Požeški biskup Škvorčević u Voćinu uveo u službu nove župne pastoralne vijećnike
Foto: Požeška biskupija / Požeški biskup Antun Škvorčević za vrijeme mise krstio je i troje djece
Voćin (IKA)
U nedjelju 26. rujna požeški biskup Antun Škvorčević predvodio je euharistijsko slavlje u župnoj crkvi Pohoda BDM u Voćinu, svetištu Gospe Voćinske, gdje je sudjelovao na predstavljanju novih članova Župnog pastoralnog vijeća, te je krstio Niku, deveto dijete Joze i Marije Tunić; Ritu, peto dijete Hrvoja i Dijane Andreić; te Mariju, drugo dijete Franje i Božice Tomić.
U svim župama Požeške biskupije održani su 12. rujna izbori za nove članove župnih pastoralnih vijeća, koje je potom potvrdio dijecezanski biskup te su sudjelovali na Biskupijskom danu u Požegi, u subotu 25. rujna. U nedjelju pak 26. rujna 2021. u svim župama vijećnici su predstavljeni vjernicima na središnjem euharistijskom slavlju te su ujedno dali prisegu o vjernom vršenju svoga poslanja.
Petnaest izabranih i potvrđenih župnih pastoralnih vijećnika
Na početku misnog slavlja u Voćinu župnik Ivan Ereiz pozdravio je biskupa Antuna i čestitao mu 24. obljetnicu biskupskog ređenja, a djevojčice Dorotea i Paola odjevene u narodnu nošnju uručile cvijeće. Zahvalivši na riječima dobrodošlice i čestitci, biskup je na početku pozdravio nazočne vjernike, napose obitelji s brojnom koje su u velikom broju, a u skladu s epidemiološkim mjerama ispunile i prostor ispred crkve.
Potom je rekao kako je znakovito što se na neki način nastavlja jučerašnje slavlje Biskupijskog dana ovdje u Voćinu u Gospinom svetištu na način da će u službu biti uvedeni novi župni pastoralni vijećnici, te što će troje djece po krštenju biti uključeno u otajstvo Isusove Crkve, koje se odlukom pape Ivana Pavla II. već 24 godine ostvaruje u Požeškoj biskupiji. Potaknuo je nove pastoralne vijećnike da svojom zauzetošću, napose u sinodalnim procesima koje je pokrenuo papa Franjo, o kojima smo raspravljali jučer na Biskupijskom danu, budu od pomoći svojoj mjesnoj i općoj Crkvi.
Potom je župnik Ereiz predstavio petnaest izabranih i potvrđenih župnih pastoralnih vijećnika, koji su položili prisegu kako je predviđeno crkvenim propisima.
Zavist je sebičnost pretvorena u konkretno djelo, koje nas uništava u korijenu
Započinjući homiliju, biskup Antun je ustvrdio kako nema čovjeka koji u životu nije bio sebičan, istaknuvši da to nije naše pravo stanje, što potvrđuje iskustvo nesebičnosti.
“Ljudski život nalazi se u trajnom procijepu između te dvije stvarnosti. Koliko se uspijemo othrvati sebičnosti, toliko smo porasli na razini života, ustvrdio je biskup. Spomenuo je kako smo u naviještenim svetim čitanjima čuli da odavna postoji duhovna drama kojoj je ime zavist. To je grijeh sebičnosti, posvemašnje usmjerenosti na same sebe. Kad vidimo da nekome ide bolje nego nama, ili jednako kao i nama, često proradi sebičnost kao zloća koja drugome zavidi. Zavist je sebičnost pretvorena u konkretno djelo, koje nas uništava u korijenu našeg bića te postajemo izgubljeni”, kazao je biskup.
“To potvrđuje i naviješteno prvo čitanje iz Knjige brojeva, koje predstavlja epizodu zavisti u trenutku kad Mojsije izabire sedamdesetoricu muževa, suradnika u vođenju židovskog naroda na putu iz Egipatskog sužanjstva u obećanu zemlju, a Bog im daruje Mojsijeva duha te počeše prorokovati. Pojavljuje se mladić koji dojavljuje da je susreo dvojicu izvan tabora, Eldada i Medada koji nisu primili Mojsijeva duha a prorokuju, te Jošua traži od Mojsija da ih ušutka. Mojsije odbija napast da duha proroštva zadrži samo za sebe i sedamdesetoricu te odgovara: »Oh, kad bi sav narod Gospodnji postao prorok! Kad bi Gospodin na njih izlio svoga duha!« Zna Mojsije da duha daje sâm Bog, te nastoji osloboditi narod od uskog i sebičnog pristupa Božjem daru kao vlastitom pravu ili privilegiju.”
Zli navodi na sebičnost, prikazujući nam to stanje poželjnim i dobrim
Biskup je potom kazao kako u današnjem evanđelju Ivan ima sličnu poteškoću kao spomenuti mladić i Jošua te javlja Gospodinu da postoji čovjek izvan učeničkog kruga koji u njegovo ime izgoni zloduhe. Isus poput Mojsija odgovara: »Ne branite mu! Jer nitko ne može učiniti nešto silno u moje ime pa me ubrzo zatim pogrditi. Tko nije protiv nas, za nas je«, i time lomi granice sebičnosti i zavisti s obzirom na dar Božji.
Također, upozorio je kako današnja zborna molitva tvrdi da Bog očituje svoju svemoć praštanjem, raskidajući tako okove koje je postavila ljudska zloća i sebičnost. Istaknuo je kako nas današnje drugo čitanje iz Poslanice sv. Jakova apostola suočava s pitanjem sebičnosti na materijalnoj. “On ustaje protiv bogataša koji ranjeni sebičnošću zgrću dobra samo u svoju korist te im bogatstvo nije blagoslov, jer ih otuđuje od Boga i bližnjega”.
“Pitanja o kojima raspravlja naviještena Božja riječ jednako su aktualna i danas”, kazao je biskup. Istaknuo je kako roditelji koji su donijeli svoje deveto, peto i drugo dijete na krštenje svjedoče da su se othrvali sebičnosti, prisutnoj u mentalitetu velikog broja ljudi u našoj domovini. Oni nisu u svom braku pravili račune o sebi, o tome koliko će ih žrtve i izgubljenog materijalnog bogatstva koštati vjerno bračno zajedništvo i brojno potomstvo, nego su opredjeljenje za nesebičnost stavili na prvo mjesto.
Biskup je pozvao nazočne vjernike da se bore za ono što im je materijalno potrebno da bi si osigurali dostojan život, ali neka ne dopuste da im to postane cilj života te ih tako zarobi sebičnost. Upozorio je da nas Zli navodi na sebičnost, prikazujući nam to stanje poželjnim i dobrim. No, svi smo već iskusili kako je to prevara, jer život je ondje gdje je nesebičnost i ljubav, žrtva za drugoga.
Mnogo je važnije investirati ljubav u bračno zajedništvo, obitelj i potomstvo, nego u gospodarstvo
Podsjetio je da se u našoj javnosti uglavnom govori o materijalnim investicijama u gospodarstvo kako bi se povećao BDP-a i poboljšao život. Istaknuo je kako je mnogo važnije investirati ljubav u bračno zajedništvo i obitelj, u potomstvo kao najveće Božje i hrvatsko blago. Izrazio je zahvalnost Bogu i radost što ljudi u Voćinu, od kojih se većina doselila s Kosova, razumiju istinu o čovjeku, braku i obitelji polazeći od ljubavi kao Božjeg dara, te i uz nemale žrtve nastoje izgrađivati svoje bračno i obiteljsko zajedništvo, primaju brojnu djecu, uvjereni da su to vrijednosti od kojih se daleko dublje živi nego li od materijalnog bogatstva. Pozvao je sudionike slavlja da se ni pod koju cijenu ne odreknu ljubavi i žrtve kao puta kojim se stiže do smisla, te na taj način učine Hrvatsku boljom.
Na svršetku misnog slavlja biskup je zajedno s nazočnim vjernicima u molitvi povjerio zagovoru Isusove Majke – Gospe Voćinske sve vjernike Požeške biskupije o 24. obljetnici njezine uspostave, napose novoizabrane pastoralne vijećnike te roditelje koje su donijele svoju djecu na krštenje i sve obitelji. Potom je čestitao roditeljima malene Nike, Rite i Marije na krsnom preporođenju njihove djece, a osobito što svojim opredjeljenjem za život služe budućnosti Crkve i naroda. Zahvalio je župniku Ivanu Ereizu za sve ono što nastoji činiti za dobro duša u voćinskoj župi i svetištu, te je po zagovoru Isusove Majke, Gospe Voćinske na sve sudionike slavlja zazvao Božji blagoslov.
Nakon svete mise biskup Antun se zadržao u razgovoru s članovima spomenutih obitelji, uručio im darove i novčanu potporu.