Budi dio naše mreže
Izbornik

Papa: Crkva i država imaju biti blizu obiteljima

Vatikan (IKA)

Govoreći članovima Papinskoga teološkog instituta Ivan Pavao II. za studij braka i obitelji, koje je u ponedjeljak, 24. listopada primio u audijenciju, Papa je istaknuo potrebnu razradu kršćanskoga viđenja koje se ne zaustavlja na bračnoj vezi, nego razmišlja o roditeljstvu, sinovstvu i bratstvu obiteljskoga iskustva cijele ljudske zajednice, objavio je Vatican News.

Kvaliteta braka i obitelji ovisi o kvaliteti ljubavi pojedine osobe i o vezama same ljudske zajednice. Stoga je odgovornost i države i Crkve da slušaju obitelji, u perspektivi srdačne, solidarne i djelotvorne blizine – tim je riječima papa Franjo, govoreći članovima akademske zajednice Papinskoga teološkog instituta Ivan Pavao II. za studij braka i obitelji, koje je primio u audijenciju, potaknuo građanske i crkvene institucije da brinu o obiteljima. Zatražio je također da ojačaju svoj poziv u svrhu ljudskijega, odnosno solidarnijega i bratskijega svijeta. Osim toga, potaknuo ih je da čuvaju obitelj, ali da je ne zatvaraju, da joj daju da raste te upozorio da se valja čuvati ideologija koje se miješaju kako bi obitelj tumačile s ideološkoga stajališta.

Obitelj nije ideologija, ona je stvarnost – objasnio je. Obitelj raste s vitalnošću stvarnosti. (…) Postoji obitelj koja ima tu milost muškarca i žene koji se vole i stvaraju, te za razumijevanje obitelji trebamo uvijek ići na konkretno, a ne na ideologije. Ideologije uništavaju, ideologije se upliću kako bi otvorile put uništenja. Čuvajte se ideologija – upozorio je Papa.

Pet godina nakon njegova apostolskog pisma u obliku motuproprija Summa familiae cura kojim je uspostavio novu pravnu strukturu papinskoga instituta koji je utemeljio papa Wojtyla, papa Franjo je podsjetio da je tom tijelu Lateranskog sveučilišta želio dati novu snagu i širi razvoj, kako bi odgovorilo na izazove koji se pojavljuju na početku trećeg tisućljeća, ali i kako bi imalo potrebne sposobnosti za razlučivanje vrijednosti odnosā u obitelji.

Što se tiče onoga što je Crkva pozvana učiniti za obitelj, Papa je objasnio, prije svega, da teologija treba razraditi kršćansko viđenje roditeljstva, sinovstva, bratstva – dakle, ne samo bračne veze – koje odgovara obiteljskom iskustvu, unutar cijele kršćanske zajednice. Kultura vjere je, naime, pozvana mjeriti se, bez naivnosti i podložnosti, s promjenama koje obilježavaju sadašnju svijest o odnosima između muškarca i žene, između ljubavi i naraštaja, između obitelji i zajednice.

U tom smislu Papa je pojasnio da, upravo zato što je papinski, Teološki institut Ivan Pavao II. treba služiti Crkvi na tragu Petrove službe, te ponovno istaknuo potrebno sagledavanje sadašnje obiteljske stvarnosti. Poslanje Crkve potiče hitnu integraciju teologije bračne veze s konkretnijom teologijom obitelji. Do sada neviđene turbulencije, koje u ovom vremenu stavljaju na kušnju sve obiteljske veze, zahtijevaju pozorno razlučivanje kako bismo dokučili znakove Božje mudrosti i milosrđa.

Razmatrajući, dakle, razloge krize – rekao je Papa – ne smiju se nikada izgubiti iz vida i utješni, katkada dirljivi znakovi sposobnosti koje obiteljske veze i dalje pokazuju u korist vjerske zajednice, građanskoga društva, i ljudskoga suživota, ponajviše u trenutcima ranjivosti i ograničenja. Obitelj ostaje nezamjenjiva „antropološka gramatika“ temeljnih ljudskih osjećaja. Snaga svih veza solidarnosti i ljubavi, svoje tajne uči upravo u obitelji. Kada se ta gramatika zanemari ili poremeti, cijeli poredak ljudskih i društvenih odnosa trpi zbog tih ranā. Katkada su to duboke, vrlo duboke rane – istaknuo je rimski biskup.

Preporučio je potom da ne čekamo da obitelj bude savršena kako bismo brinuli o njezinu pozivu i poticali njezino poslanje, te objasnio da će brak i obitelj uvijek imati nesavršenosti sve dok ne budemo u nebu. Ponovno je potaknuo parove da se pomire nakon svađe, jer se na taj način prevladavaju teškoće i pomaže da svoju nesavršenost predaju Gospodinu.

Papa Franjo je na kraju primijetio kako u ovom društvu punom pukotina, mnogo ovisi o ponovnom otkrivanju radosti obiteljske pustolovine nadahnute Bogom, te svoj govor završio zazivajući Gospodina da prati zanos vjere i strogost inteligencije onih koji rade na Teološkom institutu Ivan Pavao II., u zadaći podupiranja, brige i veselja obitelji.