Novoimenovani župnici u Požeškoj biskupiji uvedeni u službu
Foto: Požeška biskupija // Biskup Škvorčević uveo fra Tomislava Faletara u službu župnika
Našice (IKA)
Novoimenovani župnici župa Požeške biskupije uvedeni su u službu u nedjelju 7. kolovoza. Požeški biskup Antun Škvorčević predvodio je misu u župnoj crkvi Sv. Antuna Padovanskog u Našicama i uveo u službu župnika fra Tomislava Faletara.
Biskup Škvorčević izrazio je radost što može usred ljeta biti s vjernicima u Našicama na svetom slavlju. Kazao je da je fra Petar Cvekan nakon dvije godina služenja u našičkoj župi voljom poglavara premješten na drugu službu, te da je fra Tomislav imenovan za novog župnika. Srdačno ga je pozdravio i poželio mu dobrodošlicu u Požeškoj biskupiji i u našičkoj župi.
Zahvalio je fra Petru što je svojim služenjem posvjedočio da je svećenik koji voli Isusa Krista i njegovu Crkvu, i po Isusu Kristu sve nas. Zamolio je tajnika vlč. Mateja Silukovića da pročita Dekret o imenovanju fra Tomislava Faletara župnikom u Našicama i ukratko prikaže njegov životni put. Zatim je novoimenovani župnik u skladu s crkvenim propisima položio ispovijest vjere.
Polazeći od naviještene Božje riječi u misnim čitanjima, mons. Škvorčević je u homiliji ustvrdio da je dobro što Gospodin Isus Krist stalno od čovjeka nešto traži, jer život nije do kraja jasan i nema recepta po kojem bi ga se moglo ostvarivati. Upitao je sudionike slavlja koji je to model po kojem nastoje živjeti.
„ Dok nam mediji i drugi govornici u Hrvatskoj i po svijetu predlažu što trebamo činiti po njihovim ljudskim modelima, Gospodin nam naš Isus s Božjih polazišta obznanjuje tko smo i kako trebamo živjeti da bismo stigli k cilju na koji smo pozvani. Današnja sveta čitanja, napose evanđelje, predstavljaju nam naš život kao hod, putovanje koje je od nekuda krenulo i želi nekamo stići, za koji je potreban vođa, netko tko poznaje smisao našeg postojanja i kome stoga možemo povjeriti svoju sudbinu“, rekao je požeški biskup.
Upitao je sudionike slavlja je li njihov vođa Isus Krist, s kojim su započeli hoditi u svetom krštenju, koji ih želi i može dovesti do punine, smisla i vječnosti, koju on naziva „kraljevstvo nebesko“, ili samo do nekih kratkoročnih zemaljskih ciljeva o kojima govori politika, gospodarstvo i druge organizacijske razine života. Pozvao ih je da obnove sliku svijeta, model po kojemu treba živjeti, kako ga je predstavila naviještena Božja riječ.
Slijedeći prvo čitanje, predslavitelj je kazao kako pisac Knjige mudrosti uvjerava da postoji Bog koji ima svoj naum s čovjekom, i da se on odnosi na stanje ranjenosti zlom, prolaznošću, nemoću, bolešću i smrću, iz kojeg želi izvesti čovjeka i uvesti ga u stanje životne punine. Biskup Škvorčević poručio je da je Bog u povijesti posvjedočio kako to nije tek lijepa priča, nego da je on moćan ostvariti svoj naum.
Sveti pisac Knjige mudrosti pamti kako je Bog posvjedočio svoj naum i njegovo ostvarenje kad je po sluzi svome Mojsiju pozvao Židove da iz egipatskog ropstva krenu na put slobode i stignu u zemlju koju im je on pripravio. To je samo znak onog izlaska koji je Bog ostvario u Isusovoj smrti i uskrsnuću, iz smrti u život, iz prolaznosti u vječnost. Propovjednik je podsjetio kako je Božji narod na tom putu prolazio kroz pustinju, da je ona bila mjesto kušnje kojima je Bog provjeravao vjeruje li njegov narod njemu ili nekom drugom, želi li s njime ili s nekim drugim nekamo stići.
Ustvrdio je da o vjeri kao najvažnijoj sastavnici životnog hoda s Bogom govori i pisac Poslanice Hebrejima, koji u drugom čitanju stavlja praoca Abrahama za uzor vjere. On se u velikim nesigurnostima života pokazao čovjekom velike poslušnosti Bogu i dubokog povjerenja u njega do te mjere, da je bio spreman izvršiti Božju zapovijed te mu žrtvovati svoga sina jedinca Izaka. Znao je da ga Bog neće iznevjeriti, i da će uvijek ostati vjeran svojim obećanjima, ali ne na ljudski, nego na svoj božanski način.
Požeški biskup rekao je da vjera nije teorija, nego sasvim konkretni model po kojem se živi. „Vjera je trajno svjedočenje kako nismo dostatni samima sebi, čin je našeg izlaženja, ne iz zemljopisnog okruženja, nego iz naše vlastite sigurnosti i samodostatnosti, okrenutost prema drugome. Vjera je najdublja povezanost s drugim i ukorijenjenost u drugoga“, kazao je.
Podsjetivši sudionike slavlja da su svojim krštenjem ugrađeni u Isusa Krista, u kojem im je Bog dao sve ono što im po njegovu naumu pripada, mons. Škvorčević poručio je da je život povjerenja u Isusa Krista kao gospodara svijeta, čiji povratak željno iščekujemo, onaj model po kojem njihov životni put zadobiva konačni smisao. Pozvao je okupljene da obnove svoje povjerenje u Isusa Krista, da mu kažu kako je on njihova sudbina. Da svjedoče kako su sva njihova iščekivanja u njemu, čije će očitovanje na kraju biti pobjeda života u njihovoj smrti, vječnost u prolaznosti, kojoj se nadaju i za kojom čeznu.
Govoreći o zadaćama njihova novog župnika, predslavitelj je spomenuo kako govor o njegovoj službi nije najsretniji jer sugerira da je ona djelovanje neke osobe neovisno o bilo kome. Budući da je svećenička služba posvema ovisna o Isusu Kristu, o njegovoj Crkvi i o vjernicima koji su mu povjereni, ona je „poslanje“ u neraskidivoj povezanosti s Isusom Kristom, koje mu je povjerio po služenju Crkve.
Poručio je vjernicima da im je Isus Krist poslao novog župnika da bude s njima ponajprije vjernik, da uskrsli Gospodin bude središte i njegova i njihova života, te da trajno zagledani u njega prepoznaju veličinu i smisao svoga postojanja, osobito u poteškoćama i nemoćima, u uvjerenju kako bez njega koji je jači od smrti ostaju izgubljeni na životnom putu.
Svećeničko poslanje je naviještati Isusa Krista kao smisao ljudskog postojanja. Svjedočiti ga svojim životom i slaviti otajstvo njegove smrti i uskrsnuća u svetoj misi i u drugim sakramentima, te na taj način omogućavati vjernicima da budu dionici bogatstva božanskog života, njegove ljubavi jače od smrti i konačne pobjede i punine života koja je u njemu darovana. Naglasio je da ne postoji bolji model po kojem se može ostvariti puniji i smisleniji život od Isusova modela, te da povijest svjedoči kako čovječanstvo, kad odbaci put vjere, tone u besmislu i nemoći ljudskih pokušaja.
Biskup Škvorčević rekao je kako o tome svjedoči i rat u Ukrajini, gdje napadači ne vide u drugom čovjeku Božje stvorenje, nego puko sredstvo postignuća nekog svog sebičnog kratkoročnog i kratkovidnog cilja. Poželio je sudionicima slavlja da u suradnji sa svojim novim župnikom budu blagoslovljeni na Isusovu putu, otkrivajući svakodnevno kolike li radosti biti njegovi u njegovoj Crkvi, u zajedništvu vjere, nade i ljubavi koje ostvaruju u našičkoj Župi i Požeškoj biskupiji.
Nakon pričesti sudionici svete mise, predvođeni mons. Škvorčevićem, uputili su Bogu molitvu za Požešku biskupiju u pripravi za slavlje 25. obljetnice njezina utemeljenja idućega 21. kolovoza u Voćinu.
Pri svršetku slavlja novi župnik prigodnim se riječima obratio župljanima i obznanio im župne oglase. Poručio je da će se truditi biti dobar svećenik, župnik i gvardijan, te svima pomagati da što bolje žive svoju kršćansku vjeru. Rekao je i da će se truditi surađivati s braćom franjevcima u našičkom samostanu, sa svećenicima u Našičkom dekanatu, a napose s požeškim biskupom.
Mons. Škvorčević poželio je da Bog blagoslovi sve ono što će župnik Faletar u suradnji sa župljanima nastojati činiti u svom pastoralnom djelovanju i udijeli mu uspjeh. Kazao je da postoji već izgrađena jedna našička srdačnost prema Gospi Voćinskoj. Podsjetio je da su Našičani na čelu sa župnikom i gvardijanom fra Franjom Jurincem i gradonačelnikom Vjekoslavom Hermanom dali velik doprinos u organizaciji biskupijskog Euharistijskog kongresa u Voćinu 2000. godine time što su se zauzeli za uređenje kongresnog prostora. Rekao je da se stoga raduje dolasku Našičana u Voćin 21. kolovoza na slavlje 25. obljetnice utemeljenja Požeške biskupije i uzdignuća voćinske crkve na čast bazilike.
Istoga dana, 7. kolovoza prepošt požeškoga Stolnog kaptola Ivica Žuljević uveo je Ivana Rončevića u službu župnika Župe Sv. Barbare u Jakšiću, a kanonik Josip Krpeljević uveo je Tihomira Bilešića u službu župnika Župe Sv. Mateja u Mačkovcu i Župe Sv. Josipa u Vrbju.
Kanonik Antun Ćorković uveo je Krunoslava Siroglavića u župničku službu Župe Sv. Ivana Krstitelja u Špišić Bukovici. Kanonik Dražen Akmačić uveo je Željka Volarića u službu župnika Župe Svih Svetih u Požeškim Sesvetama. U službu župnika Župe Sv. Ilije Proroka u Brodskom Stupniku kanonik Mario Sanić uveo je Josipa Klarića. Arhiđakon Zapadno-slavonskog arhiđakonata Milan Vidaković uveo je Kristijana Perića u župničku službu u Župi Sv. Marije Magdalene u Donjoj Obriježi, dok je Josipa Prpića u župničku službu u Župi Sv. Petra Apostola u Bokšiću uveo generalni vikar Želimir Žuljević.
Sljedeće nedjelje 14. kolovoza bit će uvedeni u župničku službu i drugi novoimenovani župnici u Požeškoj biskupiji.