Budi dio naše mreže
Izbornik

Primanje bogoslova među kandidate Zagrebačke nadbiskupije za sveti red

Zagreb (IKA)

Pete korizmene nedjelje, 7. travnja 2019. godine, u župi Svetog Ivana XXIII. pape (Zagreb-Dubrava), desetorica bogoslova primljeni su među kandidate Zagrebačke nadbiskupije za sveti red. Misno slavlje i obred primanja kandidata predvodio je mons. Ivan Šaško, pomoćni biskup zagrebački u koncelebraciji poglavara Nadbiskupskoga bogoslovnog sjemeništa u Zagrebu, predvođenih rektorom preč. Anđelkom Košćakom te vlč. Kristom Brkićem, župnikom domaćinom i župnicima bogoslova kandidata.

Svoj „Evo me!“ izrekli su bogoslovi Krešimir Babić (Presveto Trojstvo, Zagreb-Prečko), Petar Belina (Sveta Ana, Zagreb-Rudeš), Mate Cikoja (Dobri Pastir, Zagreb-Brestje), Višeslav Foretić (Sv. Martin Biskup, Dugo Selo), Domagoj Koružnjak (Sv. Nikola Tavelić, Zagreb-Kustošija), Antonio Kovačić (Sv. Barbara, Zagreb-Vrapče), Leo Lang (Presveto Srce Isusovo, Karlovac), Ivan Mitar (Sv. Josip, Zagreb), Ivan Vujević (Sv. Luke Ev., Zagreb-Travno) i Matej Zakanj (Navještenja BDM, Velika Gorica).

Kandidatura Zagrebačkih bogoslova

Biskup Šaško uveo je prisutne u slavlje euharistije govoreći o dinamičnom ritmu života Crkve koje se očituje u prisutnosti bogoslovske zajednice u jednoj župi, odnosno u slavlju primanja bogoslova među kandidate za sveti red i redovitoga slavlja župne zajednice.

U homiliji biskup Ivan započeo je s prikazom starozavjetnoga židovskoga Zakona koji u svojoj neumoljivosti pripisuje smrtnu kaznu za ženu i muškarca preljubnika. Biskup je u evanđeoskom izvještaju o preljubnici uočio nelogičnosti kod njezinih optužitelja. Naime oni donose smrtu presudu samo ženi preljubnici te krše propis rimskoga zakona kojim im zabranjuje izvršenje smrtne presude. Upravo zbog toga, mons. Šaško kaže, kako je prava nakana farizeja bila pronaći razlog kako bi mogli uhvatiti Isusa. Biskup iznosi kako je ovo idealan slučaj za to jer ako Isus prihvati presudu farizeja izgubit će naslov milosrdnoga proroka, a ako stane u obranu preljubnice onda ide direktno protiv Zakona. Biskup Ivan primjetio je kako je ovo jedini izvještaj u kojem nalazimo Isusa kako piše te donosi nekoliko razmišljanja o tome što je Krist pisao pa tako kaže kako neki vide poveznicu između Božjeg prsta koji je pisao zakon Dekaloga i Božjega prsta koji piše zakon milosrđa dok neki donose da je Krist ispisivao grijehe optužitelja, a neki da je samo dao vremena za razmišljanje tužiteljima. „Tko osuđuje, sam mora unutar propisa biti pravedan i prvi baciti kamen.“ rekao je mons. Ivan i zaključio kako je Isus natjerao farizeje da priznaju kako su i oni ljudski, grešni. U nastavku homilije biskup primjećuje kako je preljubnica bila okružena pogledima prezira i stoga Isus svraća pogled s nje i u centar pozornosti stavlja svoje pisanje pa tako, povezujući to s današnjicom kaže biskup, „I mi gledamo tko nas osuđuje, prosuđuje, a Isusov pogled vraća radost, mijenja nas.“ Isus se obraća ženi, daruje je joj mogućnost razgovora i na taj način joj očituje milosrđe rekao je mons. Šaško i nastavio kako se žena ne brani jer je svjesna svoje krivnje, ali prihvaća Isusov poziv na obraćenje koji nije nimalo lak. Citirajući svetog Augustina biskup Ivan kaže kako su „na kraju ostali bijednica i Milosrđe.“

Kandidatura Zagrebačkih bogoslova

 

Obraćajući se bogoslovima biskup je napomenuo kako trebaju biti „Kristov pogled milosrđa.“ Također ih je upozorio kako će u služenju Crkvi naići na mnoge prepreke, optužbe prepune zlonamjernih nakana, ali da nikada ne zaborave kako „učenik nikad nije nad Učiteljem“, to jest kako je vjernost i navještaj Isusa Krista prva zadaća svakog svećenika. Biskup Ivan, u homiliji je povezao prekrivanje križa i slikâ na „Gluhu“ nedjelju s mukom i smrću Isusovom jer u muci i smrti ne možemo vidjeti i prepoznati Boga, ali nakon tri dana Bog nam se otkriva. Biskup Šaško naglasio je kako je u središtu evanđeoskog izvještaja Krist, Ljubav i Milosrđe dok je čovjek onaj koji je prikazan grešnim i bijednim, ali prihvaćenim. „Milosrđe se plaća velikom cijenom.“ kaže biskup Šaško te govoreći bogoslovima nastavio kako će kamenje namijenjeno preljubnici, danas biti mekše, ali s istom nakanom bačeno i danas, a jedini način razuružanja kamenovatelja je put opraštanja.

Biskup Ivan primjetio je poveznicu između dvaju Isusova spuštanja i podizanja s dva Mojsijeva spuštanja i penjanja na brdo Sinaj zato što je nakon prvog puta Zakon slomljen, prekršen. Također biskup poveznicu vidi s Isusovim spuštanjem za vrijeme muke i uzdignućem na križ u čemu se očituje sažetak povijesti milosrđa. Biskup je napomenuo kako Krist nije samo ostavio trag na zemlji svojim nogama i rukama, već i križem, križopisom koje pisao tri točke, tri dana nakon čega je napisana najveća točka, točka spasenja. Na kraju homilije biskup se ponovno obratio bogoslovima riječima: „Pozvani ste od Gospodina i čuvajte taj dar.“ Opisujući taj dar biskup govori o proroku Izaiji koji poziva narod da gleda ispred sebe, da gleda ono što im Bog daruje i o apostolu Pavlu koji govori kako mu je sve gubitak osim onoga što Krist daje. I na kraju biskup je završio pozivajući bogoslove da budu spremni za vjernike, „vapitelje Božjeg milosrđa“ i da budu „tražitelji Crkve koja je služiteljica milosrđa.“

Kandidatura Zagrebačkih bogoslova

Nakon homilije uslijedio je obred primanja kandidata prilikom kojeg su kandidati izrekli svoj osobni Credo, svoj „Evo me!“ Gospodinu i Crkvi čime su iznjeli svjedočanstvo i primjer mnogim mladima koji su bili prisutni na misnome slavlju.

Nakon svete mise bogoslovi, njihove obitelji zajedno s biskup i svećenicima okupili su se na zajednički Agape gdje u ime novih kandidata zahvalu izrekao bogoslov Mate Cikoja. Pjevanje na misnome slavlju animirali su zbor mladih župe Sv. Ivana XXIII. i članovi užega zbora bogoslova. Na misnome slavlju, osim župljana župe Sv. Ivana XXIII., bilo je nazočno još pedesetak bogoslova te roditelji, braća, sestre, nećaci i prijatelji bogoslova kandidata.