Istina je prava novost.

Online Križni put uz postaje u katedrali sv. Vida

Biskupski vikar za pastoral i rektor katedrale Sv. Vida u Rijeci mons. dr. Matija Matičić u ovim izvanrednim okolnostima ustupa vjernicima svoj tekst križnoga puta, kojega je izdala izdavačka kuća Glas Koncila iz Zagreba, a pod naslovom: „Pobožnost križnoga puta uz postaje u katedrali sv. Vida u Rijeci“.

Križni put može se otvoriti klikom na: KrizniPUT_Maticic

Ovaj Križni put nudi obilje poticaja upravo za poniranje u tajnu križa, ali i uskrsnuća, poručuje u predgovoru izv. prof. dr. Nikola Vranješ. „Ovaj ‘riječki Križni put’ autentičan je upravo po svojoj izvornosti nastanka u ozračju naše katedrale sv. Vida, podno drva čudotvornog raspela, u njoj od davnina čašćenog. Ovaj je križni put zato poziv svakom dobronamjernom kršćaninu da se na koji trenutak zaustavi pred tajnom Isusova križa, ali i osobne patnje, kao i patnje bližnjih i drugih ljudi i da je sagleda u drugačijem svjetlu, u svjetlu Isusa raspetog i uskrslog. Vjernik se tako može duhovno priključiti procesiji tolikih štovatelja čudotvornoga raspela u riječkoj katedrali, koje im je tijekom stoljeća predstavljalo putokaz i nudilo utjehu na putovima života. Neka svima koji uzmu u ruke ovaj križni put i koji s vjerom budu razmatrali njegove postaje on bude na duhovnu izgradnju i sazrijevanje u ljudskosti i vjeri, te neka im donese utjehu osobito u trenucima patnje, kako bi u sebi uvijek mogli prepoznati i zadržati uskrsnu radost života kroz koju prosijava sreća vječnosti“.

Knjiga „Pobožnost križnoga puta uz postaje u katedrali sv. Vida u Rijeci“ uz molitvene tekstove mons. dr. Matičića, sadrži fotografije postaja iz riječke prvostolnice, a koje je naslikao Ludwig iz Senja oko 1900. godine. Prvi puta radovi ovog znamenitog umjetnika predstavljeni su u jednom ovakvom djelu, ne samo u Riječkoj nadbiskupiji, nego i Hrvatskoj. Osim radova Ludwiga iz Senja, djelo rektora riječke prvostolnice donosi i fotografije umjetnina pasionske baštine katedrale Sv. Vida koje su nedavno restaurirane i nisu bile dostupne oku javnosti.