Istina je prava novost.

Uz blagoslov cvijeća i maslinovih grančica u varaždinskoj katedrali proslavljena Nedjelja Muke Gospodnje

Kao i u Katoličkoj Crkvi diljem svijeta, i u Varaždinu je proslavom Cvjetnice, Nedjelje Muke Gospodnje, 14. travnja započelo slavlje Velikog tjedna.

Središnje misno slavlje u katedrali Uznesenja BDM predvodio je mons. Josip Mrzljak, varaždinski biskup, uz koncelebraciju kanonika Stolnog kaptola; preč. Mirka Horvatića, preč. Josipa Kopreka i preč. Damira Bobovca, zatim vlč. Leonarda Šardija, povjerenika za pastoral osoba s invaliditetom i njihovih obitelji Varaždinske biskupije, te vlč. Marka Domitera, biskupovog tajnika.

U spomen na Isusov ulazak u Jeruzalem, biskup je prije mise tradicionalno blagoslovio maslinove i druge grančice te cvijeće koje su vjernici nakon svete mise nosili svojim kućama. Radi kišnog vremena izostao je uobičajeni blagoslov u parku iza katedrale i procesija vjernika uz pjesmu i molitvu, pa je blagoslov održan u samoj katedrali. “Muku Gospodina našega Isusa Krista po Luki” pjevali su preč. Josip Koprek (pripovjedač), vlč. Marko Domiter (Isus Krist), te katedralni zboraši.

U svojoj propovijedi sabranom mnoštvu u varaždinskoj katedrali na Nedjelju Muke Gospodnje, biskup Mrzljak je podsjetio na posljednje sate Isusova ovozemaljskog života, a prije svega na osudu Poncija Pilata koji je nevinog čovjeka pribio na križ kako bi očuvao svoju vlast. Dodao je biskup kako je Isus pred sudom, Pilatovim i Herodovim, govorio vrlo malo. Često mnogi koji stoje pred sucem znaju da im ništa neće pomoći njihov govor, pa stoga šute, rekao je mons. Mrzljak.

Varaždinski biskup Josip Mrzljak

Pilat osuđuje Isusa na temelju povike naroda koji radije bira zločinca Barabu, dok Isusa nevina razapinje. To nije samo povijesni događaj, već je neprestano događanje. Predvodeći križni put u rimskom Koloseumu papa Benedikt XVI. je rekao kako Isusov križni put prolazi kroz vremena, stoljeća i kontinente, a na tom putu nitko ne može biti neutralan. Moramo se opredijeliti. Hoćemo li poput Pilata reći da Isus nije kriv, ali da svejedno mora umrijeti? Hoćemo li proći kraj toga događaja nezainteresirano? I danas možemo reći da Isus stoji pred sudom ovoga svijeta. Kao da ga i danas ispituju: “Tko si ti?” te “Jesi li ti kralj?” Dakako da je Njegovo Kraljevstvo nešto sasvim drugo. Kraljevstvo je to mira, ljubavi i dobrote i tko god širi te vrednote, on je član toga Kraljevstva. S Isusom su se htjeli narugati kada su mu na križ napisali “kralj židovski”, ali zapravo su pogodili bit, on jest kralj. Doduše, drugačiji kralj, njegovo je kraljevstvo križ. U Velikom tjednu ćemo posebno razmišljati o tome te ćemo se i mi svrstati na neku od strana. Jer Isusova muka je suvremena tema. To nije nešto zaostalo i konzervativno, već nešto najsuvremenije i najprogresivnije što može biti u današnjem svijetu iz kojeg ljudi često traže izlaz pa zalutaju. Odgovor je tu, ali treba ga čuti, a ne biti zatvoreni poput Heroda ili puni sebe poput Pilata. To je taj Isus koji stoji i u našem 21. stoljeću pred nama sa svim svojim riječima koje je izgovarao, ali još više s onim riječima koji nije izgovorio, nego proživio. Na nama je kako ćemo ga prihvatiti. Slušali smo kako su neki klicali “Hosana”, a par dana kasnije isti oni su vikali “raspni ga”. Dakako da čovjek može posustati, ali važno je imati put, a posebno onaj za kojeg je Isus rekao da je on sam Put. Taj put može biti strm i težak – poručio je, među ostalim, u homiliji biskup Josip Mrzljak.