Istina je prava novost.

Stručni skup za vjeroučitelje osnovnih i srednjih škola Đakovačko-osječke metropolije

U suradnji Agencije za odgoj i obrazovanje Podružnice Osijek i katehetskih ureda Đakovačko-osječke nadbiskupije i Požeške biskupije 3. studenoga održan je stručni skup za vjeroučitelje osnovnih i srednjih škola Đakovačko-osječke metropolije. Skup na temu „Izazovi dokumentiranja praćenja, vrednovanja i ocjenjivanja“ održan je u online okruženju, a sudjelovalo je preko 390 vjeroučitelja.

Nakon molitve i uvoda u skup više savjetnice za vjeronauk u Agenciji za odgoj i obrazovanje Ankice Mlinarić, riječi pozdrava sudionicima skupa uputio je đakovačko-osječki pomoćni biskup mons. Ivan Ćurić. U svom obraćanju istaknuo je kako su vjeroučitelji svoje poslanje prihvatili od Krista te da im za svako vrednovanje učenika polazište uvijek bude Krist i njegov pogled na čovjeka. Pozdrave su uputili i predstojnici katehetskih ureda dr. sc. Teuta Rezo i vlč. mr. Marijan Pavelić.

Prvo izlaganje na temu „Temeljni dokumenti u procesu praćenja, bilježenja i vrednovanja uspjeha učenika“ održala je viša savjetnica Ankica Mlinarić. Na samom početku predavanja viša savjetnica analizirala je anketu provedenu među vjeroučiteljima u kojoj su oni iznijeli samoprocjenu svoga rada, kao i očekivanja od stručnog skupa. Viša savjetnica Mlinarić predstavila je temeljne dokumente za provedbu procesa vrednovanja: Kurikulum katoličkog vjeronauka, Smjernice za vrednovanje procesa učenja i ostvarenosti odgojno-obrazovnih ishoda u OŠ i SŠ odgoju i obrazovanju i Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnim i srednjim školama. Pojasnila je važnost sustavnog formativnog i sumativnog vrednovanja, navela njihove dobrobiti i metode primjene te istaknula važnost tematskog planiranja i jasnog razlikovanja tri pristupa vrednovanju: vrednovanje za učenje, vrednovanje kao učenje i vrednovanje naučenoga. Izlaganje je zaključila osvrtom na uvide u različite primjere e-dnevnika, potaknuvši vjeroučitelje da procese vrednovanja učenika usklađuju s navedenim obvezujućim dokumentima kako bi ono bilo transparentno i kontinuirano.

Drugo izlaganje na temu „Kako do bilježenja formativnog i sumativnog vrednovanja? Mogući prijedlozi oblikovanja i strukture bilježaka praćenja u e-dnevniku“ održale su vjeroučiteljice savjetnice u zvanju Tihana Petković i Ana Volf. One su na detaljan i cjelovit način iznijele važne smjernice i upute o procesu vrednovanja – od planiranja, preko aktivnosti pa do bilježenja formativnog i sumativnog vrednovanja. Naglasile su kako je važno započeti od ishoda, identificirati željeni rezultat kod učenika, odrediti prihvatljive dokaze poučavanja – vrednovanje i planiranje poučavanja. Istaknute su dobrobiti planiranja vrednovanja kako za vjeroučitelja tako i za učenike: jasnoća, učinkovitost prilikom praćenja, kvaliteta bilješki i povratne informacije. Predložile su oblikovanje i strukture bilježaka praćenja u e-dnevniku, analizirajući i s kritičkim osvrtom na osobni put napredovanja na tom području, iznosile primjere iz vlastitog iskustva vrednovanja i praćenja učenika.

U posljednjem dijelu stručnoga skupa vjeroučitelji su imali priliku obogatiti se brojnim primjerima iz prakse. Svoja iskustva i znanja s područja vrednovanja i praćenja učenika podijelile su vjeroučiteljice savjetnice u zvanju Andrijana Petrović za osnovnu školu, Nataša Šantić za četverogodišnju srednju školu, zatim Dragana Akšamović za gimnazijske programe i Ivana Hac za trogodišnje strukovne škole. Vjeroučiteljice su jasno istaknule kako je vrednovanje zahtjevan proces koji traži puno strpljenja i ustrajnosti, ali plodovi se prepoznaju u zadovoljstvu učenika koji uvijek točno znaju što se od njih očekuje i kako mogu napredovati.

Stručni skup završio je kratkim obraćanjem svih predavača, predstojnika i više savjetnice te zajedničkom molitvom.