Drugi utorak sv. Antunu na Svetom Duhu
Foto: Vlado Badrov // Drugi utorak sv. Antunu na Svetom Duhu
Zagreb (IKA)
Euharistijsko slavlje drugog od 13 utoraka sv. Antunu, 26. ožujka, u Župi sv. Antuna Padovanskoga na zagrebačkom Svetom Duhu predvodio je rektor Hrvatskoga katoličkog sveučilišta Željko Tanjić.
Na početku misnog slavlja sve prisutne pozdravio je domaći župnik i rektor Bazilike fra Ivan Marija Lotar. Rekao je da vjeruje da su svoja srca pripremili za ulazak u Vazmeno trodnevlje.
Vlč. Tanjić potom je okupljenima kazao da Ivan u evanđelju svjedoči da je Isus u svoju muku ušao uznemirena srca, zabrinut za svoje učenike koji nisu prepoznali ljubav koju im on nudi. Potaknuo ih je da, poput sv. Antuna, dopuste Bogu da zahvati njihova srca ljubavlju i da ih vodi putevima života.
Homiliju je započeo podsjećajući na zazive koji se upućuju sv. Antunu istaknuvši da jedan zaziv govori o oslobođenju od zablude. „Braćo i sestre, često u svom vlastitom životu, kada malo bolje razmislimo i kada se spustimo u dubinu vlastite duše, osjećamo da smo na putu zablude. To nas često mori. Pitamo se kako izići na pravi put, kako doći do svjetla prave vjere i ustrajnosti u milosti Božjoj po zagovoru i sv. Antuna“, rekao je.
Potom je govorio o „temeljnim zabludama našega ljudskog života koje se ogledaju i prepoznaju upravo u našem odnosu s Isusom“. Podsjetio je na naviješteni evanđeoski ulomak koji govori o Posljednjoj večeri istaknuvši da učenici nisu ništa razumjeli. „Oni puni nemira među sobom raspravljaju, traže, ništa ne razumiju“, rekao je i dodao da je taj najsvečaniji trenutak, umjesto radošću, obilježen tamnom sjenom izdaje.
Osvrćući se na Isusovu potresenost, istaknuo je da je to pokazatelj da Isus nije mislio na sebe, nego su njegove misli bile potpuno usmjerene na zajednicu, na njegove učenike. „Možemo reći i na nas sabrane u ovoj dvorani Posljednje večere“, naglasio je vlč. Tanjić. Podsjetivši na Isusove riječi: „Jedan će me od vas izdati“, dodao je da Isus izgovarajući te riječi otkriva tu duboku potresenost bez traga gnjeva.
„Svi mi možemo biti Juda. Svi mi možemo čuti kako se riječi o izdaji odnose na nas. To je prva zabluda: mi mislimo da mi ne možemo biti poput Jude. Možemo“, istaknuo je te dodao da Isus poziva svakoga čovjeka da mu se otvori. „Juda se može samo preobratiti na Božju volju, ali zato mora napustiti grijeh“, rekao je.
Nadalje je kazao da nije samo Juda bio u zabludi, nego i Petar. „To je ona druga zabluda: kad mi mislimo da sve možemo vlastitim snagama“, rekao je podsjećajući da je Petar bio uvjeren da može svojim snagama slijediti Gospodina.
„I Juda i Petar predstavljaju našu ljudskost koja često pada u zabludu jer posrće pred Božjim darivanjem samoga sebe, pred darom koji ne možemo niti zanijekati kao što je Juda pokušao, ali niti osvojiti svojim snagama kao što je Petar pokušao učiniti. Moramo se tom daru Božje ljubavi, koja se razapinje za nas, naučiti besplatno, potpuno darovati, otvoriti i primiti ju prije nego što mi išta možemo dati“, naglasio je propovjednik.
Podsjetio je da sv. Antun u svome naručju drži maloga Isusa, ali i raspetog. „On je tražio srce ljubavi, pogled Isusa i dopustio je da ga njegov zagrljaj, nježnost zagrli poput slike Isusa koju vidimo u današnjem evanđelju“, rekao je dodavši da ima još jedan učenik koji vjernicima treba biti primjer, a to je onaj Ljubljeni.
„Ako poput Antuna i Ljubljenog učenika primimo Isusa, dopustimo da nas on zahvati, onda ćemo izbjeći i Judinu zabludu i Petrovu zabludu. I onda ćemo biti učenici s glavom naslonjenom na njegovom srcu“, zaključio je rektor Tanjić.
Župnik Lotar je na kraju mise zahvalio vlč. Tanjiću na predvođenju euharistijskog slavlja, kao i svima koji hodočaste sv. Antunu.
Predslavitelj je zahvalio franjevcima na pozivu rekavši da vjeruje da će se svi sa svetoduškog brijega vratiti svojoj svakodnevici osnaženi susretom s Bogom. „I mi ćemo izaći u noć, ali duboko sam uvjeren: ne poput Jude. Ne zato što bismo bili bolji od njega, nego zato što smo, vjerujem, dopustili da nas dotakne Isusova potresenost, njegova blizina, njegova ljubav“, kazao je.