHNIČKA I KORISNIČKA PODRŠKA ZA USLUGU E-PROPUSNICE:
e-pošta: epropusnice@uprava.gov.hr (0-24 h)
e-pošta za poslodavce: epropusniceposlodavci@uprava.gov.hr (0-24 h)
e-pošta za liječnike: epropusnicezdravstvo@uprava.gov.hr (0-24 h)
Telefon: 0800 8090 (pon-pet – 8 do 17 sati)